Gå til innhold

Brunetter vs blondiner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Arcturus skrev:

Personlig syns jeg blondt hår er en milliard ganger penere enn brunt. Faktisk syns jeg ikke noe som helst om brunt hår - det er så kjedelig og kjipt at vedkommende nesten kunne vært skalla. Det samme gjelder brune øyne. Beyond boring. Blondt hår derimot. Det er bedre på alle måter rent estetisk. Flere farger passer med lyst gult enn brunt, særlig på sommerstid. Blondt lyst hår ser lettere og luftigere ut. Det er også statistisk vesentlig mer sjeldent enn brunt hår. 90% av verdens befolkning har brunt hår. Hvorfor skal vi her oppe i nord se ut som alle andre? Vi burde være stolt av vår genetikk, vår utseendemessige egenart. Blondt hår er slik også et geopolitisk statement. Jatakk til mangfold, neitakk til at alle skal se ut som italienere og øst-europeere. Det er lite jeg syns er tristere enn når vakre norske blonde jenter farger håret mørkt for å se "mystisk" ut. For et tap! 

Dette har dog ingenting med personlighet å gjøre. Det er rent estetiske bedømmelser. De som prøver seg på å fremskrive personlighet via hårfarge er komplette idioter

... jøss,  går du rundt og tror det er ekte blondt hår du ser? Snakk om å være lettlurt!  Store flertallet ar blondiner er brunetter.  Er hard bleking, striping ,farging som  skaper disse "blondinene". Trodde de fleste menn hadde fått med seg der.   

Anonymkode: 6c1c6...c97

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ah, jeg er enig med mye av dette. At ikke flere er stolte over blå øyne og lyst hår fatter jeg ikke, det er en sjelden gave man burde omfavne. 

Anonymkode: b3d5a...58a

'Stolte av..."?.Stolt av å bleke håret mener du?

Og de med naturlig flott brunt, rødt,  svart hår burde ikke være stolte?  Stusslig. Hilsen  ekstrem minoritet(siden du ikke har skjønt flesteparten av "blondiner har bleket håret...),lyshåret  MEN som syns brunetter generelt er mye flottere!  Dessverre ser jeg selv ikke ut i  måneskinn med mørkt hår.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Arcturus skrev:

Personlig syns jeg blondt hår er en milliard ganger penere enn brunt. Faktisk syns jeg ikke noe som helst om brunt hår - det er så kjedelig og kjipt at vedkommende nesten kunne vært skalla. Det samme gjelder brune øyne. Beyond boring. Blondt hår derimot. Det er bedre på alle måter rent estetisk. Flere farger passer med lyst gult enn brunt, særlig på sommerstid. Blondt lyst hår ser lettere og luftigere ut. Det er også statistisk vesentlig mer sjeldent enn brunt hår. 90% av verdens befolkning har brunt hår. Hvorfor skal vi her oppe i nord se ut som alle andre? Vi burde være stolt av vår genetikk, vår utseendemessige egenart. Blondt hår er slik også et geopolitisk statement. Jatakk til mangfold, neitakk til at alle skal se ut som italienere og øst-europeere. Det er lite jeg syns er tristere enn når vakre norske blonde jenter farger håret mørkt for å se "mystisk" ut. For et tap! 

Dette har dog ingenting med personlighet å gjøre. Det er rent estetiske bedømmelser. De som prøver seg på å fremskrive personlighet via hårfarge er komplette idioter

"Beyond boring" med en mørkhåret dame? Jøss, du må være svaksynt som ikke ser alle de vakre damene med brunt eller mørkebrunt hår. Alternativt liker du ikke damer...

Og enig med hun over i at mange av damene du antagelig innbiller deg er blondiner egentlig har mørkt hår.

Anonymkode: 85071...fd0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat lysnet håret etter tre år som brunette, og opplever MYE mer oppmerksomhet fra menn. Snakker da overhodet ikke om vulgær oppmerksomhet, men jeg ser fra siden at jeg blir studert av menn, og får mer øyekontakt og smil i min retning enn som brunette. Første dagen som lys var jeg overbevist om at jeg hadde noe i ansiktet, fordi forskjellen i oppmerksomhet var enorm!

Jeg har ikke bimbo-look med platinahår, men er en ordinær "girl next door" med blonde striper i håret og fregner på nesen.

Anonymkode: b8fcd...7a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blondiner er for engangsbruk, brunetter er for ekte kjærlighet :P 

Anonymkode: 9d05b...abc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her synes jeg i grunn det burde gå et skille mellom naturlig blondt hår og bleket hår. Ei jente med pene trekk blir så utrolig vakker dersom håret er naturlig blondt, særlig på sommeren med solkysset hud og fregner på nesa! 

Anonymkode: a0535...bb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og de med naturlig flott brunt, rødt,  svart hår burde ikke være stolte?  Stusslig. Hilsen  ekstrem minoritet(siden du ikke har skjønt flesteparten av "blondiner har bleket håret...),lyshåret  MEN som syns brunetter generelt er mye flottere!  Dessverre ser jeg selv ikke ut i  måneskinn med mørkt hår.

Hallo, jeg har NATURLIG lyst hår. Ikke hvitt men harmonisk blondt. Har jeg sagt at vi har enerett på å være stolt av hårfargen vår? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og de med naturlig flott brunt, rødt,  svart hår burde ikke være stolte?  Stusslig.

Slapp av!

Her lyser det issues lang vei. 

Anonymkode: 843e6...4e0

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Arcturus skrev:

Som etnisk norsk brunette med brune øyne synes jeg dette var et merkelig og litt fornærmende innlegg (ikke for meg personlig, men for mine "medsøstre" generelt). Det er da mange norske kvinner som har brunt hår og brune øyne, selv om blåøyde og blonde nok er i flertall (i alle fall blåøyde). Vet ikke hva du mener med øst-europeere - blondt hår og blå øyne er svært vanlig i øst-europeiske land, i alle fall i Polen/Baltikum og Russland. 

Selv synes jeg folk er penest med sin naturlige hårfarge, enten den er mørk eller lys.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Arcturus skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah, jeg er enig med mye av dette. At ikke flere er stolte over blå øyne og lyst hår fatter jeg ikke, det er en sjelden gave man burde omfavne. 

Flott, da farger jeg håret brunt!

Anonymkode: 7e3a6...021

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Mange nyanserte, og noen litt dumme svar her. Fascinerende at flere påpeker at de har merket stor forskjell i pågang fra menn etter at de lysnet håret. Jeg for min del er spansk/italiensk og kan virkelig ikke lysne håret. Det ser ikke ut sammen med mine mørke trekk. Jeg er dessuten overall relativt fornøyd med utseende. Det bare gikk opp for meg at det virker som nordiske menn generelt foretrekker lyse kvinner, vilket utifra tråden kan se ut til å stemme på generelt grunnlag.

lurer litt på deg som påpekte at det er personlighet som gjør at de ikke vil binde seg. En kan ikke annet enn å stusse over hva det kan være.

Anonymkode: 63d56...609

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Mange nyanserte, og noen litt dumme svar her. Fascinerende at flere påpeker at de har merket stor forskjell i pågang fra menn etter at de lysnet håret. Jeg for min del er spansk/italiensk og kan virkelig ikke lysne håret. Det ser ikke ut sammen med mine mørke trekk. Jeg er dessuten overall relativt fornøyd med utseende. Det bare gikk opp for meg at det virker som nordiske menn generelt foretrekker lyse kvinner, vilket utifra tråden kan se ut til å stemme på generelt grunnlag.

lurer litt på deg som påpekte at det er personlighet som gjør at de ikke vil binde seg. En kan ikke annet enn å stusse over hva det kan være.

Anonymkode: 63d56...609

Med spansk/italienske gener så er du nok nydelig som brunette året rundt😊

Mange nordiske kvinner har naturlig kommunegrå hårfarge. Etter min mening så gjør den fargen ingenting for ansiktet, og man ser kjedelig ut. Lyse striper i håret ser mye bedre ut på de fleste som er født med den fargen. (Håret blir også finere når det er solbleket, som det blir om sommeren)

Anonymkode: b8fcd...7a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Pompom skrev:

De guttene jeg har snakket med om dette foretrekker brunetter. Jeg har hatt en ex som foretrakk blondiner, men han likte generelt bimbolooken. Jeg har gått fra blondine til brunette, og jeg får mer oppmerksomhet nå som brunette. Jeg har egentlig alltid hatt inntrykket av at mange mener blondiner er for moro og brunetter er for forhold. 

I all verden, blondiner er generelt bimbolooken? Ser du hva du skriver?

Anonymkode: 93404...a40

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I all verden, blondiner er generelt bimbolooken? Ser du hva du skriver?

Jeg sa at han likte blondiner, og at han likte bimbolooken sånn generelt. Det betyr ikke at alle blondiner har bimbolooken. Men han likte den typiske platinablonde baben med ekstremt brun hud, store pupper og smal midje med masse sminke. Når man tenker stereotyp "bimbo" er det vel blondt hår man tenker på først, selv om en bimbo kan ha alle former og farger. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hatt platinablondt hår siden jeg fikk hår ved 1-årsalderen (oss blonde er gjerne litt hårfattige i starten). Eller mener du egentlig at min mor har bleket håret mitt siden starten? Lurer på hvordan hun får til det +20 år etter jeg flyttt hjemmefra.

Og du, kos deg med det grå håret ditt. Vi naturlig blonde blir ikke sølvrever som dere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes selvsagt vakre kvinner av alle hårfarver, og de fleste menn har nok kapasitet til å finne mange ulike kvinner attraktive. 

Når det er sagt er det ikke uvanlig at man har en viss preferanse. Jeg har kjent noen menn som har en klar preferanse for blondiner - dvs. de faller ofte hardt for typisk søte blondiner med blå øyne, og flere av eksene ser slik ut (Kate Bosworth, Kate Upton, blond Rachel McAdams). Jeg vet også om noen som går spesifikt for typisk syd-europeiske kvinner (Penelope Cruz etc.).

Er sikkert en miks av ting som spiller inn - noen naturgitte preferanser, hva man finner familiært eller eksotisk, eller hang-ups ift. hvordan moren deres eller deres første kjærlighet så ut, eller kanskje en avstandsforelskelse. 

Uansett - har ikke så mye råd til TS bortsett fra å filtrere etter menn som er genuint interessert, ikke bare grei nok for et ligg. Så fremt TS gjør sitt beste ut av eget utseende, er hun noens "type". 

Anonymkode: 843e6...4e0

... Ja, altså, dette er jo egentlig det jeg skrev? Man kan foretrekke ditt eller datt, ingen som motstrider det, men har en dame hele pakka er det ikke så nøye om hun er blondine eller brunette.

Anonymkode: c3a85...9ae

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt platinablondt hår siden jeg fikk hår ved 1-årsalderen (oss blonde er gjerne litt hårfattige i starten). Eller mener du egentlig at min mor har bleket håret mitt siden starten? Lurer på hvordan hun får til det +20 år etter jeg flyttt hjemmefra.

Og du, kos deg med det grå håret ditt. Vi naturlig blonde blir ikke sølvrever som dere.

Ikke vær så hårsår da :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Pompom skrev:

Jeg sa at han likte blondiner, og at han likte bimbolooken sånn generelt. Det betyr ikke at alle blondiner har bimbolooken. Men han likte den typiske platinablonde baben med ekstremt brun hud, store pupper og smal midje med masse sminke. Når man tenker stereotyp "bimbo" er det vel blondt hår man tenker på først, selv om en bimbo kan ha alle former og farger. 

Stereotypene; bimbo = blondine, dum = blondine osv. Det er både uskyldig og litt irriterende.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

... jøss,  går du rundt og tror det er ekte blondt hår du ser? Snakk om å være lettlurt!  Store flertallet ar blondiner er brunetter.  Er hard bleking, striping ,farging som  skaper disse "blondinene". Trodde de fleste menn hadde fått med seg der.   

Feil, de fleste som er blondiner er ikke brunetter, men har kommunegrått hår - mørkeblondt - i utgangspunktet. Det ser man gjerne på etterveksten som er tydelig mørkere enn det blonde håret.. Forskjell på kommunegrått - mørkeblond - og brunette.

Anonymkode: c542a...d7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står tross alt flesteparten, ikke alle. Så ser ingen grunn til at du blir så fornærma.. 

Anonymkode: 535ad...ac5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...