Gå til innhold

Brunetter vs blondiner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt platinablondt hår siden jeg fikk hår ved 1-årsalderen (oss blonde er gjerne litt hårfattige i starten). Eller mener du egentlig at min mor har bleket håret mitt siden starten? Lurer på hvordan hun får til det +20 år etter jeg flyttt hjemmefra.

Og du, kos deg med det grå håret ditt. Vi naturlig blonde blir ikke sølvrever som dere.

Anonymkode: 93404...a40

Tviler på det. Du har enten blondt hår med gulskjær, eller hvitt hår. Men platinablondt er bleket hår fri for pigmenter. Det er ikke naturlig. Blondiner som blir grå i håret blir veldig grå, mens brunetter blir hvite etterhvert;)

Anonymkode: c542a...d7d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stereotypene; bimbo = blondine, dum = blondine osv. Det er både uskyldig og litt irriterende.

Oh, I know. Jeg har vært nærmere platina i 25 år. Det er ingen som forventer at jeg har utdanning, eller noe som helst mellom øra egentlig. De fleste blir "positivt overrasket", og det er jo egentlig bare frekt :fnise: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat lysnet håret etter tre år som brunette, og opplever MYE mer oppmerksomhet fra menn. Snakker da overhodet ikke om vulgær oppmerksomhet, men jeg ser fra siden at jeg blir studert av menn, og får mer øyekontakt og smil i min retning enn som brunette. Første dagen som lys var jeg overbevist om at jeg hadde noe i ansiktet, fordi forskjellen i oppmerksomhet var enorm!

Jeg har ikke bimbo-look med platinahår, men er en ordinær "girl next door" med blonde striper i håret og fregner på nesen.

Anonymkode: b8fcd...7a6

Jeg opplever det motsatt. Naturlig er jeg en mellomting mellom blondine og brunette, og jeg opplever mye mer oppmerksomhet med mørkt hår enn blondt hår. Har prøvd begge deler. Men jeg tror det handler litt om ansiktstrekk, hårtype, hudtone, osv. som gjør at du blir mer attraktiv med lyst hår og jeg blir mer attraktiv med mørkt hår. Generelt tror jeg mange tenker at blondiner er mer attraktive, men når jeg har lyst hår får jeg mye mindre oppmerksomhet enn når jeg har mørkt hår. Jeg har riktignok 'unorske' ansiktstrekk og ikke typisk skandinavisk hudtone eller hårtype.

Anonymkode: b0d23...ab7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på det. Du har enten blondt hår med gulskjær, eller hvitt hår. Men platinablondt er bleket hår fri for pigmenter. Det er ikke naturlig. Blondiner som blir grå i håret blir veldig grå, mens brunetter blir hvite etterhvert;)

Anonymkode: c542a...d7d

Blondt hår med rødskjær, ikke musegrå eller kommune.  Samme som min mor som fortsatt er blond i en alder av 65, hun har aldri farget håret. Min far var nesten sort i håret og er nå sølvrev i en alder av 70. 

Har forresten farget håret mitt mørkt flere ganger, etterveksten for en falsk brunette er verre enn en falsk blondine. 

Til debatten; jeg har falt for menn (eller gutter da jeg var tenåring) med blondt, brunt, sort og rødt hår. Det er mulig å ikke ha en slik preferanse. På samme måte som med høyde osv. Det er dog urettferdig at man er dum og/eller bimbo om man er blond. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Pompom skrev:

Oh, I know. Jeg har vært nærmere platina i 25 år. Det er ingen som forventer at jeg har utdanning, eller noe som helst mellom øra egentlig. De fleste blir "positivt overrasket", og det er jo egentlig bare frekt :fnise: 

Ja, det er litt sånn desverre. Opplevd det samme, og gjør det fortsatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en blonette. En mørk blondine med underliggende kobberpigmenter. Når håret mitt solblekes, så kommer kobberskinnet virkelig til sin rett (morfaren min var rødhåret). Jeg har tidligere bleket håret, men får mer oppmerksomhet som meg selv spesielt ved sollys da det virkelig skinner i håret. Jeg har grønnblågråbrune øyne. 

Begge foreldrene mine var typisk lys blonde som barn, men håret mørknet til mørk blond etter hvert som de ble eldre. 

Legger selv ikke spesielt merke til håret eller hårfargen på folk. Ansiktet og øyenfarge legger jeg mer merke til. 

Anonymkode: d6a8f...8d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av!

Her lyser det issues lang vei. 

Anonymkode: 843e6...4e0

Herre min hatt! Skjerp deg, om sannheten er så provoserende for deg så er det ikke mitt problem at du lar deg vippe av pinnen.-:).

1. Naivt å ikke vite de aller aller fleste blondiner egentlig er brunetter

2. Å liksom påpeke /oppfordre til at "blondiner " har noe større grunn til å være stolte er i min bok idioti.

Anonymkode: 6c1c6...c97

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...