Gå til innhold

Bytte navn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et ikke så veldig norsk navn, men det er mye brukt i amerika. Og det er ikke helt fremmed. Men det er tydeligvis veldig mange som ikke kan lese. Navnet mitt både skrives og uttales feil av andre. Det har vært slik så lenge jeg kan huske, siden barneskolen. Er nå 22 år og begynner å bli ganske lei. 

Vil evt legge til et mer norsk navn, for vil ikke fjerne det andre navnet helt. Hvertfall nå som jeg skal begynne på ny skole i helt ny by.. Problemet er bare at nærmeste familie kommer aldri i verden til å ville bruke det nye navnet mitt.. De har viser null respekt for at jeg ønsker å bytte/legge til et navn.

da blir jeg hetende det nye navnet X ute blant nye folk, men navn Y rundt familie. What to do. 

Anonymkode: e2e43...5f2

Skrevet

Be folk ta seg sammen og lære seg navnet ditt!

Skrevet

Hvis det er noen trøst så både uttaler og skriver folk navnet mitt feil hele tiden, særlig skriftlig - aldri noen som har fått det til rett på første forsøk, selv med staving.  Jeg er 30 år og har et helt vanlig norsk navn med hebraisk opprinnelse. 

Skrevet

Hva med å bruke et kallenavn?

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Macro skrev:

Be folk ta seg sammen og lære seg navnet ditt!

Haha! Hadde det bare vært så lett. Er ganske sjenert av meg, så tør liksom ikke si ifra sånn foran mange

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Hadde det bare vært så lett. Er ganske sjenert av meg, så tør liksom ikke si ifra sånn foran mange

Ja, det skjønner jeg. Men navn er så personlig at det synes jeg folk kan prøve å uttale riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...