Gå til innhold

2 åring gråter hver kveld - lei ;/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun gråter ca 2-3 timer etter legging, hver eneste kveld!! 

Også om natta. Begynner å bli veldig slitsomt!!!

hva gjør vi? Kontakter søvn eksperter eller har dere gode tips?? 

Anonymkode: ff66c...d1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her ... Altså gråter plutselig etter 2-3 timer , ikke i 2-3 timer ;)  

Skrevet

Er hun våken? Hvor lenge varer det? Skjer det flere ganger per natt?

Skrevet

Hun er vel redd eller utrygg eller noe slikt. Det dere som foreldre kan gjøre er å være der for barnet og trøste det og berolige det. Kanskje det hjelper å la barne sove sammen med dere. Har dere tvunget barnet til å ligge helt ensom selv om det ikke ville?

Dere har vel ikke prøvd metoden med å la barnet gråte seg i søvn?

AnonymBruker
Skrevet

Nattskrekk?

Anonymkode: f635d...444

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier hun noe om hvorfor hun gråter? Hvor lenge har det pågått? Lar hun seg roe ned av nærhet og trøst?

Anonymkode: 438c8...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Har dere nattlys eller er rommet mørkt?

Anonymkode: 81dcf...d1d

Skrevet

Uansett, trøst og nærhet er tingen. Det er vel ikke så uvanlig at små barn våkner og f.eks. er redde. Samsoving kan være en god ide.

Skrevet

Min (snart) 2åring hadde en periode med dette. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, og var til slutt helt utslitt av det. Jeg er alene med barnet, så det ble ekstra slitsomt siden jeg aldri hadde noen avlastning ellers heller. Kontaktet til slutt helsesøster, som anbefalte meg å være inne hos barnet mens det gråt, og ikke forlate det før det hadde sovnet godt igjen. Dette fungerte til en viss grad. Etterhver ble det samme ståa igjen. Endte opp med samsoving her. Blir tidlige kvelder på meg (rundt 22), men det gjør egentlig ingenting. Da er vi begge uthvilte, om ikke annet :P 

Skrevet

Vel, TS? Har du prøvd trøst og samsoving?

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun gråter ca 2-3 timer etter legging, hver eneste kveld!! 

Også om natta. Begynner å bli veldig slitsomt!!!

hva gjør vi? Kontakter søvn eksperter eller har dere gode tips?? 

Kunne du tenke deg å komme md en liten tilbakemelding på svarene du får her, eller?

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Er hun våken? Hvor lenge varer det? Skjer det flere ganger per natt?

Det varierer. Kan være fra 1-3 ganger pr. kveld (mellom 21 - 23)....Kan skje at hun gråter om natta.

Vi går til henne med en gang hun gråter - trøster til hun roer seg ned og vil tilbake til senga.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, jabx skrev:

Hun er vel redd eller utrygg eller noe slikt. Det dere som foreldre kan gjøre er å være der for barnet og trøste det og berolige det. Kanskje det hjelper å la barne sove sammen med dere. Har dere tvunget barnet til å ligge helt ensom selv om det ikke ville?

Dere har vel ikke prøvd metoden med å la barnet gråte seg i søvn?

Ja, hvis hun er veldig urolig og gråter ofte så sover hun sammen med oss - så hun sover som stein mellom oss.

Vi er helt i mot feber-metoden eller hva det het igjen.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nattskrekk?

Anonymkode: f635d...444

Det kan skje men er sjeldent.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier hun noe om hvorfor hun gråter? Hvor lenge har det pågått? Lar hun seg roe ned av nærhet og trøst?

Anonymkode: 438c8...2cf

Nei, vi prøvde å spørre henne hvorfor hun gråter, men det er ikke så lett når hun er under 2 år....

Ellers forstår vi at hun gråter hvis hun hoster mye, er syk etc. Hun roer seg av nærhet, trøst, samsoving :) 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere nattlys eller er rommet mørkt?

Anonymkode: 81dcf...d1d

Har prøvd med nattlys men hun ønsker ikke, hun liker å ha det mørkt.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi prøvde å spørre henne hvorfor hun gråter, men det er ikke så lett når hun er under 2 år....

Ellers forstår vi at hun gråter hvis hun hoster mye, er syk etc. Hun roer seg av nærhet, trøst, samsoving :) 

Da har du løsningen. Nærhet, trøst og samsoving. Så vil det gå seg til etter hvert. Det finnes ingen mirakelkur, bare god, gammeldags (eller nymotens) kjærlighet og omsorg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, strawberryjaw skrev:

Min (snart) 2åring hadde en periode med dette. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, og var til slutt helt utslitt av det. Jeg er alene med barnet, så det ble ekstra slitsomt siden jeg aldri hadde noen avlastning ellers heller. Kontaktet til slutt helsesøster, som anbefalte meg å være inne hos barnet mens det gråt, og ikke forlate det før det hadde sovnet godt igjen. Dette fungerte til en viss grad. Etterhver ble det samme ståa igjen. Endte opp med samsoving her. Blir tidlige kvelder på meg (rundt 22), men det gjør egentlig ingenting. Da er vi begge uthvilte, om ikke annet :P 

Absolutt. Hvis hun gråter ofte så får hun sove sammen med oss :) Ellers må vi bare stille opp med trøst og nærhet når hun trenger det :) 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, jabx skrev:

Uansett, trøst og nærhet er tingen. Det er vel ikke så uvanlig at små barn våkner og f.eks. er redde. Samsoving kan være en god ide.

Ja,  hun får masse trøst og nærhet. Samsoving etter behov :D

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, jabx skrev:

Vel, TS? Har du prøvd trøst og samsoving?

Jepp :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...