Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på denne...

IMG_20160713_163052.jpg

...og tenker...

Jackie-Chan-WTF.jpg

Jeg skjønner at de vil røske med seg alle mulige forbrukere, men her må man bestemme seg: Er det gulost eller hvitost? Det kan ikke være begge. 

Hva går dere og irriterer dere over?

Anonymkode: 3453f...217

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Produkter det står "hjemmelaget" på.. For Nora har jo ørten tusen bestemødre som står og koker syltetøy :sprettoy:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg vel så mye at de skriver "GulOst".

Anonymkode: ac572...64a

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet

Kan noen forklare forskjellen på gulost og hvitost da? Hva er f.eks Norvegia? I Bergen kaller vi alle slike "ostehøvel" oster (unntatt brunost) for hvitost og ser på gulost som østlandsk påfunn.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Kan noen forklare forskjellen på gulost og hvitost da? Hva er f.eks Norvegia? I Bergen kaller vi alle slike "ostehøvel" oster (unntatt brunost) for hvitost og ser på gulost som østlandsk påfunn.

Vi sier gulost for Norvegia "ostehøvel" osten i Stavanger

Anonymkode: 18457...09a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har alltid sagt hvitost.. Eller kvidost. Kommer også fra Stavanger. 

Endret av Forundret..
  • Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

"Biffstrimler av svin" irriterer meg. Biffkjøtt kommer fra storfe, ikke fra griser. 

Skrevet
2 timer siden, Blondie65 skrev:

Forskjellen er rett og slett dialekt 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra nordland og kaller ofte synnøve sin for gulost og norvegia sin for hvitost :P Jeg irriterer meg litt over ting ting som ikke er det de sier de er. Ferdig kjøpt guacamole fra kims har jo sånn 4% avokado i seg, resten er erter og anna greier. Sorry Mac, men det er ikke guacamole bare fordi den er grønn.

Anonymkode: 39236...459

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Forundret.. skrev:

Har alltid sagt hvitost.. Eller kvidost. Kommer også fra Stavanger. 

Sandnes her. Har gitt opp,  så eg seier berre ost! Presiserer heller med brunost dersom det er den eg skal ha,  noko som aldri skjer då eg er omtrent like glad i brunost som i rustne spikre 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, Lill3My skrev:

Sandnes her. Har gitt opp,  så eg seier berre ost! Presiserer heller med brunost dersom det er den eg skal ha,  noko som aldri skjer då eg er omtrent like glad i brunost som i rustne spikre 

Å nei du. Jeg sier hvitost og det er det det heter her vest. 

Liker Kavli sin reklame for den smørbare: de understreker poenget!

Gjest Blondie65
Skrevet

Ellers er jeg enig at erter er erter og avokado er noe annet. Jeg tenker at vi må bli flinkere til å klage på produkter som hevder de er noe annet enn de er. Til Mattilsynet og Forbrukerrådet.

Et eksempel: "fersk <fiskeslag>" står det på pakken. Når du leser nøyere ser du at den har vært fryst. For meg som bor alene er en sånn pakke for mye til en middag, hva skal jeg da gjøre med restene?

Gjest Blondie65
Skrevet

En annen ting som irriterer meg: hjemmelaget.

Alle får assosiasjoner til mors kjøkken eller der omkring. Men det er jo ikke hjemmelaget?

På restauranter og hoteller bør man bruke begreper som "vår egen oppskrift" eller "husets egne ..." - ikke hjemmelaget.

Fabrikker som Nora og Lerum bør ikke bruke ordet "hjemmelaget" da det er helt malplassert.

AnonymBruker
Skrevet

Smart-telefon. Før besøkte man hverandre og pratet istedenfor å taste og "like"

Anonymkode: 508cd...605

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Blondie65 skrev:

Ellers er jeg enig at erter er erter og avokado er noe annet. Jeg tenker at vi må bli flinkere til å klage på produkter som hevder de er noe annet enn de er. Til Mattilsynet og Forbrukerrådet.

Et eksempel: "fersk <fiskeslag>" står det på pakken. Når du leser nøyere ser du at den har vært fryst. For meg som bor alene er en sånn pakke for mye til en middag, hva skal jeg da gjøre med restene?

Fryse det?

• Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Tine selger hvitost og Synnøve Finden selger Gulost.

Skrevet

Flytende margarin (margarin er jo herdet olje) og oppdrettsørret som det står "fjellørret" på, og div bokser/poser som bare er 2/3 fulle fordi innholdet "synker sammen under transport".

Og hvorfor lager man smøreost av en ost som er fast? Hvorfor kan den ikke bare få lov å være fast?

Gjest Blondie65
Skrevet
6 timer siden, Honey Dew skrev:

Fryse det?

Jeg fryser ikke ned mat som allerede har vært fryst. 

Skrevet
40 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg fryser ikke ned mat som allerede har vært fryst. 

Vi gjør det og har aldri merket noe forskjell. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...