Gå til innhold

Søsteren min som tilfeldigvis er politi så meg skikkelig høy på byen i går

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hun lov å sladre på meg egentlig? Hun så ikke noe nark altså. Det var nok bare fremtoningen min som vekte reaksjoner. Men hun sa ingenting og jeg og gjengen måtte  uansett gå. Men så liksom ut som hun snakket til kollegaen sin mens hun så på meg. 

Anonymkode: c5ef5...34a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om hun har lov til å "sladre" på deg? Selvfølgelig skal hun arrestere deg akkurat som alle andre om du gjør noe ulovlig. Men å bare være ruset om du ikke gjør noe annet ulovlig eller som plager noen er ikke noe politiet slår ned på.

Anonymkode: 9fb6f...311

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ringe å spørre henne.

Anonymkode: 1c948...7c7

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke ulovlig i seg selv å være ruset, det er ulovlig å være i besittelse av nark - kjøre ruset osv.. Men å være "høy" er i seg selv ikke lovstridig. Men jeg kan tenke meg søsteren din syns det var utrolig vanskelig å være i den situasjonen av så mange grunner :icon_frown:

• Liker 4
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hun sa vel bare at du var søskenet hennes da. Hvordan skal hun uanset se forskjell på om du er høy eller full?? 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Carrot skrev:

Det er vel ikke ulovlig i seg selv å være ruset, det er ulovlig å være i besittelse av nark - kjøre ruset osv.. Men å være "høy" er i seg selv ikke lovstridig. Men jeg kan tenke meg søsteren din syns det var utrolig vanskelig å være i den situasjonen av så mange grunner :icon_frown:

Det er forbudt å bruke narkotika. Så hvis du blir tatt ruset, kan du bli anmeldt og straffet for bruk.

Anonymkode: 3086f...5ea

AnonymBruker
Skrevet

Hun har ikke lov å gå utover taushetsplikten og si noe til dine foreldre eller din familie.

Anonymkode: d8de6...415

AnonymBruker
Skrevet

Sladre faktisk :fnise:

Vet ikke med sikkerhet men muligens kan hun rapportere det så du må ta en blodprøve. Det er ikke noe politiet pleier å bruke ressurser på da.

Anonymkode: 033d7...8e5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forbudt å bruke narkotika. Så hvis du blir tatt ruset, kan du bli anmeldt og straffet for bruk.

Det er en forskrift vi har som regulerer narkotika og ikke en lov, formålet med den er ikke å straffe men å definere, forebygge og sikre medisinsk bruk. §5 som tar for seg forbudet lister opp bruk - men sammen med besittelse. Rettspraksis er slik at om du tas med en dose til eget bruk straffes du mindre enn om du har en større som potensielt kan selges, om du tas ruset men ikke har gjort noe annet som for eksempel forstyrre orden, kjøre bil, rane noen osv er det utrolig sjelden man straffes om noen gang - jeg klarer ikke finne noe på det uten at det er knyttet til annen kriminell handling.. 

Skrevet

Det er søsteren din. Da bør du vel kunne prate med henne om det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Carrot skrev:

Det er en forskrift vi har som regulerer narkotika og ikke en lov, formålet med den er ikke å straffe men å definere, forebygge og sikre medisinsk bruk. §5 som tar for seg forbudet lister opp bruk - men sammen med besittelse. Rettspraksis er slik at om du tas med en dose til eget bruk straffes du mindre enn om du har en større som potensielt kan selges, om du tas ruset men ikke har gjort noe annet som for eksempel forstyrre orden, kjøre bil, rane noen osv er det utrolig sjelden man straffes om noen gang - jeg klarer ikke finne noe på det uten at det er knyttet til annen kriminell handling.. 

Du er helt på bærtur. Sjekk legemiddelloven paragraf 24. Det er haugevis av eksempler på at politiet stopper folk, mistenker dem for bruk, tar urinprøve og anmelder. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er helt på bærtur. Sjekk legemiddelloven paragraf 24. Det er haugevis av eksempler på at politiet stopper folk, mistenker dem for bruk, tar urinprøve og anmelder. 

loven sier man ikke må kjøpe og bruke, å være ruset på noe er ikke automatisk nark.. De må som du selv skriver ha mistanke før de kan teste og anmelde. At man ER ruset er i seg selv ikke ulovlig da man i norge har mange lovlige rusmidler også.. Legemiddelloven sin paragraf forholder seg forøvrig til legemidler med narkotisk innhold - ikke hasj. Sånn for flisespikkeriet sin del :)

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Carrot skrev:

loven sier man ikke må kjøpe og bruke, å være ruset på noe er ikke automatisk nark.. De må som du selv skriver ha mistanke før de kan teste og anmelde. At man ER ruset er i seg selv ikke ulovlig da man i norge har mange lovlige rusmidler også.. Legemiddelloven sin paragraf forholder seg forøvrig til legemidler med narkotisk innhold - ikke hasj. Sånn for flisespikkeriet sin del :)

Her er det vel snakk om narkotikarus, dvs. bruk av stoffer som står oppført på narkotikalisten (jf. narkotikaforskriften). Hasj/cannabis er nevnt der. Kjøp/salg/oppbevaring omfattes av straffeloven, mens bruk/besittelse omfattes av legemiddelloven. 

Til TS: Du setter jobber søsteren din i en vanskelig situasjon når du velger å bruke narkotika på et sted der hun er satt til å håndheve loven. 

Anonymkode: 53a9f...e75

• Liker 1
Gjest uN91s
Skrevet
Den 13. juli 2016 at 11.09, Herr Heftig skrev:

Hun sa vel bare at du var søskenet hennes da. Hvordan skal hun uanset se forskjell på om du er høy eller full?? 

Synes det er veldig enkelt å se forskjell på noen som har drukket og noen som er høy. Regner med at politiet i hvert fall klarer å se forskjell. 

Gjest Linneah2013
Skrevet
Den 7/13/2016 at 9.42, AnonymBruker skrev:

Har hun lov å sladre på meg egentlig? Hun så ikke noe nark altså. Det var nok bare fremtoningen min som vekte reaksjoner. Men hun sa ingenting og jeg og gjengen måtte  uansett gå. Men så liksom ut som hun snakket til kollegaen sin mens hun så på meg. 

Anonymkode: c5ef5...34a

Hun har plikt til å arrestere deg hvis hun har mistanke om noe ulovlig, ellers risikerer hun å miste jobben.

Skrevet

Du burde være glad om hun "sladret", så kunne du kanskje ta til vettet og slutte å ruse deg! Det er ikke så tøft som du tror, nemlig!

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hva du mener med sladre, men hun har taushetsplikt og har ikke lov å si noe videre om hendelsen til feks venner/familie.

Skrevet
3 timer siden, Linneah2013 skrev:

Hun har plikt til å arrestere deg hvis hun har mistanke om noe ulovlig, ellers risikerer hun å miste jobben.

Hva baserer du det på?

AnonymBruker
Skrevet
Den 13/07/2016 at 11.09, Herr Heftig skrev:

Det er veldig lett å se forskjell, regner med at det er enda lettere om du er politi

Anonymkode: e0799...c65

Skrevet

Hadde jeg vært din søster, så hadde nok jeg meldt deg. Fått deg inn på russprøver og fått en påtaleunlatelse, slik at du hadde fått en sjanse til å slutte med det tullet før det er for sent! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...