Sjørosa Skrevet 13. juli 2016 #1 Del Skrevet 13. juli 2016 Pusser opp kjøkken og vi er enige om alt, men vi er usikker på om vi skal ha dampovn. Noen som har erfaringer og dele med meg? Blir maten bedre? Matlagingen enklere? Det koster jo litt mer enn en vanlig komfyr. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1039133-dampovn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
John_Felipe Skrevet 14. juli 2016 #2 Del Skrevet 14. juli 2016 5 timer siden, Sjørosa skrev: Pusser opp kjøkken og vi er enige om alt, men vi er usikker på om vi skal ha dampovn. Noen som har erfaringer og dele med meg? Blir maten bedre? Matlagingen enklere? Det koster jo litt mer enn en vanlig komfyr. Jeg damper ikke mat så ofte men blir et par ganger i året ved spesielle adledninger Jeg lager MYE mat og kunne aldri hatt behov for en dampovn, den hadde sikkert bare vært der for pynt... Damping er en mye sunnere måte å tilbrede mat på, også en spennende teknikk som jeg ikke har utforsket så mye på. Jeg bruker denne som jeg fikk av bestemor da hun flyttet permanent til utlandet, den er rundt 20 år gammel og jeg er veldig forsiktig med den så bruker den kansje 2-3 ganger i året. Har også brukt den til Pinnekjøtt! utmerket for man kan ha ca 5kg pinnekjøtt i den Men jeg har tatt godt vare på tradisjonen av å lage "Vietnamesiske boller" av bestemor. Har 3 sånne som jeg bruker oftere når jeg skal dampe mat. Kjøpte dem for 70kr/stk på ebay wonton,andre dumpling som Shumai og Hakao, grønnsaker og fisk pleier jeg å lage i disse. Disse er helt perfekt for damping, syns ikke man trenger en dampovn i det hele tatt Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1039133-dampovn/#findComment-18346121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjørosa Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juli 2016 3 timer siden, John_Felipe skrev: Jeg damper ikke mat så ofte men blir et par ganger i året ved spesielle adledninger Jeg lager MYE mat og kunne aldri hatt behov for en dampovn, den hadde sikkert bare vært der for pynt... Damping er en mye sunnere måte å tilbrede mat på, også en spennende teknikk som jeg ikke har utforsket så mye på. Jeg bruker denne som jeg fikk av bestemor da hun flyttet permanent til utlandet, den er rundt 20 år gammel og jeg er veldig forsiktig med den så bruker den kansje 2-3 ganger i året. Har også brukt den til Pinnekjøtt! utmerket for man kan ha ca 5kg pinnekjøtt i den Men jeg har tatt godt vare på tradisjonen av å lage "Vietnamesiske boller" av bestemor. Har 3 sånne som jeg bruker oftere når jeg skal dampe mat. Kjøpte dem for 70kr/stk på ebay wonton,andre dumpling som Shumai og Hakao, grønnsaker og fisk pleier jeg å lage i disse. Disse er helt perfekt for damping, syns ikke man trenger en dampovn i det hele tatt Takk for svar! Dette må jeg prøve. 😀 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1039133-dampovn/#findComment-18346352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå