Gå til innhold

Datene er så opphengt i kompisen min!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en god venn, vi omtaler hverandre som bror/søster. Han er enebarn, jeg har en yngre søster, men ønsket meg vel egentlig heller en bror da jeg var liten :D  Vi har kjent hverandre i over 10 år, og jeg var i et langvarig forhold da vi ble kjent. Eksen min var også selvfølgelig venn med ham, men siden han flyttet langt bort ble det jeg som "beholdt" ham. 

Vi reiser på turer og kan gjerne dele hotellrom, men vi har aldri spoonet, klint, hatt sex....Det er for meg helt utenkelig og han sier det samme.

Vi er begge single og spiser ofte middag sammen etter jobb, før vi gjerne snorker TV sammen i hver vår ende av sofaen og en av oss vakler hjem alt ettersom hvem vi er hos deg dagen.

Dette er særdeles vanskelig å forstå for mange, feks en del av vennene hans som driver og gnåler om når vi skal gifte oss. Også folk vi dater. Når jeg har datet fyrer, har jeg inkludert dem fra dag 1, da spiser vi middag sammen alle tre dersom det skulle passe sånn, osv. Nå har jeg noe greier på gang med en fyr, og jeg kjenner jeg blir så forbasket irritert når han driver og hinter om at kompisen min og jeg burde gifte oss, bla bla....

Kompisen min har erfart det samme når han har datet kvinner. Og har han noe på gang med noen, holder jeg meg mer i bakgrunnen, for jeg vil jo gjerne at han skal finne noen og vil ikke ødelegge for ham på noen som helst måte.

Er det usikkerhet som fører til dette gnålet? Jeg orker ikke noe sjalusi og drama, og det er faktisk ikke noe å lage drama av heller!?

Må vel også nevne at vi er alle godt voksne.... 

Anonymkode: b1d94...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis jeg hadde vært nødt til å stadig dele daten med en venninne av han, at hun faktisk stadig spiste middag sammen med oss og var ofte med oss så hadde jeg reagert på samme måte. At man har venner av motsatt kjønn er greit det, men om man ikke klarer å tone ned vennskapet og prioritere alenetid med den man dater så er det noe galt. Hvis dere virkelig et så avhengig av hverandre så vil ingen andre noen sinne føle at de slipper til. Dermed kan dere like gjerne gifte dere...

Anonymkode: 7f112...4fb

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Arcturus skrev:

Her høres det ut som noen er i sterk denial.

TS mener du? 

Isåfall tror jeg du har til gode å oppleve å ha en skikkelig nær venn, men som ikke er noe mer. 

Anonymkode: 070d1...1a4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At kvinner har menn rundt seg som de innbiller seg er venner er i og for seg normalt. 

Men vi menn vet godt hva som er greia. Med mindre mannen er homofil så er han hodestups forelska, og bare venter på den dagen TS skal få øynene opp for ham.

Anonymkode: 08311...fca

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At kvinner har menn rundt seg som de innbiller seg er venner er i og for seg normalt. 

Men vi menn vet godt hva som er greia. Med mindre mannen er homofil så er han hodestups forelska, og bare venter på den dagen TS skal få øynene opp for ham.

Synes synd i deg som aldri har opplevd å ha en nær venninne som ikke er noe mer :) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes synd i deg som aldri har opplevd å ha en nær venninne som ikke er noe mer :) 

Hva skal man med det? Det er da mye bedre å ha ei nær venninne som man har sex med. Synes synd på deg som ikke har fått oppleve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men når det er såpass mange som reagerer på dette, tenker du ikke at det er noe i det da? Jeg hadde ikke likt å hele tiden ha denne venninna til typen på slep. Eksen min hadde flere jentevenner og de var veldig forelsket i han alle sammen. Han var så blåst at han ikke så det, men disse jentene kunne ikke fordra meg. Var en stor grunn til at det ble slutt.

Anonymkode: acbff...96e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde jeg aldri giddet. Når jeg dater noen er det DE jeg ønsker alenetid med og bli kjent med. Å møte venner og spise middag med de er ikke interessant før det er seriøst. Det virker jo egentlig mer som du har et barn du har på slep med mens du treffer disse mennene. Hvorfor skal han være der når du er på date med en annen mann? Høres virkelig merkelig ut. Hadde løpt hvis en mann hadde funnet på noe slikt med meg. Hadde lurt på om de hadde planer om å inkludere meg i en trekant og var swingers.

Anonymkode: 00474...b27

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tenker at dette er en sånn situasjon hvor du ikke har noen baktanker og ting er veldig greit for deg men for datene dine blir det vanskelig. Synes du skal være forsiktig med å avskrive noen som kjæreste fordi de ikke kan akseptere vennskapet du har med kompisen din. Man trenger ikke være en sjalu psykopat for å ha problem med det. Jeg ville brukt masse tid på nye daten og finne ut om dette er en du virkelig liker og som er bra for deg. Så kan du eventuelt introdusere kompisen din mer og hvis det da skjærer seg på noe måte må du rett og slett ta et valg. Vet om flere som har måttet gå fra eller redusere noe på et vennskap med motsatte kjønn fordi kjæresten hadde problem med det. Da handler det til syvende og sist om hva som er mest viktig for deg. 

Lykke til! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

Tja, det dere har er muligens litt spesielt. Men det normale vil jo være å prioritere annerledes når man treffer en potensiell livspartner. En person man forelsker seg vil jo være naturlig å prioritere mer enn en venn. Sier ikke at dere må kutte ut å treffes, men tingene du nevner er unaturlige å gjøre når man er i et parforhold, så hvis dere skal fortsette slik dere gjør går dere utenfor alle "normer". Å finne noen som synes det er greit tror jeg blir vanskelig.

Synes ikke du også det ville være litt rart når du treffer drømmemannen, og han tilbringer like mye tid sammen med ei annen kvinne, har henne på besøk til alle døgnets tider når du kun ønsker litt alenetid? Hvordan skal man forholde seg hvis man ønsker å flørte, kysse, når en tredje person hele tiden er til stede og er involvert? Du sier dere spiser middag sammen alle tre, hva hvis daten ønsker å utforske deg, ha samtaler for å bli kjent med deg, så vil det nok føles ubekvemt når denne vennen er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg har datet fyrer, har jeg inkludert dem fra dag 1, da spiser vi middag sammen alle tre dersom det skulle passe sånn, osv.

Jeg tror du misforstår sterkt hvilke signaler dette sender. Dersom denne fyren alltid er på slep er det ikke rart at folk hinter til at "dere burde gifte dere". Det trenger ikke bety usikkerhet, bare rett og slett at denne fyren har en så voldsom plass i livet ditt at det knapt er behov for noen andre.

Anonymkode: dab88...0e6

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl

For meg er det vanskelig nok å skulle bli kjent med en ny mann, uten at det skal være en tredjeperson tilstede hele tiden også. Å bli kjent med kompiser, venninner og famile er i mine øyne noe som skjer etter hvert når man vet at det er seriøst. 

Jeg hadde syns det var utrolig rart å skulle ha middag med en date/potensiell kjæreste og så hadde han invitert noen andre også, uansett kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en god venn, vi omtaler hverandre som bror/søster. Han er enebarn, jeg har en yngre søster, men ønsket meg vel egentlig heller en bror da jeg var liten :D  Vi har kjent hverandre i over 10 år, og jeg var i et langvarig forhold da vi ble kjent. Eksen min var også selvfølgelig venn med ham, men siden han flyttet langt bort ble det jeg som "beholdt" ham. 

Vi reiser på turer og kan gjerne dele hotellrom, men vi har aldri spoonet, klint, hatt sex....Det er for meg helt utenkelig og han sier det samme.

Vi er begge single og spiser ofte middag sammen etter jobb, før vi gjerne snorker TV sammen i hver vår ende av sofaen og en av oss vakler hjem alt ettersom hvem vi er hos deg dagen.

Dette er særdeles vanskelig å forstå for mange, feks en del av vennene hans som driver og gnåler om når vi skal gifte oss. Også folk vi dater. Når jeg har datet fyrer, har jeg inkludert dem fra dag 1, da spiser vi middag sammen alle tre dersom det skulle passe sånn, osv. Nå har jeg noe greier på gang med en fyr, og jeg kjenner jeg blir så forbasket irritert når han driver og hinter om at kompisen min og jeg burde gifte oss, bla bla....

Kompisen min har erfart det samme når han har datet kvinner. Og har han noe på gang med noen, holder jeg meg mer i bakgrunnen, for jeg vil jo gjerne at han skal finne noen og vil ikke ødelegge for ham på noen som helst måte.

Er det usikkerhet som fører til dette gnålet? Jeg orker ikke noe sjalusi og drama, og det er faktisk ikke noe å lage drama av heller!?

Hva i all verden :fnise::fnise: Det må du slutte med om du vil ha partner. Hvem gjør sånn egentlig

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde for min del vært uaktuelt at daten hele tiden skulle hatt med seg en venn, eller søsken, uansett kjønn. Høres kleint og needy ut

Anonymkode: 71339...856

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde kanskje ts mente at hun hadde inkludert datene tidlig, altså fortalt om dette vennskapet tidlig for å unngå misforståelser. Jeg håper og tror hun ikke mener at hun har med han kompisen på første middagsdate, i så fall er det bare å si god bedring og god jul.

Ellers, ts: Er du sikker på at han kompisen din aldri har hatt følelser for deg?

Jeg er særdeles skeptisk til sånne vennskap, tipper minst 90/10 ratio i sånne vennskap, så har minst den ene parten hatt følelser for den andre. Har opplevd det selv, kjæreste som alltid hadde mange guttekompiser, alle gangene viste det seg at de hadde følelser for henne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har en god venn, vi omtaler hverandre som bror/søster.

Selv om forholdet deres er platonisk så har det alle tegn på et nært forhold. Jeg skjønner godt at andre reagerer på denne "delingskulturen eller trekanten" som dere ser for dere blir så fint.

Anonymkode: 54fb0...0df

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv datet en som hadde en slik venninne og de bodde sammen. I starten var jeg ekstremt usikker og trodde hun var forelsket i ham eller omvendt, men ble kjent med henne og merket at det var hun ikke. Likevel så jeg på henne som en slags trussel, ikke pga kjæreste-opplegg, men fordi hun tok så stor plass av forholdet vårt. Det ble han og meg OG henne. Det å måtte ta hensyn til et ekstra menneske, når man helst ønsker å være to var krevende.

Så jeg forstår hvordan både dine og kompisen din sine dater har hatt det. Det er ikke et problem at dere er venner og tilbringer tid sammen, men at forholdet mellom deg og din date "alltid" må inkludere kompisen din. Helt fint å fortelle om at du har en god kompis som har lyst til å møte daten din, men la daten bli enda tryggere på deg før kompisen inkluderes i mye.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man med det? Det er da mye bedre å ha ei nær venninne som man har sex med. Synes synd på deg som ikke har fått oppleve det. 

Og hva vet du om jeg har fått oppleve det, i motsetning til at jeg vet at du aldri kan ha opplevd å ha ei nær venninne du ikke har sex med? ;) hadde du opplevd det så hadde du ikke skrevet det du gjorde. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun skriver å at hun holder seg i bakgrunnen når kameraten dater, da hun ønsker at han skal finne noen,

herregud folkens nå må dere lære dere å lese...

Anonymkode: f3e5f...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...