AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #1 Del Skrevet 13. juli 2016 Kunne tenke meg å klippe noen roser kraftig ned her nå. Går det galt om sommeren, bør jeg vente til høsten? Anonymkode: 1d229...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. juli 2016 #2 Del Skrevet 13. juli 2016 Tror det skal kunne gå helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. juli 2016 #3 Del Skrevet 14. juli 2016 Å beskjære roser trigger vekst av nye skudd. Klipper du roser for sent i sesongen, vil skuddene som vokser ut ikke være harde nok i veden til å tåle en norsk vinter. De vil være "for ferske", og vil bli svarte og bukke under for frosten til vinteren. Rosebusken blir altså svært frostskadet under vinteren om den beskjæres for sent på sommeren. Avhengig av hvor du bor selvsagt, men størsteparten av Norge har jo frost om vinteren. Kun noen få og små soner som regnes for sone 1. Nå husker jeg ikke eksakt når på sommeren det er anbefalt å beskjære for siste gang, men jeg tror det var rundt St.Hans. Da rekker skuddene som kommer opp å bli gamle nok og harde nok i veden til å tåle en vinter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Del Skrevet 14. juli 2016 Supert, takk for et veldig godt svar! Da venter jeg til frosten er gått ut av bakken igjen i 2017. Anonymkode: 1d229...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå