Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere (du og sambo/ektefelle/kjæreste) å feire jul sammen (eller med hverandres familie)??

Ett nygiftet vennepar av meg og sambo ler av oss, og synes vi er snåle fordi vi deler oss på julaften. (Jeg drar hjem til min familie, han drar hjem til sin)

De begynte å feire jul sammen før de var samboere, ca 1 år etter at de ble sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter over to år som samboere feirer vi fortsatt hver for oss. I min familie har man feiret hver for seg inntil man fikk barn...

Skrevet

Vi har vært sammen i 7 år og samboere i mer enn 5, men har aldri feiret jul sammen. Kommer nok ikke til å gjøre det før vi får barn, heller.

... men vi er fra samme sted, så det er bare julaften vi ikke er sammen. Foreldrene våre bor med 1 mils mellomrom, ca. Jeg sover hos dem fra lillejulaften til julaften, drar hjem utpå formiddagen, og så kommer han til oss på middag på 1. juledag. Resten av julen deler vi mellom familiene.

Kommer nok til å fortsette sånn til vi får barn. Selv om vi skulle gifte oss...

Skrevet

Vi begynte og feire jul sammen andre jula vi var sammen. Vi er annenhver jul hos hverandres familie.

Skrevet

Jeg er single, så jula er enkel for meg, men jeg har faktisk venner som har vært gift i 20 år og aldri har vært sammen på julaften!

Så har jeg et annet vennepar, uten barn, som har feiret julen sammen de to uten hensyn til familiene fra de ble samboere.

Det viktigste er jo å finne den måten å feire på som passer best for en selv!

Gjest Anonymous
Skrevet

Samboer og jeg skal feire første jul sammen i år. Vi ble sammen i fjor. Men nå bor vi i utlandet så det blir vel kanskje ikke helt det samme lenger.. Får se hvordan det blir til neste år. Han kommer sørfra og jeg nordfra så det blir mye avstand og mye savn :-) Så håper vi finner et "system" for den norske julen og :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og samboern har feiret jul sammen fra vi ble sammen. Sånn var det også med min tidligere samboer som jeg var sammen med i 9 år..

Jeg synes det er litt tull og ikke feire julaften sammen når man er i et seriøst forhold....

Skrevet

Det er fjerde gangen vi feirer jul sammen nå, men årene før det kom alltid sambo til oss på kvelden. :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi feiret jul sammen allerede første julen etter vi ble samboere. Anser han som min nærmeste familie, og det ville vært helt feil for meg, å ikke få feire den dagen med han.

Derfor inviterer vi familien på begge sider til oss, og de som har lyst kan komme. Fungerer kjempe bra. 1. juledag er vi hos mine foreldre og 2. juledag hos hans.

Gjest Dolphina
Skrevet

Vi feirer hver for oss.

Foreldrene våre bor 1 mil fra hverandre, så er ikke noe stress. Ingen av oss vil være fra våre familier.

Får se hva vi gjør hvis vi en gang får barn...

Skrevet

Vi feiret hver for oss i fjor og kommer til å gjøre det i år også. Nå bor foreldrene hans (hele slekta egentlig) under 1 mil unna foreldra og hele slekta mi så det er ikke noe problem. I fjor dro jeg ned til de på kveldden og sov over der. I år blir det motsatt teker jeg.

Resten av jula blir litt delt mellom. Blir ikke noe særlig hjemme i leiligheten tipper jeg om det blir som i fjor :)

Skrevet
Når begynte dere (du og sambo/ektefelle/kjæreste) å feire jul sammen (eller med hverandres familie)??

For meg er det naturlig å feire jul sammen så lenge man er sammen. Nå er jeg alene da, men har alltid feiret jul sammen med tidligere mann og samboer når vi ble et par.

Skrevet

Fra og med første jul feiret vi sammen

Skrevet

Vi har hele tiden feiret jul sammen vi. Vi ble kjærester i februar 2001, og siden har vi vært hos mine foreldre på julaften, og reist til hans foreldre og vært der fra mellomjula og over nyttårsaften.

For oss hadde det vært utrolig snålt å ikke være sammen på julaften- "hvorfor det liksom?".

Skrevet

Det er jo ikke alltid så lett dette her da, det er ofte mange som skal "tilfresstilles" og ha sitt. Kjæresten min er enebarn, og hans foreldre forventer at vi - eller ihvertfall han skal være sammen med de på julaften. Jeg på min side har skilte foreldre som bor et godt stykke fra hverandre, og i tillegg bor begge langt fra "svigers". Jeg sliter noe voldsomt med jula hvert eneste år. Men det løser seg jo på et vis hver gang. Noen ganger har jeg vært med til svigers, en gang har kjæresten min vært med til mamma, men ofte er vi hver for oss. Vi må det, ellers så går ikke kabalen opp.

Men allikevel - jeg elsker jula! :nisse:

Skrevet

Vi feirer vår femte jul sammen som kjærester

og vår første jul sammen som ektefolk.

Klart at man "skal" være sammen med

sin elskede på julaften.

:)

Vi hadde vært sammen i åtte måneder

da vi feiret vår første jul sammen...........

Skrevet

Vi feirer jul fra hverandre, men nyttår sammen her vi bor. Kommer til å fortsette slik til vi får barn. Hans familie bor på vestlandet mens mine bor i Nord-Norge, så det må bli enten eller. Hadde de bodd i samme by hadde vi nok tatt julaften hos den ene og 1 juledag hos den andre.

Jeg får vel gå og fortelle samboeren min at vi ikke har et seriøst forhold, for damene på KG har jo peiling på slikt. :roll:

Skrevet

Var ikke meningen å være frekk.......

For meg er det intet alternativ å være borte fra hverandre på årets viktigste dag, klart jeg skjønner at andre ser annerledes på det. Men i min verden "skal" jeg være sammen med min elskede på julaften.

Og i mine øyne er det ikke videre seriøst når man ikke engang er sammen på julaften. Men folk gjør som de vil, ingen sure miner håper jeg..............

Gjest Anonymous
Skrevet

Den første julen feiret vi hver for oss, den neste sammen -og det kommer vi til å fortsette med.

Denne julen blir min første hos hans familie, det blir litt rart, men kommer til å gå helt fint!

Det viktigste for meg er å være sammen med min kjære!

Skrevet

jeg og sambo har pleid og feire jul fra hverandre..men det er bare 1 mil fra hverandre så da gjør d ingenting..men i år skal sambo kansje feire jul sammen med meg sammen med min familie :P

gleder meg til jul!!!elsker julen! :nisse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...