Gå til innhold

Trenger hjelp med en kake oppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har en veldig god kake oppskrift. I kake oppskriften står det at jeg skal bruke 24cm rund springform, jeg har akkurat nå kun 26cm form. Må jeg doble oppskriften for å få den like høy? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du må ikke doble oppskriften, da vil den bli mye høyere. Jeg hadde sannsynligvis bare lagd den i 26 cm formen, og godtatt at den ble litt lavere.

Evt. så hadde jeg gjort litt om på oppskriften; lagt til ett egg og regnet ut hvor mye som trengs av de andre ingrediensene.

Vær obs på at steke tid kan bli litt annerledes med større form eller mer kakerøre. :)

Skrevet

Nei, det er snakk om 2 cm i forskjell...tror det går fint:)

Skrevet

Tusen takk! :D

Skrevet (endret)
17 timer siden, Anita Ros skrev:

Hei! 

Jeg har en veldig god kake oppskrift. I kake oppskriften står det at jeg skal bruke 24cm rund springform, jeg har akkurat nå kun 26cm form. Må jeg doble oppskriften for å få den like høy? 

Kort ned steketiden med cirka ti minutter, følg med på slutten av i alle fall de siste tjue minuttene. Hvilken kake er det?

Den vil ikke bli så høy, men hvis du kjenner komfyren og slår ned litt på varmen og forlenger steketiden, da skal du ikke se bort fra at den blir like høy.

Endret av Atea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...