Gå til innhold

Kleptoman i borettslaget

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et borettslag der jeg har fått vite at det er en kjent kleptoman i en av de 14 leilighetene. Jeg er relativt nyinnflyttet, kjenbet bare 3 av naboene og har bare fått vite at det er en kar som stjeler alt og ingenting fra fellesrommet. Nå i det siste har jeg opplevd at flere pakker jeg har bestilt ikke har kommet frem, og jeg har sett at mange av naboene har hengelås på postkassene sine. Har idag selv satt hengelås på min egen.

Det jeg lurer på er om jeg har rett til å få vite hvem av mine naboer som er denne kleptomanen, og om det ikke går an å få dette stoppet med hjelp av styret eller eventuelt politiet. Lite kjekt å måtte forholde seg til sånt i et så lite borettslag :(

Anonymkode: 9d89a...e75

AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om tyveri, er det jo bare å anmelde. 

Anonymkode: feabe...7d0

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan anmelde uten håndfast bevis og uten et navn å anmelde? Som nevnt så lurer jeg på om borettslagstyret har lov å informere meg om hvem dette gjelder.

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i et borettslag der jeg har fått vite at det er en kjent kleptoman i en av de 14 leilighetene. Jeg er relativt nyinnflyttet, kjenbet bare 3 av naboene og har bare fått vite at det er en kar som stjeler alt og ingenting fra fellesrommet. Nå i det siste har jeg opplevd at flere pakker jeg har bestilt ikke har kommet frem, og jeg har sett at mange av naboene har hengelås på postkassene sine. Har idag selv satt hengelås på min egen.

Det jeg lurer på er om jeg har rett til å få vite hvem av mine naboer som er denne kleptomanen, og om det ikke går an å få dette stoppet med hjelp av styret eller eventuelt politiet. Lite kjekt å måtte forholde seg til sånt i et så lite borettslag :(

Så du på tv nyhetene i går kanskje? Om han som uskyldig ble hengt ut i brl sitt? Det du her gjør er av samme karakter. Du kan ikke beskylde folk for ting du ikke vet om er  riktig. Da er det du som blir anmeldt. 

Anonymkode: 73990...a9c

Skrevet

Prat med styret om å få kamera I felles arealer. Da er det håndfaste bevis å oppdrive hvis noe blir borte.

Eventuelt skaff deg postboks. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så du på tv nyhetene i går kanskje? Om han som uskyldig ble hengt ut i brl sitt? Det du her gjør er av samme karakter. Du kan ikke beskylde folk for ting du ikke vet om er  riktig. Da er det du som blir anmeldt. 

Anonymkode: 73990...a9c

Herregud. Jeg skriver her anonymt og har fått beskjed på møte i brl at det er en kleptoman i en av leilighetene. Hvordan i all verden kan du sammenligne stjeling av andre menneskers eiendom opp mot en som blir feilaktig uthengt som pedofil? De andre i borettslaget er klar over at 1 person stjeler alt fra lyspærer til søppelposer og dette har blitt diskutert i et årsmøte. Er det helt feil av meg å få vite hvem denne personen er, da dette er viden kjent i styret for borettslaget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...