AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #1 Del Skrevet 13. juli 2016 Hei! Jeg er en dame på 30 år. Da jeg var yngre var jeg meget utadvendt, var ikke redd for noe eller noen, var nok litt for mye av det gode. Men i de senere årene har jeg bare blitt mer innadvendt, liker meg best med familie kjærste og barn. (Og venner innimellom) Men jeg har fått en slags kontor/selger stilling siste året der dette er en meget stor ulempe for meg. Jeg møter mange folk gjennom dagen og jeg klarer rett å slett ikke å smalltalke eller si noe som helst fornuftig. Pulsen stiger og jeg blir klam og rød når jeg må møte de samme folkene igjen og igjen uten å ha noe å komme med. Han som jeg tok over stillingen for var den mest utadvendte i miljøet og prestasjonsangsten ble bare enda verre pga det. Jeg er bare en kjedelig grå mus som ikke klarer å prate eller ta kontakt i forhold til hva han var:( Da dette problemet bare vokser i hodet mitt prøver jeg her å søke råd: hvordan finne tilbake noe av den utadvendte meg som jeg en gang var? Hvordan lære meg å ikke frykte autoriteter (sjefene mine osv) og klare å kreve min plass og bli sett? Hvordan bli bedre på å være humoristisk og ha en god tone med alle jeg møter på jobb hver dag? F eks når noen slår av en spøk så bare ler jeg akward fordi jeg ikke aner hva jeg skal si! Jeg har jo ingenting morsomt å komme med, jeg er jo ingen spennende person, ingen bryr seg om mitt kjedelige liv. Vet at jeg må endre min tankegang først og fremst. Og det skal jeg virkelig jobbe med! Men er veldig takknemlig for gode tips og råd i hverdagen:) Er en sterk person, og klar for å ta grep for å forandre meg. Vil bli sett, respektert og være endel av miljøet! Beklager at dette ble litt langt! Anonymkode: 74612...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariecurie Skrevet 13. juli 2016 #2 Del Skrevet 13. juli 2016 Når du ser på deg selv som en lite spennende grå mus signaliserer du både til deg selv og andre at det er nettopp det du er. Samtale mellom to parter består av både verbale og non-verbale signaler. De verbale er synlige, men ellers kan små håndbevegelser, øyebevegelser og kroppsholdning vise like mye som det du sier. Ikke fokuser på deg selv, men konsentrer deg om hva den andre sier og gjør. Da får du fokuset bort fra deg selv, og vil automatisk slappe mer av. Ellers er sosial angst noe som alle psykologer er vant til å behandle, og ofte med gode resultat. Søk hjelp! Hvorfor plages når det sitter noen som er eksperter på temaet og klar til å hjelpe? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 13. juli 2016 #3 Del Skrevet 13. juli 2016 I mangel på fastlege tenker jeg å lese denne boken. Fant den anbefalt på nettsiden til ett av landets universitetssykehus. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1639827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 14. juli 2016 #4 Del Skrevet 14. juli 2016 Selv om du har overtatt jobben til den morsomste og mest utadvendte er det ikke slik at noen forventer at du skal være som ham. Det lønner seg alltid å være seg selv. På et eller annet sted på veien kan det høres som at du har mistet selvtilliten din. Du skriver at du oppfatter deg selv som kjedelig. Et tips fra meg er å følge med på hva som skjer i verden. Les aviser, gjerne på nett. Følg med i lokalpolitikken. Skaff deg almenkunnskaper. Det gir deg innsikt i temaer som mange er interessert i, og du blir ikke "kjedelig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå