Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Venninnen min og jeg har lyst til å dra på en liten Norgesferie, ca 3-4 dager, men vet ikke helt hvor vi vil dra. Vi har snakket om vestlandet, strynefjellet og prekestolen, men ingen konkretplan enda. Vi skal ha med oss en liten hund og tenker å sove i telt.

Har dere noen gode tips til steder vi burde eller kan dra i løpet av disse 3-4 dagene? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nordvestlandet kan anbefales :) Fra Ålesund kan dere kjøre en runde til Trollveggen, Trollstigen og videre til Geiranger på én dag. Hvis dere er interessert i fjellturer kan jeg anbefale å gå til Skageflå fra Geiranger, da tar man båt ut. Turen varer ca 3 timer. I Geiranger kan dere også kjøre opp til Dalsnibba, ca 1500 m.o.h (bompenger, men flott utsikt). Var en del snø der for et par uker siden.

Edit: Hvis dere kjører denne ruta, kjøp jordbær i Valldal! De er fantastisk gode!! I Valldalen ligger også en klatrepark om dere er interessert i det.

Det kommer jo an på hvor mye dere kan tenke dere å sitte i bil og hvor dere kjører fra, men dere kan også ta en avstikker opp til Molde/Atlanterhavsvegen, eller kjøre fra Ålesund via Stryn til Sogndal. Sistnevnte er en utrolig flott rute som går langs masse fjorder og fjell.

Endret av Aviale
  • Liker 2
Skrevet

Møre og Romsdal er jo et syn for øyet! Ta turen opp trollstigen, og ned ørnesvingene til geiranger. Opp dalsnibba. Og er nydelig på Atlanterhavsveien! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnmark! <3

Anonymkode: ce4cc...b98

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...