AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #21 Skrevet 13. juli 2016 Nei nå MÅ dere se og ta dere sammen hele gjengen. Hun spør hvordan du som arbeidsgiver ville tatt det, ikke hva du tenker om det eller hvor "late" curling generasjonen er. Som arbeidsgiver ville jeg tatt det med et smil og ikke tenkt stort over det egentlig. Tatt i mot oppsigelsen din også ringt neste kandidat på lista. Det er lett å få tak i folk som kan jobbe på sommeren og flere som ønsker å jobbe! Anonymkode: bfe6a...a28 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #22 Skrevet 13. juli 2016 Hos oss hadde det ikke blitt tatt godt i mot hvis vikaren hadde slutta da vi har brukt tid på opplæring av sommervikar og vi er heeelt avhengige av vikaren i sommermånedene. Men det kommer vel an på hva slags jobb du har Anonymkode: 2d102...0ab 21
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #23 Skrevet 13. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen trenger å jobbe hvis de ikke vil. Bare slutt. De kan ikke nekte deg. Anonymkode: 60f79...2d8 De andre her prøver å rakke ned på ts av nettopp en grunn, de vil at han/hun skal fortsette jobben og innse at det er verdt det til slutt. Å slutte etter en så kort tid er bare triste greier. Ikke rart NAV ser økt etterspørsel av dagpenger med slik mentalitet der ute... Anonymkode: faab5...a94 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #24 Skrevet 13. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte meg inn på en sommerjobb i Bergen, jeg er selv fra Trondheim. Jeg har vært her i to dager og trives IKKE. Jeg har så lyst hjem, men må jeg holde ut? Jeg skal være her i kun 4 uker.. Orker ikke gå inn på grunnen men dette kommer til å gjøre meg deprimert hver dag.. Hvordan ville du som arbeidsgiver tatt det? Jeg vil jo helst ikke ødelegge for dem, men jeg har det faktisk fælt Anonymkode: c5ee8...c2e Jeg tenkte å komme med ett postitivt svar inntil du skrev at du kommer til å bli "DEPRIMERT". Det er ikke ett ord man skal misbruke, det er en psykisk lidelse. Og jeg som har vært deprimert i 2 år vet hva jeg snakker om. Uansett, 4 uker holder du ut Anonymkode: f507f...ff2 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #25 Skrevet 13. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei nå MÅ dere se og ta dere sammen hele gjengen. Hun spør hvordan du som arbeidsgiver ville tatt det, ikke hva du tenker om det eller hvor "late" curling generasjonen er. Som arbeidsgiver ville jeg tatt det med et smil og ikke tenkt stort over det egentlig. Tatt i mot oppsigelsen din også ringt neste kandidat på lista. Det er lett å få tak i folk som kan jobbe på sommeren og flere som ønsker å jobbe! Anonymkode: bfe6a...a28 Det er da vel ingen arbeidsgivere som synes det er noe å smile av at en ansatt gir opp etter to dager? Det er jo så useriøst som det går an å bli! Det var nok sikkert flere kandidater som hadde gjort mye for å få denne jobben som Ts vurderer å kaste fra seg. Jeg er enig med flere av de andre, Ts, suck it up og hold ut de fire ukene! Det klarer du. Anonymkode: 79a81...bf5 18
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #26 Skrevet 13. juli 2016 Jeg er fra Bergen. Om du mangler noe å finne på etter jobb, så tar jeg gjerne en øl med deg/kan vise deg byen Den er ikke så ille som du kanskje tror Anonymkode: 6f887...346 24
kikkana Skrevet 13. juli 2016 #27 Skrevet 13. juli 2016 4 uker er ingenting! Det er de som har gått i årevis, med en jobb de langt i fra ikke trives i. Med mindre det er snakk om noe trakasering på jobben eller meget utagerende klientell du ikke tørr å jobbe med. Suck it up 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #28 Skrevet 13. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Å slutte etter en så kort tid er bare triste greier. Ikke rart NAV ser økt etterspørsel av dagpenger med slik mentalitet der ute... Anonymkode: faab5...a94 Man får ikke dagpenger dersom man slutter i sommerjobb. Du må ha opptjent deg rettigheten for dagpenger. Siden det er sommerjobb så regner jeg med TS er student og går tilbake til skolen i august. I tillegg hadde hun fått 8 ukers karantene om hun selv sa opp. Så nei, det er ikke derfor NAV eventuelt ser økning i dagpenger. Anonymkode: 16c8e...cae 4
Tamina82 Skrevet 14. juli 2016 #29 Skrevet 14. juli 2016 Syns folk går litt hard ut og henger seg opp i dårlig formulering. Utifra HI vil jeg tippe ts er ganske ung, så å bruke ordet deprimert i en litt dum setting er ikke vedens undergang! Hun har kanskje ikke helt innsikt i hva det vil si å være deprimert. Kanskje deppa hadde vært bedre ordvalg, men alle skjønner nå hva ts mener. At hun syns det er tøft i nye by med ny jobb (kanskje første gang hun skal vær hjemmefra i så lang tid også uten familie/venner) har jeg også full forståelse for. Men syns også at å gi opp etter to dager er ille. At arbeidsgiver vil ta det med et smil og bare ringe neste på lista høres heller usannsynlig ut. De som søker på sommerjobb gjør det på våren og det er lite trolig at de som ikke fikk jobben sitter hjemme og tvinner tommler og venter på telefon fra denne arbeidsplassen. De fleste bedrifter har store vanske med på få ting til å gå rundt sommertid, selv med sommervikarer. Men det kommer nok selvsagt an på hvor man jobber. Det kan nok være lut for ts å snakke med arbeidsgiver, kanskje h*n kan hjelp på noen måter. Eller håper jeg at oppholdt ditt i Bergen tar seg opp ts. Ser i tråden at du til og med har fått tilbud om å bli med ut å ta en øl ☺️👍 Kanskje det ikke blir så ille som du først tror. lykke til 6
ViljaH Skrevet 14. juli 2016 #30 Skrevet 14. juli 2016 Hvis det er nyttig jobberfaring eller gir penger du trenger -- kvinn deg opp og gå på jobb. Det vil faktisk være godt for deg. Tenk f.eks på en alenemor i et annet land som har to drittjobber hver dag for å få det til å gå rundt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #31 Skrevet 14. juli 2016 Bergen er en flott by, jeg jobbet der i ca ett år og savner fortsatt byen. Ta imot tilbudet du fikk lengre opp i tråden. Og 4 uker er ikke ille, kryss av hver dag på kalenderen så du ser at det går sakte men sikkert fremover. Var jeg din arbeidsgiver ville jeg absolutt ikke tatt det med et smil. Det er ikke så enkelt å bare finne en ny - feilansettelser er faktisk ganske kostbart og tidkrevende for en bedrift. Anonymkode: d3165...179 6
Gjest uN91s Skrevet 14. juli 2016 #32 Skrevet 14. juli 2016 (endret) Synes du skal holde ut. Dette er det virkelige liv og slik ting fungerer. Du vil mange ganger møte motgang og måtte holde ut ting du virkelig synes er dødskjedelig eller kjipt. Ting som varer mye lenger enn 4 uker. Om du alltid gir opp vil du ikke lære å holde ut og du vil miste verdifull erfaring. F.eks. Jeg begynte å jobbe da jeg var 13 år. Det var dødskjedelig, tung og utrolig kjipt. Alle de andre nøyt sommerferien, mens jeg måtte stå opp kl 05:00 for å dra på jobb. I dag takker jeg for at jeg ble tvingt til dette fordi jeg har fått utrolig god arbeidsmoral og takler alle arbeidsoppgaver veldig bra. Ingenting er for skummelt, tungt, ekkelt eller kjipt. Har møtt folk på min alder som har lav arbeidsmoral eller gir opp veldig fort og synes noen oppgaver er for ekkelt eller for stress. Det er aldri et problem for meg. Fordi jeg har gjort mange forskjellige ting, kjipe og mindre kjipe. Jeg legger godt merke til forskjellen på de som ikke jobbet i ungdommen og fikk sin første jobb som voksen og de som begynte tidlig og opparbeidet seg mye erfaring tidlig. Hold ut og tenk på lønna du får neste måned og arbeidserfaringen du kan sette på CV. Til neste år har du lært hva du skal unngå når du søker ny jobb og hva du trives/ikke trives med. I tillegg har du opplevd hjemmelengsel og alt som kommer med det og vil slite litt mindre i neste jobb. Endret 14. juli 2016 av uN91s
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #33 Skrevet 14. juli 2016 Mange strenge svar her inne...Men du er kanskje ung og har litt hjemlengsel? Jeg skjønner deg godt og det kan være skummelt med forandringer. Men jeg er også enig i at 2 dager er litt lite til å vite om man vil slutte. Hva gjør at det kræsjet sånn? Ingen kan tvinge deg til å jobbe, men ta det som en lærepenge til neste gang. Finn deg en jobb du er ganske sikker på at du vil trives i og ikke dra til en helt ny by. Tvi tvi! Anonymkode: ffb3c...bf0
Babi Skrevet 14. juli 2016 #34 Skrevet 14. juli 2016 Det tar tid å tilpasse seg. Vent ihvertfall ei uke før du gjør deg opp en mening. Om noe ubehagelig har skjedd, si ifra. Ellers, prøv å finne noe positivt med jobben istede for å fokusere på det du ikke trives med. Lykke til!
Fysikeren Skrevet 15. juli 2016 #35 Skrevet 15. juli 2016 Hvordan denne arbeidsgiveren tar det? Neppe så bra. Hvordan tror du kommende arbeidsgivere tar det? Ingen arbeidsplass med respekt for seg selv ansetter noen som slutta i sommerjobben etter 2 dager fordi de mistrivdes. Du kan gjøre akkurat hva du vil, men valgene dine får konsekvenser. Gjør du noe som ikke er lov for å det juridiske konsekevnser, gjør du noe ala det du skisserer her påvirker det karrieren din. Har du ingen ambisjoner i livet er nok det riktige å bare slutte. 3
ArtyFarty Skrevet 15. juli 2016 #36 Skrevet 15. juli 2016 Ta det som en lærdom i å ta konsekvensene av valgene man gjør. Jobb med innstillingen din, og få mest mulig positivt ut av det. Du klarer fire uker 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #37 Skrevet 15. juli 2016 Synes det er litt skummelt å si at man SKAL fortsette i jobben uansett, når vi ikke vet grunnen til hvorfor hun ikke trives. TS høres ung ut, og da kan det være vanskelig å stå opp for seg selv om man blir utsatt for urett. Så utrolig mange bedrevitere her, blir helt matt av alle teite svar om at hun skal kvinne seg opp, curlinggenersjon osv. Som arbeidsgiver selv, hadde jeg satt stor pris på om du kom til meg og fortalte hva som er problemet. Om det har med trivsel eller arbeidsoppgaver å gjøre. Man skal ikke godta hva som helst, bare fordi man er ung og uerfaren! Anonymkode: 744e9...36d 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #38 Skrevet 15. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er litt skummelt å si at man SKAL fortsette i jobben uansett, når vi ikke vet grunnen til hvorfor hun ikke trives. TS høres ung ut, og da kan det være vanskelig å stå opp for seg selv om man blir utsatt for urett. Så utrolig mange bedrevitere her, blir helt matt av alle teite svar om at hun skal kvinne seg opp, curlinggenersjon osv. Som arbeidsgiver selv, hadde jeg satt stor pris på om du kom til meg og fortalte hva som er problemet. Om det har med trivsel eller arbeidsoppgaver å gjøre. Man skal ikke godta hva som helst, bare fordi man er ung og uerfaren! Anonymkode: 744e9...36d Ja, å dra hele generasjonen ned i det mørke hullet av fordommene sine vitner om at personen er forferdelig sneversynt. @Kvalitet TS, snakk med arbeidsgiver, men ha en åpen dialog. Det er mulig at det kan bli lagt til rette for at du skal få en bedre arbeidshverdag, men det kommer jo selvfølgelig an på hva det er som plager deg. Anonymkode: fa0a5...851 2
blonden Skrevet 15. juli 2016 #39 Skrevet 15. juli 2016 32 minutter siden, Fysikeren skrev: Hvordan denne arbeidsgiveren tar det? Neppe så bra. Hvordan tror du kommende arbeidsgivere tar det? Ingen arbeidsplass med respekt for seg selv ansetter noen som slutta i sommerjobben etter 2 dager fordi de mistrivdes. Du kan gjøre akkurat hva du vil, men valgene dine får konsekvenser. Gjør du noe som ikke er lov for å det juridiske konsekevnser, gjør du noe ala det du skisserer her påvirker det karrieren din. Har du ingen ambisjoner i livet er nok det riktige å bare slutte. det er da ikke nødvendig å sette denne jobben på cven eller nevne den for fremtidige arbeidsgivere hvis hun slutter før hun har fullført. 2
johanan Skrevet 15. juli 2016 #40 Skrevet 15. juli 2016 Har det slik med min sommerjobb. Jeg likte den ikke etter to dager og vurderte å gå til lege for å få sykemelding. Jeg har nå jobbet i 5 uker og liker fortsatt ikke jobben. Jeg har bitt tenna sammen og gjennomført, jeg trenger egentelig ikke pengene, men har lovet meg selv å kjøpe noe jeg ønsker meg. Jeg har veldig lyst på en god CV og attest, derfor har jeg holdt ut. Jeg anbefaler deg og holde ut!! Prøvetiden har som regel oppsigelsestid på to uker. Altså om du sier opp nå er det uti den tredje uka du først kan gå (om du ikke får eg avtale) Da er det bare en-to uker igjen av jobben og da er det så lite tid igjen at slitet i 2-tre uker vil være bortkastet. Vil ikke dømme deg, men anbefaler å holde ut og gjøre en god innsats 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå