Gå til innhold

Gi komplimenter til damer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et år siden begynte jeg et eksperiment der jeg skulle gi komplimenter til så mange damer jeg kunne (ektefølte komplimenter). Siden jeg hadde blitt advart fra å gi komplimenter basert på utseendet (kroppen deres) gjorde jeg ikke det. Intensjonen her var å være grei og gi gode inntrykk av meg selv og ikke ha noen forventninger utover det. (Give compliments because of the goodness of your heart).

Noen eksempler på komplimentene er "den genseren der kledde du kjempebra!", "Så flink du er å spise sunt året rundt", "skulle ønske det var flere personer som deg". Mange damer likte godt dette og ga meg komplimenter i andre anledninger. En del så ut til å like det dårlig. Det var noen av damene som så ut til å tro jeg bare var ute etter en ting. De responderte gjerne med "jeg har kjæreste!", "jeg har vært borti menn som deg før!". Denne responsen fikk jeg gjerne før disse jentene klarte å få noen som helst inntrykk av hvilken person jeg er.

Kan tilføye at alle komplimente ble gjort i dagligdagse situasjoner der jeg kom i kontakt med damene (ingen ble gitt på byen til tilfeldig jenter). Inntrykket jeg sitter igjen med, er at noen damer ikke har evner til å se at det er fullt mulig å motta komplimenter uten at den som gir deg det ikke har baktanker. Det er vel noe som henger sammen med den kalde kulturen som finnes her til lands. synd at det skal være sånn.

Anonymkode: 9932f...d76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som du skriver tror jeg dette har mye med kultur å gjøre, ikke nødvendigvis at vi er så kalde her til lands, men vi er rett og slett ikke vant med det og blir mistenksomme. 

Men jeg er enig i at (norske) kvinner generelt bør bli flinkere på å ta i mot ektefølte komplimenter, selv tar jeg som regel i mot med et smil. Men jeg skal innrømme jeg blir irritert når komplimenter virker veldig fake eller det øser over med det. Som regel er det lett å skilne når et kompliment er ektefølt og spontant, eller når en fyr har en agenda med det. Du har jo forsåvidt hatt en agenda, så mulig noen kvinner har plukket opp dette ;) 

La det heller komme naturlig og spontant i stedet for å lete etter noe du kan komplimentere. 

Å si at noen er flinke til å spise sunt året rundt f.eks lyder bare rart. 

Anonymkode: 10726...97c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For øvrig må jeg si "så fin du er!" med et smil høres mer ektefølt ut fra en mann enn "den genseren der kledde du virkelig". Det sistnevnte er mer noe en venninne kunne sagt

viktige stikkord her er nok 

-kort og enkelt fremfor "den nye hårfargen din får virkelig frem en ekstra gnist i øynene dine"

-spontant 

-et kompliment av gangen i en naturlig setting 

-ikke noe pedagogisk barnehageopplegg ala "så flink du er til å spise sunt året rundt" 

Anonymkode: 10726...97c

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Hvorfor ga/gir du komplimenter bare til damer i dette "prosjektet" ditt ? 

Skrevet

Sa du det til jenter du kjenner eller fremmede jenter? 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt som med menn som forsøker å sjekke opp kvinner på offentlig sted og/eller på dagtid, og så klager over hvor innesluttede og "vanskelige" skandinaver er. 

Det er nok lett å se at det er del av et "prosjekt" for deg. Og om jeg står på mottakerenden og lukter dette, føler jeg meg ikke veldig spesiell. Jeg var bare en med en vagina som var på rett (galt?) sted og derfor ble en du kunne teste ditt nye prosjekt på, der formålet er at du skal forbedre selvtilliten og erfaring med kvinner.

Jeg hadde selvsagt ikke respondert slik du beskriver i HI - et kompliment er et kompliment. Men du virker nok for affektert til at noen kan kjøpe det. 

Anonymkode: 3cf0d...d0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...