Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #1 Del Skrevet 8. november 2004 Noen som har oppskrift på trolldeig? Og hvor lenge skal den stekes og på hvor sterk varme?` Trenger tips generellt sett om hvordan man behandler trolldeig og det man lager for at det skal bli så pent som mulig og varig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 8. november 2004 #2 Del Skrevet 8. november 2004 Et kjapt søk http://www.aktivioslo.no/trolldeig.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 8. november 2004 #3 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg bruker 1/3 salt 2/3 mel. Vann etter behov slik at du får en fin og smidig deig. Deigen er best å bruke med en gang, men har du den i plastpose holder den lenge. Da kan det være greit å rulle inn litt nytt mel for at deigen ikke skal bli klissete. Når jeg jobber med trolldeig har jeg alltid deigen i pose slik at den holder seg våt, og så tar jeg ut klumper med deig etter behov. Noe annet du lurte på? Er nemlig trolldeigfrelst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 9. november 2004 #4 Del Skrevet 9. november 2004 Arwen: :-? :oops: sKjønte ikke den oppskriften jeg. Har du mer eksakte og andre mål enn det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 9. november 2004 #5 Del Skrevet 9. november 2004 Litt avhenging av hvor mye deig du vil ha. Vil du ha mye deig, tar du 9 dl hvetemel og 3 dl salt. Og sper på med vann. Vil du ha mindre deig tar du 6 dl hvetemel og 2 dl salt. Forstår du nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 10. november 2004 #6 Del Skrevet 10. november 2004 Ja takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. november 2004 #7 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har lagt inn en artikkel i Magasinet om trolldeig. http://ez.kvinneguiden.no/article/articlev...eview/415/1/46/ Der står i alle fall min oppskrift og noen ideer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå