Gå til innhold

Øyekontakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I slutten av ungdomsskolen og hele videregående har jeg hatt en jentegjeng på ca 7 stk, og vi har hatt veldig god kontakt i alle de årene. Nå når vi endelig ble ferdig med vgs så har ikke jeg møtt de hele sommerferien før idag, og når vi snakket sammen idag på første gang bortsett fra på fb virker det som om ingen av de merker at jeg faktisk er med i samtalen. Jeg sitter der å prøver å engasjere meg men ingen har øyekontakt eller snakker til meg, hadde også noen moments der jeg sa noe og ingen svarte meg. Har da opplevd dette tideligere, der folk ikke har øyekontakt med meg imens de har det med alle de andre som er med i en samtale. Og siden dette har irritert meg og gått en del inn på meg tenkte jeg å spørr her om noen har en anelse til hvorfor det har blitt slik? Altså det virker ikke som om mine egne venner har interesse for meg når dette skjer. Setter pris på alle tanker!

Anonymkode: ddb82...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I slutten av ungdomsskolen og hele videregående har jeg hatt en jentegjeng på ca 7 stk, og vi har hatt veldig god kontakt i alle de årene. Nå når vi endelig ble ferdig med vgs så har ikke jeg møtt de hele sommerferien før idag, og når vi snakket sammen idag på første gang bortsett fra på fb virker det som om ingen av de merker at jeg faktisk er med i samtalen. Jeg sitter der å prøver å engasjere meg men ingen har øyekontakt eller snakker til meg, hadde også noen moments der jeg sa noe og ingen svarte meg. Har da opplevd dette tideligere, der folk ikke har øyekontakt med meg imens de har det med alle de andre som er med i en samtale. Og siden dette har irritert meg og gått en del inn på meg tenkte jeg å spørr her om noen har en anelse til hvorfor det har blitt slik? Altså det virker ikke som om mine egne venner har interesse for meg når dette skjer. Setter pris på alle tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff, då. Det er ikkje bra å oppleve å bli ignorert av sine beste venner.

Er det slik at denne jentegjengen er veldig utadvent og høglydt? Og at du er den som er mest sjenert?

Anonymkode: 9a0c6...04a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja de alle er veldig utadvent, og er igrunn det samme selv. Men merker at jeg blir veldig stille når ingen av de ser på meg eller inkluderer meg når de snakker, får en følelse av at jeg plutselig ikke er en del av gjengen lengre. Og dette fører jo igjen til at jeg blir en smule usikker på meg selv hvis du skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...