AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #1 Skrevet 13. juli 2016 Må bare dele min frustrasjon, barna på 8 og 4 fire år har aldri overnattet hos besteforeldrene som bor omtrent 10 min unna. De har innimellom blitt passet av besteforeldrene noen timer og da det kun har vært nødvendig pga jobb, og da får jeg alltid høre etterpå at må må de ha fri noen dager:( Skal nevnes at de ikke jobber og er helt velfungerende. Vi foreldre krangler og er slitne hele tiden, aldri har vi hatt barnevakt en eneste gang disse årene får å gjøre noe hyggelig som å bare slappe av hjemme eller gå ut å spise, ekteskapet er i ferd med å nå slutten, vi takler ikke dette livet mere.... Går vi fra hverandre så får vi ihvertfall fri annenhver uke og kan bruke litt tid til å tenke på andre ting... Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget egentlig og jeg som forelder har aldri forventet å ha barnevakt for barna i hytt og pine, men hadde vært deilig med fri et par helger i året, da hadde jeg vært fornøyd, og kanskje at besteforeldre innimellom kunne hentet barna og hatt de noen timer i helga..... Mine foreldre vet at vi sliter og er slitne og krangler mye, men likevel så er det ikke noe hjelp å få... Når jeg var barn så bar jeg jo borte hele tiden føltes det ut som, ble sendt både hit og dit, virker som om moren min har glemt det... Måtte bare dele min frustrasjon her nå, kanskje er det flere som har deg sånn som oss? Vurdere å kutte kontakten med min egen familien, er ikke noe positivt å hente derifra uansett. Finnes ikke familiesamhold overhodet Anonymkode: 5f0bb...777
Gjest NotNaomi Skrevet 13. juli 2016 #2 Skrevet 13. juli 2016 Nå må du ikke være urettferdig mot foreldrene dine! Det er ikke sånn at alle besteforeldre vil ha barnebarna på overnatting. Du (eller jeg) trenger ikke forstå det,men en må akseptere det. De har ikke bedt om å bli besteforeldre,det er ikke sånn at de har noen plikt eller noe ansvar her. Selv elsker jeg barn,og passer gjerne både de i familien og andres,men det er meg! Min personighetstype. Alle elsker ikke barn,men jeg tror nok besteforeldre både er glad i,og stolt av barnebarn,men de trenger ikke dermed være så dedikerte. Du kan jo ikke kutte kontakten fordi. At dere syns det blir for mye og ikke takler dette er ingens skyld,ihvertfall ikke noen andres. Hvorfor har dere ikke barnevakt? Det er vel ikke bare jeg som liker å ha unger rundt meg,så noen bør dere vel få tak i,finne? Har du spurt om besteforeldrene kan ha de en helg,og hva var i så fall svaret?
Gjest Sly Skrevet 13. juli 2016 #3 Skrevet 13. juli 2016 Hvorfor er dere så fryktelig slitne hele tiden? Kanskje dere skal sette dere ned og se på hvordan dere organiserer hverdagen deres?
Beccy87 Skrevet 13. juli 2016 #4 Skrevet 13. juli 2016 Hva sier besteforeldrene når dere spør da? Og kan dere ikke finne en annen barnevakt enn dem? Å gå fra hverandre for å få fri annenhver uke virker rimelig tåpelig synes jeg. Om dere har så lyst på tid fra hverandre og borte fra familien så må dere vel kunne finne andre måter å prioritere egentid på enn å skilles?! 21
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #5 Skrevet 13. juli 2016 Ring familievernkontoret i morgen klokka 8!! Sommeren er virkelig høysesong for trøbbel i parforhold. Utrolig mange skilsmisser som kommer rett etter sommerferien! Pust med magen! Prøv å samarbeide om det, selv om det er tøft! Skjønner at fristelsen kan være stor ved å kun ha dem en uke av gangen, men du må tenke at da går det nok ikke så lang tid før tralten om ny mann, nytt barn og mine-dine-våre-diskusjonene kommer. Tror du virkelig det blir lettere? Gresset er grønnest der man vanner det! Anonymkode: c2f18...cb5 10
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #6 Skrevet 13. juli 2016 Hallo betal noen for å sitte barnevakt en hel kveld slik at dere får tid til å pleie forholdet? Den lille summen det koster er full verdt det! Da jeg var liten satt nabojenta barnevakt for oss og noen ganger kusina vår mot en liten slant med penger. Dette var fint for alle sammen. Oss (vi var 3 søsken), nabojenta/kusina vår og foreldrene våres. Win-Win for alle sammen Anonymkode: 1f01c...522 22
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #7 Skrevet 13. juli 2016 Jeg skjønner godt at du vurderer å kutte dem ut, høres ikke ut som de bryr seg noe om deg akkurat. Ja de er besteforeldre, men først og fremst er de foreldrene dine og de burde bry seg om hvor slitne du og mannen er i det minste. Dette viser bare hvor egoistisk samfunnet er i dag, driter i familie og hjelper ingen andre enn seg selv. Meg, meg, meg. Glad jeg ikke er i en sånn familie i hvert fall. Vi hjelper alle hverandre når man trenger det. Anonymkode: fcec2...486 15
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #8 Skrevet 13. juli 2016 Jeg skjønnet deg godt, men synes det blir helt feil å skilles for å få fri! hvorfor vil de ikke sitte barnevakt? min far jobber 100%, pendler daglig 2 timer og likevel er det ukas høydepunkt om han får ha barnebarna på helgebesøk. Så foreldrene mine er barnevakt omtrent hver helg og hadde de fått lov ville de sikkert hatt den daglige omsorgen🙈 Anonymkode: d80cc...0c2 6
Mousj Skrevet 13. juli 2016 #9 Skrevet 13. juli 2016 Huff da. Dette høres slitsomt ut og dere trenger virkelig å få orden på tilværelsen. Jeg lurer litt på det samme som NotNaomi, har dere SPURT om hjelp og laget konkrete avtaler, eller håper dere på at de skal tilby seg? For oss så er det heller ikke konkurranse blandt besteforeldre om å få ha barna mest mulig, men spør vi, så ordner det seg. Men det kan godt hende at dere må begynne med dagsbesøk, dersom de knapt kjenner hverandre. Dere må ta tak i egen hverdag. Jeg håper virkelig at tankene om at dere skal gjøre det slutt fordi dere ikke har barnevakt og dermed sende barna ut i samværsturnus bare er et utslag av frustrasjon, samlivsbrudd og 50/50 ordning er da virkelig kun når alt annet er forsøkt.Dette handler ikke bare om dere. Nå har du klaget ferdig, på tide å finne løsninger. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #10 Skrevet 13. juli 2016 Skyld på besteforeldrene. Dere er nok i full jobb og barna på fullt i bhg og sfo. Når dere kommer hjem er barna slitne og dere er slitne. Men barna vil være med dere. De er mye borte fra dere og da krever de mer oppmerksomhet når dere endelig samles. Skaff vaskehjelp og betal en barnevakt. Besteforeldre er ikke pliktig til å passe deres barn. Skaff hjelp jobb mindre prat mer sammen og bruk mer tid med barna så går det seg til. Senk krava. Tiden med barna er kort. Snart får dere allverdens egentid tilbake. Anonymkode: 8ccb6...341 15
Stars Skrevet 13. juli 2016 #11 Skrevet 13. juli 2016 Har du eller mannen din søsken? Hva med å spørre om barna kan komme på overnattig til noen av onklene eller tantene sine om ingen av besteforeldrene orker. Har du forresten spurt besteforeldrene rett ut om de kan ha de en natt? Plassere ett barn hos hans foreldre og en unge hos dine foreldre for en helg, slik det bare blir ett barn på hver av dem? Hadde noen av mine venner eller søsken hatt problemer, så hadde jeg selvsagt sagt ja til å ta barna en helg. Jeg har stadig vekk tantebarn på overnatting, er jo null stress det. (Litt mer stress når det er alle tre barna til søster + de to hundene, men det går det også.) Om du ikke spør rett ut, så kan du ikke forvente at noen bare mirakuløst skal tilby seg å være barnevakt. 4
Carrot Skrevet 13. juli 2016 #12 Skrevet 13. juli 2016 Dere valgte få barn, ikke besteforeldrene. Ergo er det deres jobb å finne løsninger også. Liker du det ikke - synd! Greia er at alt for mange regner med at andre skal ordne opp for dem, lette på presset, hjelpe til når ting blir utfordrende og så finner de andre å legge ansvaret over på når de ikke fikser hverdagen. Litt klassisk problem det der TS å tro at bare mor og far hadde stilt opp for barnebarna ville du og mannen hatt et bedre forhold - men hvis du ser på det med nøytrale øyne, virkelig? Så enkelt? Det ville løst alle problemene? I så fall ta rådet over, lei noen! Hvis ikke, fiks det som må fikses! 22
Gjest Nori Skrevet 13. juli 2016 #13 Skrevet 13. juli 2016 Det er ikke mangel på barnefri som gjør at forholdet havarerer, det er bare en bortforklaring og rasjonalisering. Uansett, har dere råd til å skilles har dere råd til å betale en barnevakt.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #14 Skrevet 13. juli 2016 Det er jo helt opp til alle besteforeldre om de vil sitte barnevakt. Mange synes nok det er kjempestas og gleder seg til det , men mange synes nok det er pes med overnatting og er ikke interessert i ekstra arbeidet som det kommer med. Kanskje de ikke føler seg trygge på det. Kanskje de er skikkelig ferdig med barnetiden og bare konsentrer seg om seg selv når helgen kommer. Og det må man jo som foreldre akseptere. Nå vet jeg ikke om TS har spurt dirkete "kunne dere tenke dere å sitte barnevakt fra fredag til lørdag, så vi kan gå ut å spise?" Hvis ja, og foreldre sier nei, får man spørre venner eller leie barnevakttjeneste. Hvis du ikke har spurt direkte,ville jeg startet med det. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønnet deg godt, men synes det blir helt feil å skilles for å få fri! hvorfor vil de ikke sitte barnevakt? min far jobber 100%, pendler daglig 2 timer og likevel er det ukas høydepunkt om han får ha barnebarna på helgebesøk. Så foreldrene mine er barnevakt omtrent hver helg og hadde de fått lov ville de sikkert hatt den daglige omsorgen🙈 Anonymkode: d80cc...0c2 Du skryter nærmest av at foreldre dine sitter barnevakt nesten hver helg! det synes jeg er litt merkelig på den andre siden av skalaen. hyggelig at man har besteforeldre som stiller opp. Men at man som foreldre ønsker å sende barna sine bort omtrent hver helg for å få fri, synes jeg er spesielt. Anonymkode: 27b9b...3ca 20
fima Skrevet 13. juli 2016 #15 Skrevet 13. juli 2016 Da jeg var liten brukte mamma og pappa ei nabojente som barnevakt for meg. Tror bestemoren min passet meg hjemme hos oss en eller to ganger, bortsett fra det var ingen besteforeldre tilgjengelig for å passe meg, enten det var et par timer eller på overnatting. Du må rett og slett finne en annen løsning enn besteforeldre hvis du ønsker å ha en frihelg med mannen din. Uansett har dere vel et par timer hver kveld? Barna er jo såpass små at de legger seg før dere? 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #16 Skrevet 13. juli 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare dele min frustrasjon, barna på 8 og 4 fire år har aldri overnattet hos besteforeldrene som bor omtrent 10 min unna. De har innimellom blitt passet av besteforeldrene noen timer og da det kun har vært nødvendig pga jobb, og da får jeg alltid høre etterpå at må må de ha fri noen dager:( Skal nevnes at de ikke jobber og er helt velfungerende. Vi foreldre krangler og er slitne hele tiden, aldri har vi hatt barnevakt en eneste gang disse årene får å gjøre noe hyggelig som å bare slappe av hjemme eller gå ut å spise, ekteskapet er i ferd med å nå slutten, vi takler ikke dette livet mere.... Går vi fra hverandre så får vi ihvertfall fri annenhver uke og kan bruke litt tid til å tenke på andre ting... Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget egentlig og jeg som forelder har aldri forventet å ha barnevakt for barna i hytt og pine, men hadde vært deilig med fri et par helger i året, da hadde jeg vært fornøyd, og kanskje at besteforeldre innimellom kunne hentet barna og hatt de noen timer i helga..... Mine foreldre vet at vi sliter og er slitne og krangler mye, men likevel så er det ikke noe hjelp å få... Når jeg var barn så bar jeg jo borte hele tiden føltes det ut som, ble sendt både hit og dit, virker som om moren min har glemt det... Måtte bare dele min frustrasjon her nå, kanskje er det flere som har deg sånn som oss? Vurdere å kutte kontakten med min egen familien, er ikke noe positivt å hente derifra uansett. Finnes ikke familiesamhold overhodet Anonymkode: 5f0bb...777 WTF?? Er da mange som ikke har foreldre som passer barnebarna, av forskjellige årsaker. Mange har ikke foreldre i live engang... Kan da ikke være så vanskelig å få tak i en barnevakt slik at dere kan dra ut en kveld?? Anonymkode: a4c54...8c3 13
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #17 Skrevet 13. juli 2016 Det er ikke besteforeldres ansvar å sørge for at deres ekteskap holder. Og at du lurer på å skille deg for å få annenhver uke fri.. Vet ikke helt hva jeg skal si en gang. Anonymkode: a01d9...c1f 18
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #18 Skrevet 13. juli 2016 Vet ikke helt hva jeg ville med innlegget egentlig, annet enn å få ut litt frustrasjon... Har aldri forventet noe som helst hjelp fra dem, sier bare st det hadde vørt deilig med fri en helg eller to i året. Ikke snakk om å skilles for å få barnefri, men hverdagens plikter og det faktum at vi aldri har hatt tid til å pleie forholdet vårt har gjort sort med parforholdet. Vi kunne sikkert leid barnevakt, men hadde jo vært best å latt noen de kjenner og er trygge på passe på dem..... Og som jeg skrev i hovedinnlegget så var jeg utrolig mye borte som barn, ble sendt hit og dit hele tiden føler jeg, føler nesten at jeg er vokst opp borte!! Men jeg dømmer dem ikke altså, er vel bare litt skuffet kanskje. Ikke vil jeg bry dem heller da de gir signaler om at de ikke er Intr i å ha dem heller.... Er det mange flere her i samme situasjon da? Og om de en sjelden gang ksn passe noen få timer så kan det kun være det ene barnet, for de orker ikke at barna kan begynne å krangle hehe TS Anonymkode: 5f0bb...777
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #19 Skrevet 13. juli 2016 Har jo litt tid på kvelden da, men de timene får jo med til husarbeid, vi får ikke til å gjøre det på et annet tid sv døgnet enn på kvelden;) TS Anonymkode: 5f0bb...777
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #20 Skrevet 13. juli 2016 Nesten ingen besteforeldre som orker å passe barnebarna mer. Er ikke sånn som det var for 20-30 år siden. Anonymkode: 8f32c...bac 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå