Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Min samboer og jeg har bestemt oss for å bli prøvere:) Jeg har gått på p-pillen i 11 år, men byttet til kobbersprial i høst for å få eggløsning i gang til prøving. Spiralen var et mareritt og den ble fjernet i april. Min syklus lå i starten mellom 27-30 dager men har de siste fire mnd ligget på 30 dager, nøyaktig! Det vil si at eggløsningen min skal komme ca. på dag 16. Det er i dag! Men jeg syntes å ha ganske store flankesmerter og var oppblåst for to dager siden, så vi har lagt inn aksjer hver dag siden fredag ;-) Må man få eggløsning nøyaktig 14 dager før mens, eller kan det variere? Jeg er nemlig litt engstelig for at jeg ikke egentlig har eggløsning. Fornuften tilsier at jeg har det mtp at jeg har såpass regelmessige sykluser, jeg (tror jeg) har eggløsningsslim i dagene før eggløsning og jeg har ømme bryster fra ca. tidspunkt for eggløsning frem til mens. Jeg har også hatt innvendig UL da jeg fjernet spiralen og da sa gyn. at alt så bra ut. Har dere noen beroligende ord til meg angående dette her? Legger ved el-testene mine fra lørdag til i går, ser de positive ut? Vet at streken må være like tydelig som kontrollstreken, men har sett meg helt blind. De er jo ganske tydelige, så da kan det kanskje hende at jeg har misset toppen bare? Den første er jo ganske mye mindre tydelig enn de påfølgende tre, liksom ;-) 

Takk for svar! 

image.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Nasken skrev:

Hei! 

Min samboer og jeg har bestemt oss for å bli prøvere:) Jeg har gått på p-pillen i 11 år, men byttet til kobbersprial i høst for å få eggløsning i gang til prøving. Spiralen var et mareritt og den ble fjernet i april. Min syklus lå i starten mellom 27-30 dager men har de siste fire mnd ligget på 30 dager, nøyaktig! Det vil si at eggløsningen min skal komme ca. på dag 16. Det er i dag! Men jeg syntes å ha ganske store flankesmerter og var oppblåst for to dager siden, så vi har lagt inn aksjer hver dag siden fredag ;-) Må man få eggløsning nøyaktig 14 dager før mens, eller kan det variere? Jeg er nemlig litt engstelig for at jeg ikke egentlig har eggløsning. Fornuften tilsier at jeg har det mtp at jeg har såpass regelmessige sykluser, jeg (tror jeg) har eggløsningsslim i dagene før eggløsning og jeg har ømme bryster fra ca. tidspunkt for eggløsning frem til mens. Jeg har også hatt innvendig UL da jeg fjernet spiralen og da sa gyn. at alt så bra ut. Har dere noen beroligende ord til meg angående dette her? Legger ved el-testene mine fra lørdag til i går, ser de positive ut? Vet at streken må være like tydelig som kontrollstreken, men har sett meg helt blind. De er jo ganske tydelige, så da kan det kanskje hende at jeg har misset toppen bare? Den første er jo ganske mye mindre tydelig enn de påfølgende tre, liksom ;-) 

Takk for svar! 

image.jpeg

ingen er vel helt positive, men du kan ha vært positiv senere på dagen der det er 4 streker.

Anonymkode: 2c0ad...f68

AnonymBruker
Skrevet

Tipper du har hatt eggløsning et sted rundt den som ligger som nummer 2 (den merket med 4streker) 

Eggløsning varierer. Alt fra 10-16 dager før ny mens er normalt.

Du har nok eggløsning. Men tror du alt har hatt den for denne mnd..

Anonymkode: 7a050...4e0

Skrevet

Okei tusen takk for svar! :-) Det er godt å høre- vet jo at noen har veldig kort LH-topp, det kan jo hende jeg har det også. Den med tre streker er tatt om formiddagen (11) mens den med fire streker er tatt på kvelden, så da kan det hende det har kommet en topp mellom der, kanskje. 

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å tyde disse eggløsningstestene så vi har kjøpt clearblue med dobbel hormonindikator. Den tolker testen for deg. Du får en runding når du ikke er fruktbar, når det nærmer seg får du et blinkende smilefjes og når du har eggløsning får du smilefjes som varer i 48 timer (og da slutter man å teste). Prøver den for første gang nå, og har blinkende smilefjes. Synes ikke de testpinnene ser noe annerledes ut enn de som var før det blinkende fjeset kom...mulig man lærer seg å tolke testene etter hvert, men håper jeg slipper å teste så lenge...  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...