Gå til innhold

Undersøke feber med digitalt steketermometer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lille er dårlig. Legevakten vil ikke ta oss i mot med mindre barnet har feber. Vi finner ikke febertermometeret. Kan vi bruke digitalt steketermometeret? Hvordan gjør vi det i tilfelle? 

Anonymkode: a21e4...b96

AnonymBruker
Skrevet

Ehh.. Nei!? De er jo spisse som fy! Ikke gjør det. Leppene mot tinningen til barnet holder lenge. Da kjenner du om det er for varmt. Uansett er det almenntilstanden som skal avgjøre om barnet er sykt eller ikke. Ring legevakten igjen om dere er bekymret. Lykke til☺️

Anonymkode: 59794...01a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Du kjenner på kinnet om barnet har feber! 

Anonymkode: e20cb...ebe

• Liker 1
Skrevet

Du kjenner fort om barnet har feber eller ikke. Sånn som de over sier. Du kjenner om den bare er lett forhøyet eller om det faktisk er ordentlig feber. Så ringer du legevakt og sier at tempen er på f.eks 39. Samma det om det er riktig eller feil, de vil måle tempen der henne uansett. Bare få inn barnet på legevakt, det er det viktigste her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, da må dere være forsiktige med spissen. Pga det hygieniske og pga spissen, ville jeg ikke gjort det. Endetamen er det beste stedet og teste, og der bør man ikke ha spisse ting. Dra heller til legevakt og få målt tempen der. 

Anonymkode: de091...0ac

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du tenkte å bore spissen inn i øret, for å sjekke kjernetemperaturen til ungen din, da eller? 

Anonymkode: 7882d...8f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Temperaturen blir bare feil....:laugh:

Anonymkode: 83305...46a

AnonymBruker
Skrevet

Panne mot panne.

Anonymkode: ebb0b...d23

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner,

ninuska_, adm

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, fikk plutselig et rart bildet i hodet mitt:

Vi har kun digitalt termometer som kobles direkte i ovnen. Så da ser jeg for meg at du legger barnet i stekeovnen, putter termometeret i ræva og stikker pluggen i veggen på stekeovnen for å få måleresulteter.....

Anonymkode: ae24e...995

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, fikk plutselig et rart bildet i hodet mitt:

Vi har kun digitalt termometer som kobles direkte i ovnen. Så da ser jeg for meg at du legger barnet i stekeovnen, putter termometeret i ræva og stikker pluggen i veggen på stekeovnen for å få måleresulteter.....

Anonymkode: ae24e...995

Så ekle dere er. Feber kan faktisk måles under armen eller i munnen, med steketermometer. 

TS

Anonymkode: a21e4...b96

Skrevet

Det er vel åpenbart at ts vil måle temperatur under armen?! Ser ikke hvordan steketermometeret kan være for spisst. Det er vel bare å prøve. Hvis den sier feber, og du kjenner at hun er varm så er det vel feber. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...