AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #1 Skrevet 13. juli 2016 Har vært samboer i 6 mnd. Jeg har snart bursdag og syns det blir mest naturlig å invitere min egen familie på en kaffekopp. Jeg vil egentlig ikke ha noe stort selskap. Men samboer mener jeg burde invitere hans familie også. Hva er normalt?? Tenker at det hadde vært naturlig å invitere begges familie hvis vi feks var gift, eller hadde barn.. Anonymkode: 8322f...952
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #2 Skrevet 13. juli 2016 Samboer/gift er det samme. Det er lengden på forholdet som har noe å si og hvor særiøse dere er med hverandre. Om du mener det er for tidlig og synes det blir rart, venter du Anonymkode: 883fc...9ef 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #3 Skrevet 13. juli 2016 Hvis du omgås mye med hans foreldre også, så er det vel kjekt å invitere de også om de bor i samme by? Om dere knapt har møttes, og du egentlig ikke skal ha noe feiring, så bestemmer du vel egentlig selv. Tenk også på hvilket forhold du ønsker med de fremover. Er dette en mann du ser for deg å få barn med og bli gammel sammen med? Tenker du på at hans farmilie også er / skal bli din familie? Anonymkode: 1a9d7...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har veldig godt forhold til dem. Tingen er at vi kan ikke invitere dem uten at de drar med seg et helt lass av annen familie. Det har ikke jeg lyst til, men det nytter ikke å si ifra. Det er derfor jeg bare vurderer å ikke invitere de i hele tatt. Anonymkode: 8322f...952 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Når jeg har bursdag inviterer jeg min familie på mat, kaffe og kaker (litt mer bursdag), og hans foreldre, bror m/samboer og besteforeldre en annen dag på kaffe og kake. Gjør det sånn fordi vi hadde blitt altfor mange samlet, og jeg vil også invitere hans familie en dag siden de gir bursdagsgave. Så gjør vi motsatt når samboer har bursdag Anonymkode: ca470...fc7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Jeg ville invitert foreldre og søsken på begge sider. Anonymkode: 57900...4ba
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 Hvis de tar med ekstragjester, så synes jeg med god samvittighet at du inviterer kun familien din. Etterlyser de selskap, si at du ikke ville ha noe stort, og at du heller inviterer til selskap når du fyller 30/40/50 Anonymkode: 1a9d7...3f8 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 Inviter dem og presiser at det gjelder kun dem fordi dine foreldre kommer også. Anonymkode: 80a5f...fc7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #9 Skrevet 15. juli 2016 Eller slutt å inviter til bursdagsselskap. Er du ikke voksen? På tide å slutte med det da, med mindre det er runde tall. Anonymkode: 994ea...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #10 Skrevet 15. juli 2016 Kommer helt an på. Vi er 3 søsken i min familie, og foreldrene mine har god kontakt med et av svigerforeldreparet. De andre bor langt borte eller de har bare ikke mye til felles. De som kommer overens er ofte på besøk med hverandre, det er også mer normalt i de to familiene og inkludere foreldrene til kjæresten til sønnen/ datteren Anonymkode: 8da6d...2e0
exictence Skrevet 15. juli 2016 #11 Skrevet 15. juli 2016 (endret) Kommer dine svigerforeldre da drassende med annen familie når det er kun de som er invitert? Hvorfor gjør de det? Er ikke det uhøflig? Jeg synes godt du bare kan velge din familie hvis det er det du har lyst til. Det er din bursdag, du må få bestemme. Ellers er jeg enig med Ab som skrev at du kan presisere at du vil ha et lite selskap og derfor be bare dem og dine. Endret 16. juli 2016 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #12 Skrevet 15. juli 2016 Faktisk er det viktigere at du inviterer svigers nå som samboerforholdet er ferskt. Etter hvert når ting har fått satt seg er det ikke like viktig. Bursdager er en ypperlig anledning til å opprette forsterke og knytte bånd til andre mennesker/grupper. Anonymkode: 8b670...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #13 Skrevet 16. juli 2016 Den Friday, July 15, 2016 at 5.48, AnonymBruker skrev: Eller slutt å inviter til bursdagsselskap. Er du ikke voksen? På tide å slutte med det da, med mindre det er runde tall. Anonymkode: 994ea...cf5 Jeg har aldri hatt lyst. Men foreldrene mine inviterer seg selv.. takk for alle svar. Endte opp med at kun var min mor og far som kom Anonymkode: 8322f...952
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #14 Skrevet 19. juli 2016 Den 13.7.2016 at 19.49, AnonymBruker skrev: Har vært samboer i 6 mnd. Jeg har snart bursdag og syns det blir mest naturlig å invitere min egen familie på en kaffekopp. Jeg vil egentlig ikke ha noe stort selskap. Men samboer mener jeg burde invitere hans familie også. Hva er normalt?? Tenker at det hadde vært naturlig å invitere begges familie hvis vi feks var gift, eller hadde barn.. Anonymkode: 8322f...952 jeg syns det er koselig å invitere fra begge sider, så får de bli litt kjent og, og moren min syns det er kjekt å treffe hans foreldre. Men likevel, så vet jeg av erfaring at det kan være slitsomt å ha så mange gjester... og mange vil heller dele, og kjenner ikke den andres familie så godt og føler det ubehagelig at så mange er sammen. Kanskje omgås paret mest med f.eks. morens familie, så farens familie føler seg utenfor når de andre prater som bare det, og de føler de ikke kommer til orde, fordi de treffes så sjeldent og ikke har så mye å prate om? At de ville følte det mer behagelig om det kun var deres familie samlet. Anonymkode: 7c187...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå