Fysikeren Skrevet 15. juli 2016 #41 Skrevet 15. juli 2016 52 minutter siden, blonden skrev: det er da ikke nødvendig å sette denne jobben på cven eller nevne den for fremtidige arbeidsgivere hvis hun slutter før hun har fullført. Du har ikke skjønt hvordan ting fungerer ihvertfall.
Taklampe Skrevet 15. juli 2016 #42 Skrevet 15. juli 2016 Synes det er vanskelig å svare på når du ikke gir noen grunn til hvorfor du vil slutte. Er det fordi du sitter i kassa og synes dette er kjedelig? Eller er det fordi du blir mobbet og trakassert av dine kolleger? Hvordan jobb er det snakk om? 1
blonden Skrevet 15. juli 2016 #43 Skrevet 15. juli 2016 2 timer siden, Fysikeren skrev: Du har ikke skjønt hvordan ting fungerer ihvertfall. Hva tenker du på? 2
Kvalitet Skrevet 15. juli 2016 #44 Skrevet 15. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, å dra hele generasjonen ned i det mørke hullet av fordommene sine vitner om at personen er forferdelig sneversynt. @Kvalitet TS, snakk med arbeidsgiver, men ha en åpen dialog. Det er mulig at det kan bli lagt til rette for at du skal få en bedre arbeidshverdag, men det kommer jo selvfølgelig an på hva det er som plager deg. Anonymkode: fa0a5...851 Anbefaler du virkelig en ungdom/ferievikar å ta opp problemstillingen med leder etter to dager på jobb? Det vil sette ts i et dårlig lys slik jeg ser det. Med mindre ts har arbeidsforhold som går på tvers av AML bør hun innfinne seg med tingenes tilstand i hvertfall til hun har fått en mer helhetlig oversikt over hva jovåbbrn går ut på. 7
Cleopatra. Skrevet 15. juli 2016 #45 Skrevet 15. juli 2016 Jeg kan gjerne ta jobben din siden du ikke vil ha den Søker jobber i vilden sky og elsker Bergen! 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #46 Skrevet 15. juli 2016 Jeg følte meg også veldig utilpass den første uka i sommerjobben min. Selv om jeg har vært vikar i kortere perioder her har jeg ikke vært en hel sommer. Etter de første dagene tenkte jeg "fem uker her?!?!" og hadde lyst til å legge meg ned og gråte. Etter å ha kommet inn i rutiner og vaner og blitt mer sikker på jobb trives jeg SÅ godt. Jeg er fortsatt glad for at jeg ikke skal jobbe her resten av livet, men jeg er glad jeg ikke ga opp etter første uka. Bit tennene sammen og bli i jobben. Du klarer fire uker med en kjedelig/kjip jobb. Tenk på hvor godt det blir å ha penger i høst! Anonymkode: 35d2d...6b1 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #47 Skrevet 15. juli 2016 25 minutter siden, Kvalitet skrev: Anbefaler du virkelig en ungdom/ferievikar å ta opp problemstillingen med leder etter to dager på jobb? Det vil sette ts i et dårlig lys slik jeg ser det. Med mindre ts har arbeidsforhold som går på tvers av AML bør hun innfinne seg med tingenes tilstand i hvertfall til hun har fått en mer helhetlig oversikt over hva jovåbbrn går ut på. Det avhenger selvsagt helt av hva problemstillingen går ut på. Blir hun mobbet på jobb f.eks. så burde hun selvsagt ta det opp, uavhengig av hvor lenge hun har vært ansatt. Anonymkode: fc7d5...08a 1
Whoops Skrevet 15. juli 2016 #48 Skrevet 15. juli 2016 5 timer siden, johanan skrev: Har det slik med min sommerjobb. Jeg likte den ikke etter to dager og vurderte å gå til lege for å få sykemelding. Det er ingen sykdom å mislike sommerjobben sin. Derfor kan man heller ikke få sykmelding på dette grunnlaget (i teorien). I slike tilfeller er det faktisk bedre å si i fra, gi arbeidsgiver en sjanse til å få skaffe en ny arbeider og gå derfra med stoltheten i behold og rent med i posen. 2
Fysikeren Skrevet 15. juli 2016 #49 Skrevet 15. juli 2016 5 timer siden, blonden skrev: Hva tenker du på? Du velger ikke hva som skal stå på CV'n din selv.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #50 Skrevet 15. juli 2016 1 minutt siden, Fysikeren skrev: Du velger ikke hva som skal stå på CV'n din selv. Kan arbeidsgiver gi dårlig referanse? Om du for eksempel kommer for sent ofte osv. Anonymkode: 46085...bcf
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #51 Skrevet 15. juli 2016 6 minutter siden, Fysikeren skrev: Du velger ikke hva som skal stå på CV'n din selv. Det er jo akkurat det du gjør. Anonymkode: bedc8...25c 6
Fysikeren Skrevet 15. juli 2016 #52 Skrevet 15. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo akkurat det du gjør. Anonymkode: bedc8...25c Ja. CV-juks er noe som virkelig gjør arbeidsgiver glad!
Gjest SuperSonic Skrevet 15. juli 2016 #53 Skrevet 15. juli 2016 4 minutter siden, Fysikeren skrev: Ja. CV-juks er noe som virkelig gjør arbeidsgiver glad! Nei vet du hva. Om du ikke fører opp en jobb på cven så får du hull, det taler negativt i ts sin favør ikke mot arbeidsgiver. Det er ikke juks. Hadde ts derimot ført opp jobben med arbeidsperiode lenger enn hun har, da er det juks.
Fysikeren Skrevet 15. juli 2016 #54 Skrevet 15. juli 2016 6 minutter siden, SuperSonic skrev: Nei vet du hva. Om du ikke fører opp en jobb på cven så får du hull, det taler negativt i ts sin favør ikke mot arbeidsgiver. Det er ikke juks. Hadde ts derimot ført opp jobben med arbeidsperiode lenger enn hun har, da er det juks. Han har hatt en jobb han sluttet i etter to dager etterfulgt av et hull. Det er to negative ting. Dropper du å oppgi at du jobbet der dekker du over den ene. Jeg er klar over at dette ikke er ulovelig, men det er ikke bra. Riktig arbeidsgiver vil være nådeløs.
anniewal Skrevet 15. juli 2016 #55 Skrevet 15. juli 2016 6 minutter siden, Fysikeren skrev: Han har hatt en jobb han sluttet i etter to dager etterfulgt av et hull. Det er to negative ting. Dropper du å oppgi at du jobbet der dekker du over den ene. Jeg er klar over at dette ikke er ulovelig, men det er ikke bra. Riktig arbeidsgiver vil være nådeløs. Dersom TS er student, vil ingen arbeidsgivere reagere på et "hull" på en måned i sommerferien. Jeg har hatt en del småjobber på sommeren i løpet av videregående og ungdomsskolen som jeg ikke har oppført på CV, fordi det rett og slett ikke er relevant, og det tar opp plass. Jeg har plukket ut den viktigste erfaringen på CVen min. Og det er det ingen som har reagert på. Så TS, dersom du velger å slutte i jobben nå, tviler jeg på at det vil ha betydning for fremtidig jobbsøking. Du trenger overhodet ikke føre det opp på CVen. Når det er sagt, så synes jeg du skal gi jobben en sjanse. To dager er svært lite. 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #56 Skrevet 15. juli 2016 33 minutter siden, Fysikeren skrev: Ja. CV-juks er noe som virkelig gjør arbeidsgiver glad! Det er virkelig ikke cv juks å la være å føre opp en jobb man hadde i to dager. Etterhvert som ts blir ferdig utdannet og mer erfaring vil det heller ikke bli plass til alle småjobbene man hadde som student. Anonymkode: bedc8...25c 2
Fysikeren Skrevet 15. juli 2016 #57 Skrevet 15. juli 2016 3 minutter siden, anniewal skrev: Dersom TS er student, vil ingen arbeidsgivere reagere på et "hull" på en måned i sommerferien. Jeg har hatt en del småjobber på sommeren i løpet av videregående og ungdomsskolen som jeg ikke har oppført på CV, fordi det rett og slett ikke er relevant, og det tar opp plass. Jeg har plukket ut den viktigste erfaringen på CVen min. Og det er det ingen som har reagert på. Så TS, dersom du velger å slutte i jobben nå, tviler jeg på at det vil ha betydning for fremtidig jobbsøking. Du trenger overhodet ikke føre det opp på CVen. Når det er sagt, så synes jeg du skal gi jobben en sjanse. To dager er svært lite. Nei, vil heller ikke akkurat kalle et et hull, men han før meg kalte det for det, så da fortsatte jeg med det siden det var et svar til han. Å slutte i en jobb etter to dager en en utrolig negativ ting jeg er helt sikker på at alle seriøse arbeidsgivere vil slå hardt ned på å mislike at du gjemmer. Du, og andre, må gjerne mene at det er OK å ikke nevne dette, men da har jeg ingen respekt for dere heller. Dere har vel uansett ingen seriøse arbeidsgivere eller karriere for den del, så jeg kan skjønne at dette er ganske likegyldig for dere.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #58 Skrevet 15. juli 2016 Har det likedan, har sommervikariatet fra helvete, og gråt etter jobb hver dag den første uka. Følte at jeg ikke fikk til noe og kollegene var ikke veldig trivelige. Men bare 5 uker igjen. Jeg tenker at du (og jeg) bare får ta det som en (dårlig) erfaring, gjøre en så bra jobb som mulig og være glade når vi er ferdige og når lønnen kommer..... Anonymkode: 03d65...6f2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #59 Skrevet 15. juli 2016 10 minutter siden, Fysikeren skrev: Nei, vil heller ikke akkurat kalle et et hull, men han før meg kalte det for det, så da fortsatte jeg med det siden det var et svar til han. Å slutte i en jobb etter to dager en en utrolig negativ ting jeg er helt sikker på at alle seriøse arbeidsgivere vil slå hardt ned på å mislike at du gjemmer. Du, og andre, må gjerne mene at det er OK å ikke nevne dette, men da har jeg ingen respekt for dere heller. Dere har vel uansett ingen seriøse arbeidsgivere eller karriere for den del, så jeg kan skjønne at dette er ganske likegyldig for dere. Nå har jeg både søkt jobber og ansatt mennesker, og jeg kan fortelle deg at du ikke har kompetanse på hvordan dette fungerer. Slutter TS i sommerjobben etter 2 dager og lar være å føre det opp vil det ikke telle etterhvert som hun opparbeider seg kompetanse og får en fullført grad. Mennesker med solid bakgrunn og erfaring fjerner etterhvert slike sommerjobber fra CV'en fordi det ikke har betydning for det arbeidet de skal utføre. Det er det samme som at du ikke fører på vgs på cv'en etterhvert som du har tatt høyere utdanning. Anonymkode: bedc8...25c 7
johanan Skrevet 15. juli 2016 #60 Skrevet 15. juli 2016 Jeg vet ikke hvor gammel trådstarer er, men en sommerjobb i år vil øke sjansene hans for å få en sommerjobb til neste år eller en deltidsjobb. Han kommer ikke til å ha hull i CVen i fremtiden, men om du er 18 år og ikke har hatt en eneste sommerjobb eller deltidsjobb stiller du ikke så sterkt så de som har jobbet et par sommere. Dette gjelder generelt i hele studietiden. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå