Gå til innhold

Glemt første fornavn på flybillett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg har bestilt flybillett til Italia, og flyr med SAS. Da jeg bestilte billetten glemte jeg det første fornavnet mitt, som jeg aldri bruker. Sånn at om jeg heter Mette Mari Jacobsen Olsen, har jeg bare skrevet Mari Jacobsen Olsen. Det ser ut til at det er dyrt å endre navn på flybillett, selv om det er samme person som skal bruke billetten. Tror dere det går greit å bare la billetten være som den er? De tre andre navnene er med, og skrevet korrekt. 

Hilsen ei litt flau jente

Anonymkode: 310d1...588

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke går bra. Men ring å hør med SAS du :) 

Anonymkode: 36f14...ff6

Skrevet

Tror det må stemme korrekt med passet? Ville ringt og spurt!  

Skrevet

Takk for svar, dere. Jeg vet at billetter skal stemme med passet, men tenkte at det kunne være en sjanse for at det går bra, siden Italia er med i schengen-samarbeidet, og det bare er snakk om et fornavn. Er nok på den sikreste siden om jeg bytter navn på billetten, er bare så utrolig kjipt, blir vel en tusenlapp ekstra. 

Skrevet

Haha, og der var identiteten avslørt :P Flaut! 

Skrevet

Som rgeel er det gratis å legge til mellomnavn. Svensker har gjerne slike "tiltalsnavn" som er et av mellomnavnene og bruker bare dette på billetter. Om fornavnet står der, selv om mellomnavn tror jeg du er mye tryggere enn med bare mellomnavn og etternavn. Rekkefølgen er kanskje så viktig som å ha med alle navnene. Ring SAS og spør du.

Skrevet

Tror ikke det vil spille noen som helst rolle. Neppe noen som ser på passet ditt før du skal reise hjem igjen, ellers scanner du jo bare strekkoden på boardingpasset ditt. Om du heter Anne Merete eller Merete, så vil jeg ikke tro det gir deg problemer.

Jeg har et mellomnavn jeg aldri bruker, og har rett som det er glemt å skrive det i bestillingen, evt bare skriver første bokstaven. Har aldri blitt stoppet i Europa. Er litt mere påpasselig til USA, der er de grundigere i kontrollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...