AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #1 Skrevet 13. juli 2016 Utpågangere? Er det fortsatt vanlig? Og hvem er folka? Husker jeg var i et bryllup for mange, mange år siden. Og det kom en gjeng maskerte utpågangere litt sent på kvelden. Hva er greia med det, er det gjester som har kledd seg ut eller? Anonymkode: bd8cd...1de
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #2 Skrevet 13. juli 2016 Utpågangere? Aldri hørt ordet før. Anonymkode: 678ff...c8f 3
Bokdamen Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Tror det har forskjellige navn ulike steder og er mindre vanlig i byen. Har bare opplevd det en gang, på bygden, noen kolleger av bruden kom innom sent på kvelden. De var utkledd, fremførte en selvlaget sang, fikk litt å drikke og forsvant i løpet av halvtimen
lingua franca Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Utpågangere er vel folk som ikke er invitert, men som "krasjer" festen sent på kvelden. Vet ikke hvor vanlig det er, har aldri opplevd det selv.
Blosa Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Det er vanlig her jeg bor og her heter det å skotre. De blir en times tid og får som regel nattmat før de går igjen 👍🏻👍🏻 Som oftest kollegaer og naboer som kommer her.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #6 Skrevet 15. juli 2016 Uff, det er en forferdelig uting. Har en kollega som giftet seg der noen andre kolleger planla et stunt ala dette. De dukket opp midt i kakespisingen utkledd i smittefrakker og klirret med bekken (jada, sykepleiere) mens de sang en veldig dårlig selvlaget sang, som garantert var mer morro for dem å skive enn bruden å høre. Jeg holdt meg hjemme, hun hadde planlagt et utrolig flott bryllup og brukt mye tid på det, så syns ikke det passet seg å buse inn denne måten. På jobb ble det sagt at bruden var fornøyd, hun selv bare smilte og gikk sin vei når det ble nevnt. Ett par år etterpå var jeg på fest med en venninne av denne bruden, vi hadde begge byttet jobb så hun visste ikke at vi kjente hverandre, og dette med uforutsette ting i bryllup kom opp. Venninnen fortalte da at en hun kjente ble utsatt for crashing av kolleger, hvor utrolig pinlig bruden syns det var, hvor lite det passet inn i den flotte stemningen og rammen de hadde lagt, at det hadde lagt en dip i stemningen og at bruden hadde vært helt på gråten over å ikke slippe unna jobbting selv på bryllupsdagen. Hvis ikke du VET at brudeparet syns det er greit, dropp det. Anonymkode: 4c023...dca 6
Monicas Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 (endret) Her kalles d etterganger og er som regel bekjente av brudeparet som kommer ubedd og utkledd utpå natten når man er sikker på at d mest formelle er over og at festen er godt i gang. Disse lager gjerne litt show på dansegulvet og forsvinner gjerne etter en liten time uten å ha avslørt hvem de er. Utpåganger brukes her om "nattlige friere", d å gå på utpågang vil si at man besøker en man er intressert i på nattestid, Endret 15. juli 2016 av Monicas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå