Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å tenke på hva som er viktig for meg med en kjæreste. Jeg har aldri vært en person som har kastet meg inn i forhold, og som gjerne ønsker å ha ganske god klaff på en del punkter. Vil gjerne høre andres synspunkter og checklister.

Min er følgende:
1: God samtalepartner. Vi skal kunne snakke om det aller meste, og være åpne for å være uenige og kunne diskutere. 
2: Snill og liten grad av dømming. Jeg vil ikke ha en som snakker nedsettende om andre.
3: Sosial med egne venner. Kjempeviktig å ha egne venner, og like å være sosial. 
4: Tar ikke forholdet for gitt. Vi setter begge av tid til hverandre og er åpne om ting som kan forbedres.
5. Nysgjerrig. På nye steder, bli kjent med nye mennesker og lære nye ting. 

Hadde jeg fått alt dette i en mann hadde mye vært gjort. Merkelig nok har de jeg datet vært langt unna dette. 

Anonymkode: b4609...e2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er som oftest tatt. De som ikke oppfyller checlisten vil bare playe og pule rundt å leve som evig ungkar :icon_frown: 

Anonymkode: 9a743...07a

Skrevet

Hva med de introverte? De som ikke egentlig er noe glad i mennesker. De som mistrives i store selskaper. De som er mest fornøyde med ting sånn som de er, som ikke er spesielt nysgjerrig. No go?

Problemet med denne sjekklisten, (og det er en finfin sjekkliste), er at det er ganske mange mennesker som ikke passer den beskrivelsen. Utadvendt, positiv, blid og grei, ressurssterk, individuell, selvgående, nysgjerrig, oppmerksom. Dette er ting som alle arbeidstakere leter etter. En smørblid kollega som kan bære kontoret litt med sin faglig tyngde, initiativ og smarte løsninger. Hverdagsmannen/kvinnen er morgengretten, konfliktsky eller konfliktmaksimerende, litt kjedelig, prater mye om de samme tingene om og om igjen. Løser problemer på en veldig firkanta måte. Dating er litt i samme sjanger. Vi håper på sånne flotte kule folk som bare kan gjøre ting litt enkelt, men får folk med morgenånde og issues. Sånn er liksom den virkelige verden. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Arcturus skrev:

Hva med de introverte? De som ikke egentlig er noe glad i mennesker. De som mistrives i store selskaper. De som er mest fornøyde med ting sånn som de er, som ikke er spesielt nysgjerrig. No go?

Problemet med denne sjekklisten, (og det er en finfin sjekkliste), er at det er ganske mange mennesker som ikke passer den beskrivelsen. Utadvendt, positiv, blid og grei, ressurssterk, individuell, selvgående, nysgjerrig, oppmerksom. Dette er ting som alle arbeidstakere leter etter. En smørblid kollega som kan bære kontoret litt med sin faglig tyngde, initiativ og smarte løsninger. Hverdagsmannen/kvinnen er morgengretten, konfliktsky eller konfliktmaksimerende, litt kjedelig, prater mye om de samme tingene om og om igjen. Løser problemer på en veldig firkanta måte. Dating er litt i samme sjanger. Vi håper på sånne flotte kule folk som bare kan gjøre ting litt enkelt, men får folk med morgenånde og issues. Sånn er liksom den virkelige verden. 

Takk for interessant svar! Er jo selvsagt grader av alt, og jeg er enig i at en del blir ekskludert av denne listen. Introvert er det jo så mange grader av, jeg kan selv trives en del alene er med få mennesker. Men eksempelvis prøvde jeg å date en sjenert mann, med lite sosialt liv. Det i seg selv var egentlig greit, han var veldig snill og lett å prate med. Problemet jeg hadde med han var at han ikke var glad i å prøve nye ting, og til slutt syns jeg det ble kjedelig at jeg foreslo og foreslo, men han ville helst være hjemme hver kveld. Han hadde sjansen til å bli kjent med mine venner (har også kompiser), men det syntes han kanskje var skummelt ettersom han unngikk det. Da er ting litt kjørt for meg.

Er helt greit å date folk med issues (til en viss grad). Faktisk syns jeg det kan være interessant, og man har kanskje bedre forståelse for at den andre heller ikke er perfekt. Og de færreste er jo SUPERMORSOMME og interessante hele tiden. Men at man har kvaliteter som gjør at man kan snakke godt sammen, og ha en nysgjerrig holdning til ting og mennesker rundt seg, det tror jeg er veldig viktig for at jeg skal trives i et forhold i alle fall.

Anonymkode: b4609...e2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...