Gå til innhold

Noen har gått til nav sakt noe som ikke er sant

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når man er kjærester og den man er sammen med er på jobb mesteparten av uken og kommer på overnattings besøk og besøk i helger , og en skjelden1 natt 1  gang i uka. Regnes det som samboerskap ?? For noen har ringt nav og sakt vi et samboere . Vi har ikke samme adresse heller. 

Endret av Lottemarie 98
Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Hva mener du med borte mesteparten av uken? Når du skriver "borte",og ikke "hjemme hos seg selv"så høres det ut som om dere bor sammen. Deler dere på husleie,utgifter ol?

AnonymBruker
Skrevet

jeg spør også som NotNaomi, det høres ut som han bor hos deg ettersom han er borte mesteparten av tiden. Bor han et annet sted? Hvis ikke så er dere nok samboere.

Anonymkode: 0767e...b97

Skrevet

Mener han er på jobb når jeg skriver borte. Blei litt feil formulert 😕Nei vi deler ikke på husleie jeg som betaler den

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lottemarie 98 skrev:

Mener han er på jobb når jeg skriver borte. Blei litt feil formulert 😕Nei vi deler ikke på husleie jeg som betaler den

Men han bor hos deg når han ikke er på jobb?

Anonymkode: cacdb...324

• Liker 2
Skrevet

Bor han noe annet sted? Altså kan han fremvise husleiekontrakt på annen adresse?
Dersom han bor hos deg når han ikke er på jobb så er dere jo samboere.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg spør også som NotNaomi, det høres ut som han bor hos deg ettersom han er borte mesteparten av tiden. Bor han et annet sted? Hvis ikke så er dere nok samboere.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har egen leilighet , og betaler egen husleie.

• Liker 1
Skrevet

Men har han et annet fast bosted? Hvor er han folkeregisteret?

Skrevet

Ja han har egen leilighet som han bor i, og adressen han er registrert 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lottemarie 98 skrev:

Han har egen leilighet , og betaler egen husleie.

Okai, det avgjorde jo det hele. Da er dere ikke samboere. Så lenge han ikke har endret sin adresse og har et annet bosted, er dere ikke samboere.

• Liker 4
Skrevet

Når dere er bosatt på hver deres folkeregistrerte adresse og har egne leiligheter, er dere ikke samboere selv om han overnatter dann og vann. Dere er kjærester, enkelt og greit. 

• Liker 13
Skrevet

Nei det regnes ikke som samboerskap. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Ulven skrev:

Når dere er bosatt på hver deres folkeregistrerte adresse og har egne leiligheter, er dere ikke samboere selv om han overnatter dann og vann. Dere er kjærester, enkelt og greit. 

Noen har gått til nav å sakt vi er samboere for og ta hevn for noe og lage trøbbel for meg. Har jeg krav på vite hvem som kommer og lyver om slik?

• Liker 1
Skrevet

Om dere har felles barn og han som regel er hos deg når han ikke er på jobb, så forstår jeg at folk missforstår. Jeg er glad det ikke er jeg som lager reglene :)

• Liker 3
Skrevet

Nei vi har ikke felles barn .

AnonymBruker
Skrevet

det er jo bare å ta en telefon til Nav og oppgi hvem som er din kjæreste og hvilken adresse han bor på. Nav skal ikke lage noe krøll for deg pga et rykte. Og hvordan har du fått vite at Nav vet?

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Lottemarie 98 skrev:

Noen har gått til nav å sakt vi er samboere for og ta hevn for noe og lage trøbbel for meg. Har jeg krav på vite hvem som kommer og lyver om slik?

Hvordan vet du at noen har kontaktet NAV? Har NAV kontaktet deg på bakgrunn av denne informasjonen de visstnok har fått? Og i såfall, hvilke konsekvenser har dette fått for deg?

Gjest NotNaomi
Skrevet
3 minutter siden, Lottemarie 98 skrev:

Nei vi har ikke felles barn .

Etter som du svarer her,er alt i orden! Du kan ha besøk og overnatting så mye du vil. NAV gjør ingenting med dette,for han er registrert annet sted med egen leilighet.

Skrevet

Jeg har fått brev om dette. Att dem har fått beskjed fra noen att jeg og han jeg er kjæreste med skal være samboere. Men det er ikke sant.  Skal ringe i morgen til nav. Men har dem lov si hvem som  lyver til nav?

Gjest NotNaomi
Skrevet
3 minutter siden, Lottemarie 98 skrev:

Jeg har fått brev om dette. Att dem har fått beskjed fra noen att jeg og han jeg er kjæreste med skal være samboere. Men det er ikke sant.  Skal ringe i morgen til nav. Men har dem lov si hvem som  lyver til nav?

Du får bare rolig si at det ikke er sant,og fortell at de kan få bevis ifa husleiekontrakt hans pluss at han er folkeregistrert annet sted. Tror ikke de er pliktig til å oppgi navn på "tyster". Utrolig dårlig gjort av den personen uansett. Noen som muligens er misfotnøyd med eget liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...