Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte meg inn på en sommerjobb i Bergen, jeg er selv fra Trondheim. Jeg har vært her i to dager og trives IKKE. Jeg har så lyst hjem, men må jeg holde ut? Jeg skal være her i kun 4 uker.. 

Orker ikke gå inn på grunnen men dette kommer til å gjøre meg deprimert hver dag.. Hvordan ville du som arbeidsgiver tatt det? Jeg vil jo helst ikke ødelegge for dem, men jeg har det faktisk fælt

Anonymkode: c5ee8...c2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det jobben eller at du er i en annen by som gjør det? Har du noen venner i Bergen du kan snakke med?

Anonymkode: 93119...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant fort ut at jobben ikke passer meg, heller ikke stedet.. Jeg vil virkelig hjem men de regner jo med å ha meg her lengre, det vil sikkert skape problemer 😳😟

AnonymBruker
Skrevet

To dager er ikke lenge. Sikker på det ikke bare er hjemlengsel du føler på?

Anonymkode: 8f78a...b45

• Liker 12
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av asterix
Skrevet

Tenk på det sånn at du får med deg jobberfaring, prøv å gjøre det beste ut av jobben selv om den ikke passer helt for deg. Hva kan du lære av det? Kanskje kan du få testet ut hvor tilpasningsdyktig du er? Det ser ikke helt bra ut å slutte i en jobb etter kun 2 dager...

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke deprimert hver dag, det er en sykdom du enten har eller ikke har. Så kan du ha gode dager og dårlige dager, men du må ha hatt symptomer på depresjon i minst to uker sammenhengende for å kalle det depresjon. Det er snakk om fire uker. Suck it up.

Anonymkode: 4a473...b45

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Ikke klag.

Jeg har jobbet i 9 mnd på en jobb, som egentlig skulle være kort.

Du klarer 4 uker! 

Anonymkode: 46085...bcf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte meg inn på en sommerjobb i Bergen, jeg er selv fra Trondheim. Jeg har vært her i to dager og trives IKKE. Jeg har så lyst hjem, men må jeg holde ut? Jeg skal være her i kun 4 uker.. 

Orker ikke gå inn på grunnen men dette kommer til å gjøre meg deprimert hver dag.. Hvordan ville du som arbeidsgiver tatt det? Jeg vil jo helst ikke ødelegge for dem, men jeg har det faktisk fælt

Deprimert hver dag... I to dager.... Virkelig? Du bør få deg en skikkelig realitetsorientering for maken til sutring skal man lete lenger etter. Du styrker alle mine fordommer om barn som er oppvokst i curling generasjonen. 

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Du har prøvetid. Vanligvis er vel denne på en uke for en sommerjobb, men dette står i kontrakten du har skrevet under på. I denne perioden kan du levere oppsigelse med umiddelbar virkning. 

Hvorfor søkte du på denne sommerjobben i Bergen egentlig? Hva er det du synes er vanskelig med situasjonen? Jeg forstår at det er vanskelig de første dagene, men som regel kommer man inn i det. Det er jo også vanskelig å starte i en helt ny jobb, og bare det krever jo tilpasning. Jeg forstår deg veldig godt, og jeg synes det er synd at mange er så krasse og nedlatende kun på grunn av måten du har ordlagt deg. 

Anonymkode: b754b...e4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om fire uker, skjerp deg! 

Anonymkode: 1b641...9e6

• Liker 5
Skrevet

4 uker bør du holde ut. Det tar tid å bli kjent og slå seg til ro. Ikke umulig at det tar MER enn de fire ukene. Men dette er kanskje en fin ting å ha på CV-en. Gjør ditt beste og få en god attest. Jeg skal love deg at du vil ha masse jobber du kommer til å mistrives i senere også, om enn bare i perioder. Gjelder å bite tennene sammen og fokusere på det som er viktig og motiverer deg. Enten det er penger, erfaring eller noe annet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Kvalitet skrev:

Deprimert hver dag... I to dager.... Virkelig? Du bør få deg en skikkelig realitetsorientering for maken til sutring skal man lete lenger etter. Du styrker alle mine fordommer om barn som er oppvokst i curling generasjonen. 

Og hvem er det som har oppdratt den generasjonen? Hvem er det som har oppdratt foreldrene til curlinggenerasjonen?

Nytter ikke komme i etterkant å klage når den eldre garde er like skyldig får å ikke lære barna sine å bli mer robuste

Anonymkode: 16c8e...cae

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å vær en bortskjemt drittunge og hold ut i 4 uker. Er millioner av mennesker som har jobb som de ikke trives i som holder ut i flere år. Så 4 uker klarer du :) 

Ha en fin sommer

Anonymkode: 4a4d2...641

• Liker 5
Skrevet

Skjønner deg godt - man kan få en voldsom hjemlengsel når man flytter et nytt med ukjente mennesker. Min erfaring er at det går over etter ikke så altfor lenge, og jeg fant fort ut at Bergen har en god del fine sider :)

• Liker 2
Skrevet

Du har vært der to dager. TO DAGER! Hvem som helst kan få hjemlengsel etter så kort tid! Du våkner ikke deprimert "hver dag" etter to dager! Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt det lenger tid. Kan jo hende du blir overrasket og stortrives innen denne måneden er over.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske mange mennesker som går til en jobb de virkelig misstrives i hver eneste dag. Du skal holde ut i kun 4 uker.  Det klarer du. All arbeidserfaring er verdifull, ikke ødelegg dette for deg selv.

Anonymkode: 55a10...bff

• Liker 6
Skrevet

Man kan faktisk ikke vite om man liker en jobb etter 2 dager. Det kan være tilfeldigheter som gjør at jobben er ekstra krevende akkurat nå, og at det blir bedre senere. Snakk med sjefen eller kollegaer om hvordan ting er og spør om det alltid er sånn. Om det virkelig er ille kan du si at du ikke syns det er så ålreit. Er det noe straffbart som har skjedd (f. eks. trakasering) må du så klart si ifra til sjefen, og kanskje anmelde det. 

4 uker går fort, og du kommer til å bli glad for at du har jobbet når lønna kommer! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen trenger å jobbe hvis de ikke vil. Bare slutt. De kan ikke nekte deg.

Anonymkode: 60f79...2d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...