Gå til innhold

Brunetter vs blondiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den evige diskusjonen. Er det slik at brunetter til syvende og sist taper uansett? Kan ikke en brunette bli like attraktiv som en blondine uansett?

Jeg har gjennom de siste 4 årene hatt 3 virkelig store forelskelser. Alle holdt meg som leketøy i alt fra 6 mnd til 1 år. Så blir jeg slått på mållinjen, alle 3 gangene av blondiner.

Jeg skjønner at veldig mye spiller inn i dette bildet, men jeg føler at blondiner på generelt grunnlag blir foretrukket av det motsatte kjønn, uavhengig av resten av "pakka". Hvorfor?

Anonymkode: 63d56...609

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke hårfargen er så viktig? Som brunette og fornøyd med det velger jeg å tro det i alle fall ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv blondine og synes de peneste jentene er brunetter, med et få unntak. Men jeg kler det dessverre ikke selv. Nå er jo jeg jente da så jeg kan ikke tale for det motsatte kjønn, men du har ikke bare vært uheldig? At alle tilfeldigvis var blondiner eller at de guttene kanskje foretrakk det? Eneste jeg vet er at det er lettere å legge merke til blondiner og brunetter blir ofte omtalt som mer mystisk. Men om du vil teste det ut så kan du jo prøve å være blond for en stund og se om det er noen forskjell, du vet, If you can't beat them - join them. Men jeg personlig tror ikke hårfargen er avgjørende eller i det hele tatt vesentlig.

Anonymkode: 130d6...b0e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hårfarge er bare en veldig liten del av totalbildet, men for min del er jeg svak for mørke jenter, gitt at man kun skal vurdere utseende. Er utrolig lei av å se alle de jentene som bleker håret blendahvitt, det ser bare helt unaturlig ut. Skjønner heller ikke at noen liker å gå rundt med lilla hår, men hver sin smak...

Anonymkode: 85071...fd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den evige diskusjonen. Er det slik at brunetter til syvende og sist taper uansett? Kan ikke en brunette bli like attraktiv som en blondine uansett?

Jeg har gjennom de siste 4 årene hatt 3 virkelig store forelskelser. Alle holdt meg som leketøy i alt fra 6 mnd til 1 år. Så blir jeg slått på mållinjen, alle 3 gangene av blondiner.

Jeg skjønner at veldig mye spiller inn i dette bildet, men jeg føler at blondiner på generelt grunnlag blir foretrukket av det motsatte kjønn, uavhengig av resten av "pakka". Hvorfor?

Dette handler jo ingenting om hårfargen til de andre ts, men hva du har funnet deg i , hallo!?!

Høres ut som du omtaler deg som ei med zero vilje her! Når du skriver at "alle holdt meg som leketøy i alt fra 6 mnd til 1 år". Spørsmålet mitt da er følgende : hvorfor aksepterte du å være leketøy i alt fra 6 mnd til 1 år?

Høres ut som de blonde damene ( som du ble slått på mållinjen av ), hadde mer bein i nesa enn deg!

Anonymkode: a3079...bda

• Liker 10
Skrevet

De guttene jeg har snakket med om dette foretrekker brunetter. Jeg har hatt en ex som foretrakk blondiner, men han likte generelt bimbolooken. Jeg har gått fra blondine til brunette, og jeg får mer oppmerksomhet nå som brunette. Jeg har egentlig alltid hatt inntrykket av at mange mener blondiner er for moro og brunetter er for forhold. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Pompom skrev:

De guttene jeg har snakket med om dette foretrekker brunetter. Jeg har hatt en ex som foretrakk blondiner, men han likte generelt bimbolooken. Jeg har gått fra blondine til brunette, og jeg får mer oppmerksomhet nå som brunette. Jeg har egentlig alltid hatt inntrykket av at mange mener blondiner er for moro og brunetter er for forhold. 

Jeg har lest om forskning som sier det motsatte, at menn ser på brunetter som sexy elskerinnemateriale og blondiner som solid konemateriale. Men slike små statistiske utslag sier uansett ikke noe som helst om individer, og TS har vrangforestillinger. 

Anonymkode: 125ea...c32

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner omtrent like mange vakre blondiner som brunetter. Kanskje hakket fler vakre som er relativt lyshårede, men så er jo mange etnisk skandinaviske jenter generelt pene, og kler lyst hår.

Men mer presist - jeg ser ingen overvekt av blondiner eller brunetter mht. hvem som er sammen med bra / attraktive menn. 

Lar du deg være leketøy i 6 mnd så er situasjonen selvforskyldt. 

Anonymkode: 843e6...4e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fra lang avstand, ser blondiner pene ut på grunn av det lyset håret. Når man ser dem nærmere, er de ikke alltid virkelig pene. Med brunetter, er det lettere se om de er virkelig pene eller ikke, fordi ansiktet er mer fremhevet enn håret. 

Anonymkode: 11b77...adf

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg er likegyldig til om dama er blondine eller brunette. Har faktisk vært mest med brunetter når jeg tenker meg om, men det er ikke fordi jeg bevisst har valgt brunetter fremfor blondier. Jeg har likt blondiner også.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så er det vel ingen som bryr seg så mye om hårfarge. Man kan foretrekke blondt/brunt/rødt hår, greit nok, men til syvende og sist har det jo ingenting å si hvis ansiktet er fint. 

Anonymkode: c3a85...9ae

• Liker 1
Gjest BethD
Skrevet

Jeg har alltid vært brunette men har nylig valgt å gå over til blondine (da riktig nok ikke platinablond men mer naturlig lys) og jeg får mer oppmerksomhet nå enn før.

Jeg vet ikke ,kanskje blondine kler meg bedre enn brunette.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig så er det vel ingen som bryr seg så mye om hårfarge. Man kan foretrekke blondt/brunt/rødt hår, greit nok, men til syvende og sist har det jo ingenting å si hvis ansiktet er fint. 

Anonymkode: c3a85...9ae

Det finnes selvsagt vakre kvinner av alle hårfarver, og de fleste menn har nok kapasitet til å finne mange ulike kvinner attraktive. 

Når det er sagt er det ikke uvanlig at man har en viss preferanse. Jeg har kjent noen menn som har en klar preferanse for blondiner - dvs. de faller ofte hardt for typisk søte blondiner med blå øyne, og flere av eksene ser slik ut (Kate Bosworth, Kate Upton, blond Rachel McAdams). Jeg vet også om noen som går spesifikt for typisk syd-europeiske kvinner (Penelope Cruz etc.).

Er sikkert en miks av ting som spiller inn - noen naturgitte preferanser, hva man finner familiært eller eksotisk, eller hang-ups ift. hvordan moren deres eller deres første kjærlighet så ut, eller kanskje en avstandsforelskelse. 

Uansett - har ikke så mye råd til TS bortsett fra å filtrere etter menn som er genuint interessert, ikke bare grei nok for et ligg. Så fremt TS gjør sitt beste ut av eget utseende, er hun noens "type". 

Anonymkode: 843e6...4e0

• Liker 1
Skrevet

Hvis det var 2 identiske kvinner, eneste forskjellen var hårfargen, hadde jeg valgt brunette, men i alle andre tilfeller så hadde jeg valgt etter hvordan personen er, da spiller hårfargen null og nix.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Blond vs brunette er så fjortiss tankegang. Veldig viktig for enkelte med en skjør selvtillit og enten skylde på hårfarge, eller opphøye den hårfargen de selv har. Intelligens, skjønnhet, personlighet m.m har svært lite med hårfarge å gjøre. Og folk kler forskjellig, og så lenge man selv er fornøyd så er vel det uansett det viktigste. 

Endret av wintergirl
  • Liker 4
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om noen som foretrekker hårfargen uavhengig av resten av "pakka".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig at ingen har nevnt det, men hårfargen din har ingenting å si. Det er deg som person som gjør at de ikke forplikter seg.

Anonymkode: 587e1...796

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da tonnevis med flotte blondiner og brunetter.

Anonymkode: 25f93...055

Skrevet

Personlig syns jeg blondt hår er en milliard ganger penere enn brunt. Faktisk syns jeg ikke noe som helst om brunt hår - det er så kjedelig og kjipt at vedkommende nesten kunne vært skalla. Det samme gjelder brune øyne. Beyond boring. Blondt hår derimot. Det er bedre på alle måter rent estetisk. Flere farger passer med lyst gult enn brunt, særlig på sommerstid. Blondt lyst hår ser lettere og luftigere ut. Det er også statistisk vesentlig mer sjeldent enn brunt hår. 90% av verdens befolkning har brunt hår. Hvorfor skal vi her oppe i nord se ut som alle andre? Vi burde være stolt av vår genetikk, vår utseendemessige egenart. Blondt hår er slik også et geopolitisk statement. Jatakk til mangfold, neitakk til at alle skal se ut som italienere og øst-europeere. Det er lite jeg syns er tristere enn når vakre norske blonde jenter farger håret mørkt for å se "mystisk" ut. For et tap! 

Dette har dog ingenting med personlighet å gjøre. Det er rent estetiske bedømmelser. De som prøver seg på å fremskrive personlighet via hårfarge er komplette idioter

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Arcturus skrev:

Personlig syns jeg blondt hår er en milliard ganger penere enn brunt. Faktisk syns jeg ikke noe som helst om brunt hår - det er så kjedelig og kjipt at vedkommende nesten kunne vært skalla. Det samme gjelder brune øyne. Beyond boring. Blondt hår derimot. Det er bedre på alle måter rent estetisk. Flere farger passer med lyst gult enn brunt, særlig på sommerstid. Blondt lyst hår ser lettere og luftigere ut. Det er også statistisk vesentlig mer sjeldent enn brunt hår. 90% av verdens befolkning har brunt hår. Hvorfor skal vi her oppe i nord se ut som alle andre? Vi burde være stolt av vår genetikk, vår utseendemessige egenart. Blondt hår er slik også et geopolitisk statement. Jatakk til mangfold, neitakk til at alle skal se ut som italienere og øst-europeere. Det er lite jeg syns er tristere enn når vakre norske blonde jenter farger håret mørkt for å se "mystisk" ut. For et tap! 

Dette har dog ingenting med personlighet å gjøre. Det er rent estetiske bedømmelser. De som prøver seg på å fremskrive personlighet via hårfarge er komplette idioter

Ah, jeg er enig med mye av dette. At ikke flere er stolte over blå øyne og lyst hår fatter jeg ikke, det er en sjelden gave man burde omfavne. 

Anonymkode: b3d5a...58a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...