Gå til innhold

Hun er i hjembyen min, men har ikke kontaktet meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle møte en venninne av meg i sommer når hun kom til hjembyen min, men hun har ikke kontaktet meg. Jeg spurte tidligere i sommer når hun kom. Hun svarte at hun skulle si fra, men har ikke hørt noe. Føler ikke for å ta enda mer kontakt, da jeg allerede har kontaktet henne flere ganger iløpet av året. Hun vil vel ikke møtes likevel? Sånt er så vondt. Får meg til å føle at jeg ikke er bra nok :(

Anonymkode: 693a3...2f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vondt. Men tenk på at de fleste av oss har lignende situasjoner vi må forholde oss til. Og ikke gå i den fella å tro at det er deg det er noe i veien med. Det er ikke alle en blir hjertevenner og sjelevenner med. Vil du virkelig være venn med en som ikke vil møte deg? Tenk heller på at du nå framover vil lete etter/finne venner som ikke sårer deg og som holder avtaler.

Anonymkode: d2d3e...a3a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vondt. Men tenk på at de fleste av oss har lignende situasjoner vi må forholde oss til. Og ikke gå i den fella å tro at det er deg det er noe i veien med. Det er ikke alle en blir hjertevenner og sjelevenner med. Vil du virkelig være venn med en som ikke vil møte deg? Tenk heller på at du nå framover vil lete etter/finne venner som ikke sårer deg og som holder avtaler.

Anonymkode: d2d3e...a3a

Men dette er en barndomsvenninne jeg har hatt kontakt med i årevis. Selvom vi ikke alltid har sett hverandre på en god stund pga avstand, så har vi alltid holdt kontakten. Skjønner ikke hva som er årsaken til at hun ikke kontakter meg. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mest naturlig at hun tar kontakt når det er hun som er i hjembyen min, og itilegg vet ar jeg er hjemme og venter på å høre fra henne? Føler det er mas om jeg tar kontakt nå. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel mest naturlig at hun tar kontakt når det er hun som er i hjembyen min, og itilegg vet ar jeg er hjemme og venter på å høre fra henne? Føler det er mas om jeg tar kontakt nå. Ts

Kjerp deg, hun vist deg lenge at hun ikke vil ha kontakt med deg og spesielt ved at hun er hjemme og fortsatt ikke tatt kontatk,

Jeg vet det er kjipt, men kom deg videre-hun vil ikke kontakt med deg.

Og noen ganger vet man ikke hvorfor, kanskje dere vokst fra hverandre, wathever, man kan tvinge folk til å ha lyst til vanke med deg.

Anonymkode: df52c...920

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjerp deg, hun vist deg lenge at hun ikke vil ha kontakt med deg og spesielt ved at hun er hjemme og fortsatt ikke tatt kontatk,

Jeg vet det er kjipt, men kom deg videre-hun vil ikke kontakt med deg.

Og noen ganger vet man ikke hvorfor, kanskje dere vokst fra hverandre, wathever, man kan tvinge folk til å ha lyst til vanke med deg.

"ikke

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, jeg har ingen interesse av å tvinge noen til å være venn med meg, men når en jeg ser på som en god venninne ignorerer lurer jeg på hvorfor. Hadde det bare vært en eller annen bekjent hadde det ikke vært noe sårt. Ts

Da får du spørre henne om hva som er greia da. Ingen her inne som vet hvorfor. Mange grunner til at det kan være sånn, men om du vil vite hvorfor det er akkurat sånn for dere to så må du ta kontakt og spørre. Kanskje det dukket opp noe bedre enn deg. Jeg vet med meg selv at om jeg er på besøk i mitt hjemsted eller en annens et så er det en grunn til det. Fordi jeg skal noe der. Da må jeg prioritere og velger gjerne bort de jeg ikke ser så altfor ofte ettersom jeg heller gir mer til de jeg har mest i livet mitt. Nå skal det sies at je ikke avtaler og sier ting jeg ikke kommer til å gjøre også da.

Anonymkode: 5d230...875

AnonymBruker
Skrevet

En forklaring på TS sin klagetråd kan være at venninen til TS mangler empati og at du fra et barndoms ståsted trenger fortsatt bekreftelse på vennskapet som kanskje var en smule ubalansert?

Anonymkode: 34f12...702

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du spørre henne om hva som er greia da. Ingen her inne som vet hvorfor. Mange grunner til at det kan være sånn, men om du vil vite hvorfor det er akkurat sånn for dere to så må du ta kontakt og spørre. Kanskje det dukket opp noe bedre enn deg. Jeg vet med meg selv at om jeg er på besøk i mitt hjemsted eller en annens et så er det en grunn til det. Fordi jeg skal noe der. Da må jeg prioritere og velger gjerne bort de jeg ikke ser så altfor ofte ettersom jeg heller gir mer til de jeg har mest i livet mitt. Nå skal det sies at je ikke avtaler og sier ting jeg ikke kommer til å gjøre også da.

Anonymkode: 5d230...875

Ja, skal spørre, men jeg avventer til hun har reist herfra. Ka jo hende hun tar kontakt, men tviler. Jeg tror nok ikke det er tilfelle med henne. Hadde egentlig satt pris på å få høre hva som er grunnen, istedenfor å glede meg til at hun skulle komme. Synes det er feigt å fase meg ut. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En forklaring på TS sin klagetråd kan være at venninen til TS mangler empati og at du fra et barndoms ståsted trenger fortsatt bekreftelse på vennskapet som kanskje var en smule ubalansert?

Anonymkode: 34f12...702

Hvordan bekreftelse tenker du på? Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du at hun har kommet hjem da? 

Det kan jo også hende at hun vil ha noen fridager hjemme og eventuelt med familie før hun gir lyd fra seg. Dette pleier jeg å gjøre. 

Du får bare se det an, men jeg synes du skal vente til at hun eventuelt tar kontakt. Dersom hun ikke gjør det gjennom resterende del av sommeren synes jeg du skal ta det som at hun ikke er så interessert i å være venner lenger. Det er kjempeleit, men det er ikke så mye å få gjort noe med. Jeg synes hvertfall ikke at du skal ta opp en kamp med henne om dette og mase om grunn. 

Det er hvertfall ikke deg det er noe galt med. Du virker som en hyggelig person. 

Anonymkode: c2d79...0c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, jeg tror ikke det sto noen plass her? Men hvordan vet du at hun er i byen, face, snap eller et eller annet, eller har hun skrevet/sagt dette til deg? :)

Anonymkode: 482c2...b24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en barndomsvenninne som flyttet fra hjemplassen vår mye tidligere enn meg. Opplevde det samme som deg da hun var hjemme på besøk. Hun kunne ha mange planer med meg som hun formidlet på telefon/SMS e.l. Men alt rant ut i ingenting når det kom til stykke. Vi møtes enda sporadisk når vi begge er hjemme, men vi kan vell trygt si at vi ikke er spesielt nære lenger. Jeg følte meg lenge avvist.

Men da jeg selv flytter fra hjemplassen, fikk jeg et helt nytt bilde av ting. Som henne var ønske stort om å komme hjem og ta opp med gammle venninner der vi slapp, men da hadde jeg ikke forstått hvor mye annet jeg også skulle rekke over. Besøke bestemor minst en gang i løpe av ferien, være sammen med mamma og pappa. Besøke søsteren min og jentene hennes (helst en overnatting der så jeg rekker litt kvalitetstid med både henne og jentene), også broren min. Da er det brått gått nærmere en uke, også vil jeg selvsagt slappe litt av i ferien. Med årene har jeg også fått barn og med full jobb og en mann, er besøkende "hjemme" blitt færre og kortere. Og jeg føler jeg må kutte mer og mer. Den gammle venninnegjengen treffes kanskje en gang i året nå til en felles lunsj (best å få samlet alle i en smel, siden tiden ikke strekker til å treffe alle en til en). Men jeg er superfornøyd bare vi får til det. Jeg håper at venninne mine som enda bor på hjemplassen min har forståelse for det hele, men de er jo der hele året og ser familien sin hyppig så ikke sikkert det er like lett å sett seg inn i. Jeg og de venninne som har flytter har i alle fall en god forståelse for hvorfor det ikke alltid lar seg gjøre og jeg ser det faktisk som veldig positivt at vi enda klarer å møtes så "ofte".

Så ikke tenk det værste. Ikke føl deg avvist eller ta det personlig. Hun tar kontakt om feriedagene tillater det. Kanskje det blir litt på sparken når hun ser en åpning. Men ikke brenn alle broer helt enda 😉

Anonymkode: eb891...2f4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Skader det å sende henne en melding da? Hei! Hørte at du er hjemme i ferien. Si fra hvis du har lyst eller tid til å finne på noe en dag. Uansett, ha en fin sommer og kos deg hjemme. Hils familien... 

Anonymkode: 3ca8a...ade

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at hun har kommet hjem da? 

Det kan jo også hende at hun vil ha noen fridager hjemme og eventuelt med familie før hun gir lyd fra seg. Dette pleier jeg å gjøre. 

Du får bare se det an, men jeg synes du skal vente til at hun eventuelt tar kontakt. Dersom hun ikke gjør det gjennom resterende del av sommeren synes jeg du skal ta det som at hun ikke er så interessert i å være venner lenger. Det er kjempeleit, men det er ikke så mye å få gjort noe med. Jeg synes hvertfall ikke at du skal ta opp en kamp med henne om dette og mase om grunn. 

Det er hvertfall ikke deg det er noe galt med. Du virker som en hyggelig person. 

Anonymkode: c2d79...0c0

Nei, jeg tror hun er her enda, så jeg avventer litt. 

Ja, men samtitig litt dumt å ikke snakke med henne om det. Veldig ulikt henne. Men hvem vet. Kanskje hun ikke vil være venn med meg lengre, men jeg synes det er litt dumt å konkludere med det kun utifra at hun ikke tar kontakt nå. Det er tross alt et årevis langt vennskap det er snakk om, ikke en fjern bekjent/venninne. Men hvem vet. Kan jo hende hun ikke er interessert i å være venninner lengre, men da synes jeg i det minste vi kan snakke om det når vi har vært så nære og kjent hverandre nesten hele livet.

Takk for fint innlegg :) Ts 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du er venninna til ts, så tror jeg ts skal være jævlig glad for at du ikke tar kontakt, fytti for en uspiselig måte å snakke til folk på. 

Du skjønner selv at det er et såret, fortvilt og lei seg menneske på andre siden av skjermen du svarer eller?

Fatter ikke hva det er med kg, å det å komme med så stygge kommentarer når det kommer til vennskap og kjærlighet her, er bestandig 'skjerp deg, get over it, han bryr seg vel ikke om deg da, hun vil hel ikke ha kontakt da' osv. Vis litt medfølelse folkens, vi har vel alle opplevd å blitt dumpet eller avvist av en vi var fortapt forelsket i, såret av en venninne vi trodde var der for oss, og brukt litt tid og tankevirksomhet for å komme over disse tingene!!

Til ts; du har min fulle sympati. Jeg skjønner godt at du er lei deg, og jeg syns det er dumt av din venninne å si hun skal ta kontakt, også gjør hun ikke det. Akkurat hvorfor er desverre ikke så godt å si, men i stedetfor å la vennskapet fade ut, er det verdt et forsøk å snakke med henne å spørre hvorfor. At du ønsker å vente til hun har dratt, kan jeg forstå, jeg hadde nok også følt at jeg pushet meg på om jeg tok masse kontakt, å ikke fikk respons. 

:klem: til deg! :)

Helt enig med deg! Tusen takk for hyggelig innlegg :klem: 

Ja, jeg venter med å ta kontakt til hun har dratt. Jeg har jo allerede kontaktet henne tidlgiere i sommer og spurt når hun kommer. Føler jeg presser meg på hvis jeg tar enda mer kontakt. Det vil jeg ikke. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, jeg tror ikke det sto noen plass her? Men hvordan vet du at hun er i byen, face, snap eller et eller annet, eller har hun skrevet/sagt dette til deg? :)

Jeg ser det på Instagram. Ts

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en barndomsvenninne som flyttet fra hjemplassen vår mye tidligere enn meg. Opplevde det samme som deg da hun var hjemme på besøk. Hun kunne ha mange planer med meg som hun formidlet på telefon/SMS e.l. Men alt rant ut i ingenting når det kom til stykke. Vi møtes enda sporadisk når vi begge er hjemme, men vi kan vell trygt si at vi ikke er spesielt nære lenger. Jeg følte meg lenge avvist.

Men da jeg selv flytter fra hjemplassen, fikk jeg et helt nytt bilde av ting. Som henne var ønske stort om å komme hjem og ta opp med gammle venninner der vi slapp, men da hadde jeg ikke forstått hvor mye annet jeg også skulle rekke over. Besøke bestemor minst en gang i løpe av ferien, være sammen med mamma og pappa. Besøke søsteren min og jentene hennes (helst en overnatting der så jeg rekker litt kvalitetstid med både henne og jentene), også broren min. Da er det brått gått nærmere en uke, også vil jeg selvsagt slappe litt av i ferien. Med årene har jeg også fått barn og med full jobb og en mann, er besøkende "hjemme" blitt færre og kortere. Og jeg føler jeg må kutte mer og mer. Den gammle venninnegjengen treffes kanskje en gang i året nå til en felles lunsj (best å få samlet alle i en smel, siden tiden ikke strekker til å treffe alle en til en). Men jeg er superfornøyd bare vi får til det. Jeg håper at venninne mine som enda bor på hjemplassen min har forståelse for det hele, men de er jo der hele året og ser familien sin hyppig så ikke sikkert det er like lett å sett seg inn i. Jeg og de venninne som har flytter har i alle fall en god forståelse for hvorfor det ikke alltid lar seg gjøre og jeg ser det faktisk som veldig positivt at vi enda klarer å møtes så "ofte".

Så ikke tenk det værste. Ikke føl deg avvist eller ta det personlig. Hun tar kontakt om feriedagene tillater det. Kanskje det blir litt på sparken når hun ser en åpning. Men ikke brenn alle broer helt enda 😉

Anonymkode: eb891...2f4

Jeg har forståelse for det. Men nå er det ikke sånn at hun har masse familie her heller da. Ikke mange venner eller nettverk heller såvidt jeg vet. Forstår selvfølgelig at hun skal andre ting enn å møte meg, men en melding kan man jo uansett sende, istedenfor å ikke gi noe lyd fra seg. Bedre å si at man er travel, istedenfor å ikke ta noe kontakt i det hele tatt, når hun skulle det. Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skader det å sende henne en melding da? Hei! Hørte at du er hjemme i ferien. Si fra hvis du har lyst eller tid til å finne på noe en dag. Uansett, ha en fin sommer og kos deg hjemme. Hils familien... 

Anonymkode: 3ca8a...ade

Føler jeg presser meg på da. Har som sagt allerede kontaktet henne i sommer, og avtalen var at hun skulle si fra når hun er her. Hun vet at ejg er hjemme og venter på å høre fra henne. Ts

Skrevet

Jeg hater å dra "hjem" til den forrige plassen jeg bodde på nettopp av denne grunnen: Alle jeg føler at jeg må møte. Som regel har jeg bare en dag eller to der, og dersom jeg skal møte alle så løper jeg seriøst beina av meg og det er ikke noe hyggelig i det hele tatt fordi jeg blir så stresset. Har prøvd å arrangere felles luncher osv for å kunne rekke over så mange som mulig men dette er ikke aktuelt for folk flest da den ikke går overens med den osv osv. Dette har ført til at jeg nesten gruer meg til å dra "hjem" fordi jeg vet at jeg må skuffe noen og det har jeg ikke lyst til. Jeg hater å skuffe venner og kjente, men døgnet mitt har som regel ikke mange nok timer til å treffe alle jeg ønsker å treffe. Dessverre. Kan det være noe sånt TS?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...