AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #1 Skrevet 13. juli 2016 Vi gjorde den tabben og kjøpte møbler og bilderammer osv på IKEA. Alt bare faller fra hverandre. Vi driver å bytte i nytt regelmessig, men leken begynner å bli slitsom. Hvor kjøper man bedre møbler til en grei pris? Her er jeg ute etter konkrete erfaringer. Anonymkode: 29f2c...fd8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #2 Skrevet 13. juli 2016 Jeg har stort sett bare positive opplevelser med kjøp fra Ikea. Sengen min er fra Ikea, og jeg er strålende fornøyd. Samme med garderobeskap, kommoder og hyller. Bilderammer er også helt ok. Kjøkkenet er også top notch - fra Ikea Når det gjelder sofa, bord, ja stuemøbler generelt, kjøper jeg det meste på Bohus og Møbelringen. Men, alt uansett hvor det er kjøpt kan gå i stykker. Det gjelder å være litt forsiktig og ikke bare dure på, da kan møbler fra Ikea også funke bra. Anonymkode: 7014f...614 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #3 Skrevet 13. juli 2016 Si det til barna mine. Men uten spøk altså; sponmøbler som er stiftet sammen og bilderammer som siger i rammen og blir bølgete på plasten er ikke noe som er ment å vare, dessverre. Anonymkode: 29f2c...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #4 Skrevet 13. juli 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har stort sett bare positive opplevelser med kjøp fra Ikea. Sengen min er fra Ikea, og jeg er strålende fornøyd. Samme med garderobeskap, kommoder og hyller. Bilderammer er også helt ok. Kjøkkenet er også top notch - fra Ikea Når det gjelder sofa, bord, ja stuemøbler generelt, kjøper jeg det meste på Bohus og Møbelringen. Men, alt uansett hvor det er kjøpt kan gå i stykker. Det gjelder å være litt forsiktig og ikke bare dure på, da kan møbler fra Ikea også funke bra. Anonymkode: 7014f...614 Samme her. Jeg har hatt mitt kjøkken og garderobe fra IKEA i over 10 år, og begge deler fungerer fortsatt like bra. Men jeg hadde derimot en skinnsofa fra Bohus som sa takk for seg etter bare 3-4 år, så man får ikke nødvendigvis bedre ting i de litt "finere" butikkene. Anonymkode: 9ed85...272 5
Ms. Steele Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 IKEA har mye bra, men kvaliteten kan selvfølgelig variere der som alle andre steder. Jeg kjøpte sofaen min der for 9 år siden og den er hel og fin ennå. Den har tålt både unger og katter. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Bohus, Skeidar om Møbelringen har møbler og annet utstyr i ulike prisklasser som er mye bedre enn Ikea. Der kanner både og og kjenne ved bruk. Ikea har og mange produkter de i løpet av et år trekker tilbake fordi de enten er brannfarlige eller på andre måter ikke holder mål. Dette er skjelden eller nesten aldri forekommende i andre større kjeder. Sist var det barnegrinder som ikke var trygge... vi handler ikke på den kjeden ganske enkelt. Anonymkode: bf7bb...79e 1
Anglofil Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 (endret) Jeg er svært fornøyd med Ikea, men jeg føler også at pris på mange måter gjenspeiler kvaliteten (med hederlige unntak, og ikke for det, jeg synes Ikea uansett er generelt billig, selv om man velger fra det "dyrere" segmentet"). Da vi kjøpte vitrineskap valgte vi Liatorp, nettopp fordi det er solid og slitesterkt, i motsetning til billigere varianter hos Ikea. Vi har også Billy-bokhyller, og nei, vi merker jo at kvaliteten er så-som-så, men forventet heller ikke noe annet i forhold til prisen vi har betalt. Og gradvis bytter vi også disse ut med Liatorp som igjen er mye mer solid. Til gjengjeld: Liatorp er jo også ganske mye dyrere og da forventer jeg kvalitet deretter. Synes forøvrig ikke at Bohus, Skeidar eller Møbelringen imponerer noe særlig mot de litt "dyrere" møblene på Ikea. Vi har de fleste møbler fra Ikea og kommer også til å pusse opp med nytt Ikea-kjøkken etterhvert. Mvh Yvonne Endret 14. juli 2016 av Yvonne 2
Akay Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 Vi var ute på et lagersalg for bohus, skeidar osv i dag og kikka på møbler. Når vi så på kommoder så var vi overraska hvor dårlig kvaliteten var ift ikea. Der kunne du rikke skuffene sidelengs og mye virket rett og slett billig ift ikea. vi har mye ikea selv og er knallformøyde men husk at monteringen av ikea er også alfa og omega. Spesielt på bakplater så er det viktig å huske å feste disse skikkelig. Ikke bare med en spiker i hvert hjørne. Gjør du en drittjobb med montering så får du også et ustabilt drittprodukt. jeg har masse fra ikea og har aldri hatt problem med noe men jeg monterer alltid skikkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #9 Skrevet 14. juli 2016 2 minutter siden, Akay skrev: vi har mye ikea selv og er knallformøyde men husk at monteringen av ikea er også alfa og omega. Spesielt på bakplater så er det viktig å huske å feste disse skikkelig. Ikke bare med en spiker i hvert hjørne. Gjør du en drittjobb med montering så får du også et ustabilt drittprodukt. Jeg kan ikke huske å ha sett et IKEA monteringssett med spikre? De stiftene i bildet overfor står i ferdig montert sofaside. Anonymkode: 29f2c...fd8
Akay Skrevet 14. juli 2016 #10 Skrevet 14. juli 2016 Alltid spilre til bakplater.. Små svarte. uansett så på TS's bilde så har det knekt noe der. Om man kaster seg i en sofa eller hopper i den så skjer det der uavhengig hvor sofaen kommer fra. uansett så har ikea verdens beste reklamasjonsrett så om det er fabrikasjonsfeil så får man nytt. Prøv det på bohus... Dog ser skadene seøvpåførte ut i dette tilfellet spør du meg... 2
Stars Skrevet 14. juli 2016 #11 Skrevet 14. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke huske å ha sett et IKEA monteringssett med spikre? De stiftene i bildet overfor står i ferdig montert sofaside. Anonymkode: 29f2c...fd8 På kjøkkenet mitt spikret jeg på bakplater på absolutt alt. Det samme med kommoder og garderobeskap, samt alt av hyller og skap på stua. Synes kvaliteten på IKEA er helt ok, iallfall når man ser i sammenheng med prisen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #12 Skrevet 14. juli 2016 Det er kjekt å se at så mange er fornøyde. Mulig vi får se oss om etter en annen type sofa bare. Anonymkode: 29f2c...fd8 1
Gjest Raiu Skrevet 14. juli 2016 #13 Skrevet 14. juli 2016 Må bare føye meg til den gruppa som er fornøyde med IKEA. Synes mange klager men kan ærlig si at jeg ikke har hatt ett møbel som har gått i stykker. Det nærmeste man kommer er kanskje at skuffen på en sovesofa ble litt vrien etter 6 år men ellers.
Stars Skrevet 14. juli 2016 #14 Skrevet 14. juli 2016 10 minutter siden, MXB skrev: Må bare føye meg til den gruppa som er fornøyde med IKEA. Synes mange klager men kan ærlig si at jeg ikke har hatt ett møbel som har gått i stykker. Det nærmeste man kommer er kanskje at skuffen på en sovesofa ble litt vrien etter 6 år men ellers. Samme her, har en kommodeskuffe som herker, men har vel hatt kommoden i 10 år, og den kostet 395,-, har tatt skuffen opp og igjen omtrent daglig, så synes det er bra kvalitet jeg.
Batteri Skrevet 15. juli 2016 #15 Skrevet 15. juli 2016 Den 14. juli 2016 at 12.31, AnonymBruker skrev: Bohus, Skeidar om Møbelringen har møbler og annet utstyr i ulike prisklasser som er mye bedre enn Ikea. Der kanner både og og kjenne ved bruk. Ikea har og mange produkter de i løpet av et år trekker tilbake fordi de enten er brannfarlige eller på andre måter ikke holder mål. Dette er skjelden eller nesten aldri forekommende i andre større kjeder. Sist var det barnegrinder som ikke var trygge... vi handler ikke på den kjeden ganske enkelt. Anonymkode: bf7bb...79e Det går vel heller på det at terskelen for tilbaketrekking er en del lavere på IKEA enn andre kjeder. Når det først er mistanke om at et produkt ikke fungerer som det skal, er det jo langt bedre å ta ansvar og være føre var enn å fortsette å selge samme produkt og håpe på det beste. Trappegrindene til IKEA er for øvrig laget av den samme produsenten som lager grinder for Barnas Hus. Det medfører enorme tap for IKEA å trekke tilbake produkter, men de gjør det fordi alternativet er uaktuelt. 2
ajarRun Skrevet 15. juli 2016 #16 Skrevet 15. juli 2016 Hvis møblene dine er nyere enn 5 år har du jo reklamasjonsrett. Da tar du dritten tilbake til butikken og får pengene tilbake. Så kan du kjøpe en ny en. Med norsk reklamasjonsrett er produkter som varer i 2-4 år en gullgruve, du får bruke det gratis en stund og så får du alle pengene tilbake for å kjøpe noe nytt. Men så er det jo noen som ikke bruker mulighetene vi har...
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #17 Skrevet 15. juli 2016 Somsagt, det er akkurat det vi har gjort...to ganger på fire år. Det er en kostnad knyttet til tid og kjøring brukt på reklamasjonene. Og disse sofaene brukes ikke så hardt som synserne her antar, de er bare ikke spesielt vellaga. Anonymkode: 29f2c...fd8
Ginavn Skrevet 15. juli 2016 #18 Skrevet 15. juli 2016 Jeg er veldig fornøyd med IKEA Alltid kos å dra på IKEA, bortsett fra andre folk. Og ja, de trekker tilbake en del produkter, men det synes jeg er bra, og et tegn på at de er ansvarlige. Heller det enn at de tvinner tomler, plystrer og ser en annen vei. Det siste nå var jo med de kommodene i USA/Canada, fordi det å følge bruksanvisninga er vanskelig, tydeligvis. De tilbyr penger tilbake selv om det er snakk om brukerfeil (ikke brukt veggfeste).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå