Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #1 Del Skrevet 7. november 2004 Vil bare frustrert gi uttrykk for et dårlig inntrykk av eldre, sure, nevrotiske, stygge pensjonister på sydentur! Dersom man ikke tåler andre folks nærvær, bør man la være å reise på chartertur, er min oppriktige mening!! Dersom man ikke tåler barn som sitter rolig i setet sitt i 7 timer, men som kanskje tar bordet sitt opp og ned to ganger mer enn de sure potetene foran seg i løpet av flyreisen, og som kanskje snakker med mamma og pappa i løpet av turen, i motsetning til de intetsigende parene foran dem som har snakket fra seg for flere tiår siden, og som ikke mæler annet å si "en øl" eller "en konjakk" til flyvertinnen i løpet av turen, så syns jeg man bør holde seg hjemme bak fortrukne gardiner. Jeg syns de bør holde seg for gode til å snu seg med sammentrukne øyenbryn mot mine to deilige, snille, tålmodige, stille og gode barn, bare fordi de LER når flyet har turbulens. Det er så jeg skulle ønske at bare deres seter falt ned fra 10 000 meters høyde!! Så ufyselig sure pensjonister skulle man lete lenge etter, og de satt foran oss! Ènkommentar til til mine deilige og ufattelig tålmodige barn, ja; ÈN KOMMENTAR TIL ("nå må dere sitte stille og være stille der bak!!!") så skulle jeg fyrt opp en heidundrende krangel i baksetet bak det blekgrågule, svevehåret hvor du kunne se helt inn i hodebunnen, den blanke issen ved siden av. Da skulle jeg latt være å gi dem påfyll av mat, drikke og underholdningsbidrag for å holde humør og tålmodighet oppe i løpet av 7 timer. DA HADDE DE HATT NOE Å KLAGE OVER!! Hvis sjuåringen hadde begynt å trampe i gulvet og hoppe i setet og 4 åringen hadde begynt å klatre og gråte og rope... Da hadde de hatt grunn til å bekymre seg der framme. MEn det hadde de ikke!!!! HVorfor i H.......... drar slike muggsekker på chartertur???? De burde holde seg langt unna. Om ikke for sin egen del, så for alle oss andre som faktisk fortsatt lever!! Og takk for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 7. november 2004 #2 Del Skrevet 7. november 2004 Venter spent på motinlegg om skrikerunger på fly... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 8. november 2004 #3 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg har ikke barn, og jeg flyr relativt ofte på lange strekninger (sjelden charter, da). Og jeg må bare si at jeg haaater barn på fly. Særlig gjelder dette business class, hvorfor i alle dager er det tillatt med barn på business?? Når jeg betaler over dobbelt av prisen for å få en komfortabel reise der jeg omsider kan få meg litt søvn, blir jeg holdt våken av skriking i flere timer. Prater man som voksen for høyt på business nattflygninger, får man beskjed om å dempe seg. Hvordan kan de da rettferdiggjøre at barn skal få lov til å ødelegge nattesøvnen min? I og for seg synes jeg også det er ganske ille å ta med barn på nattflygninger. De kommer til å skrike, dette er definitivt ikke sengen hjemme, det er ikke en seng engang, vi synes alle det er ukomfortabelt, og selvsagt kommer barna til å gi uttrykk for det. Det igjen gjør flight'en omtrent dobbelt så ukomfortabel for alle som er omkring. Resultat; alle har det grusomt - fordi foreldrene ikke klarer å booke en dagflight isteden. Og en annen ting. Jeg VET at du synes at ungen din er den mest sjarmerende i verden. Når dere sitter ved siden av meg på flyet, så smiler jeg til ungen din fordi det er slik jeg er oppdratt. Det betyr IKKE at jeg synes det er toppers å være barnevakt, eller at jeg synes det er interessant å spille puslespill med den. Tar jeg frem en bok, vil jeg lese den og ikke fortelle ungen din hva den handler om. Og hvorfor i alle dager skal ungen din få MIN dessert?! Jeg forstår at vi er nødt til å co-eksistere sammen i denne verden, jeg og ungene dine. Jeg tar hensyn til dere, og jeg ber om at dere kan ta litt, bare litt hensyn til oss andre uten barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 8. november 2004 #4 Del Skrevet 8. november 2004 hehehe jeg må si meg enig med begge to. Muggsekker må ta hensyn til foreldre med barn, og foreldre med barn må ta hensyn til andre og vica verca. En perfekt symbiose. MEN DET KOMMER ALDRI TIL Å SKJE!!!! Det er ikke lett å ha med barn på fly. Det er sikkert ikke morro å være forelder på et fly når ungen omtrent går bananas i midtgangen, eller hyler av full røst når flyet skal lande fordi poden har dotter i øra, noe som gjør vondt! Men det er ikke morsomt å ha en liten kjøter ved siden av seg som spørr og gnager om alt! Jeg kjenner ikke den lille knotten og har ingen intr. av å bli kjent med den heller! Noen foreldre viser ansvar og forklarer småtrollet at man skal la andre få sitte i fred. Andre foreldre gir blanke f...! Muggsekkene tåler minimalt med lyd, og barnelatter er et absolutt tabu! Glede? SKal ikke ha noe glede mot slutten av livet! Og ingen andre skal ha glede for at de gamle blir jaget ut av landet og må reise til Spania for å få retta ut beina litt! "Meg og mitt" råder overalt og hvertfall på et trangt fly! Har tilbrakt flere timer på tog i mitt liv, og mitt livs mareritt skjedde for en stund siden. Jeg skulle besøke min mor som bor langt oppi Østerdalen. Jeg reiste fra Drammen. Jeg kommer inn i vogna, finner plassen min og oppdager til min store skrekk at det er en veldig grinete 5-åring (ellerno) som befinner seg rett bak og litt til venstre for meg. Denne 5-åringen hyler og griner som bare det. Jeg setter meg rolig ned i setet, finner frem discmannen min, setter på god, norsk svartmetall og slapper av. Rett før Asker skjer det. Batteriet er tomt. Denne ungen skriker fra Drammen og helt til Hamar der jeg skulle bytte tog. Hadde jeg hatt noe som kunne brukes som våpen hadde jeg sitti inne den dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 8. november 2004 #5 Del Skrevet 8. november 2004 Ingenting er så frustrerende på en lang flytur som en skrikende unge. Fulle folk som synger og klapping på slutten av turen er også irritasjonsmomenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 8. november 2004 #6 Del Skrevet 8. november 2004 Ingenting er så frustrerende på en lang flytur som en skrikende unge. Fulle folk som synger og klapping på slutten av turen er også irritasjonsmomenter. Ja hva faen er greia med å klappe når flyet lander? Seriøst, det er jobben til piloten for pokker! Det er derfor han er P I L O T! Klapper folk når toget stopper på riktig stasjon? Klapper folk når bussen stopper ved en holdeplass? Eller når danskebåten legger til? Hadde piloten måtte lande uten en vinge eller med brann i cockpiten, greit, da skulle jeg klappa, nei faen heller jeg sku dratt med piloten på byn og spandert på jæveln! Men så lenge han klarer å lande flyet så får han paychecken av flyselskapet. Ferdig. Oh et uromoment til.. fotballkamp. LSK - VIF. Lokaltoget mellom Lillestrøm og Oslo.... Herregud.... Etter å ha jobbet som vakt på nevnte tog har jeg funnet ut at IQnivået til engafansen er rimlig lavt.. Så mye hjernedødt har jeg seriøst aldri vært borti før.. Og så plagsomme!!!!!! nnnnnnnhgh! Jeg har ikke ord!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 8. november 2004 #7 Del Skrevet 8. november 2004 Vel. Folkesikk til unga og foreldrene, folkeskikk til gamlingene -mye hadde vært løst... Faktisk enig i at businessclass burde være forbehold voksne, jeg har barn selv, men hadde blitt kjempeirritert om jeg hadde betalt masser av penger for å bli "underhold" av et barn. Men barn må få fly natten! Som kjent er det lettere, også for barn, å sove om natten... Nei til klapping på fly! Jeg tror dette har sin bunn i for mye alkoholholdige drikkervarer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 8. november 2004 #8 Del Skrevet 8. november 2004 Visste denne tråden hadde potensiale!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorningStar Skrevet 8. november 2004 #9 Del Skrevet 8. november 2004 Hvis man er drittunge på flyet selv så merker man lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 8. november 2004 #10 Del Skrevet 8. november 2004 Tja, denne saken har jo minst to sider. Laban sørget vel for den ene. Det er det å leve sammen....i et samfunn. Jeg synes også det var litt rart at barn får være på Business Class, Laban. Men på den annen side: skal barn forhindre foreldrene fra å velge Business Class? Et kompromiss ville være å dope barna før flyreisene. Så ble alle fornøyd (ikke ta det alt for seriøst da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 8. november 2004 #11 Del Skrevet 8. november 2004 Sinnsykt bra tråd!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2004 #12 Del Skrevet 8. november 2004 Et kompromiss ville være å dope barna før flyreisene. Så ble alle fornøyd (ikke ta det alt for seriøst da). Det gjorde faktisk noen slektninger av meg før, når barna var små,..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 9. november 2004 #13 Del Skrevet 9. november 2004 Det gjorde faktisk noen slektninger av meg før, når barna var små,..... Ja til dop på flyreiser! Om foreldrene nekter barna å ta det, så kan de kanskje gi det til meg isteden - så får jeg ihvertfall sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #14 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har ikke barn, og jeg flyr relativt ofte på lange strekninger (sjelden charter, da). Og jeg må bare si at jeg haaater barn på fly. Særlig gjelder dette business class, hvorfor i alle dager er det tillatt med barn på business?? Når jeg betaler over dobbelt av prisen for å få en komfortabel reise der jeg omsider kan få meg litt søvn, blir jeg holdt våken av skriking i flere timer. Prater man som voksen for høyt på business nattflygninger, får man beskjed om å dempe seg. Hvordan kan de da rettferdiggjøre at barn skal få lov til å ødelegge nattesøvnen min? I og for seg synes jeg også det er ganske ille å ta med barn på nattflygninger. De kommer til å skrike, dette er definitivt ikke sengen hjemme, det er ikke en seng engang, vi synes alle det er ukomfortabelt, og selvsagt kommer barna til å gi uttrykk for det. Det igjen gjør flight'en omtrent dobbelt så ukomfortabel for alle som er omkring. Resultat; alle har det grusomt - fordi foreldrene ikke klarer å booke en dagflight isteden. Og en annen ting. Jeg VET at du synes at ungen din er den mest sjarmerende i verden. Når dere sitter ved siden av meg på flyet, så smiler jeg til ungen din fordi det er slik jeg er oppdratt. Det betyr IKKE at jeg synes det er toppers å være barnevakt, eller at jeg synes det er interessant å spille puslespill med den. Tar jeg frem en bok, vil jeg lese den og ikke fortelle ungen din hva den handler om. Og hvorfor i alle dager skal ungen din få MIN dessert?! Jeg forstår at vi er nødt til å co-eksistere sammen i denne verden, jeg og ungene dine. Jeg tar hensyn til dere, og jeg ber om at dere kan ta litt, bare litt hensyn til oss andre uten barn. Og fordi jeg er veldig raskt tilbake samme irritasjon som jeg hadde da jeg skrev mitt innlegg, sier jeg bare: HOLD KJEFT, LABAN!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 10. november 2004 #15 Del Skrevet 10. november 2004 Ler like bra hver gang jeg leser tråden til Laban! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 10. november 2004 #16 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg også! Mohahahaha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2004 #17 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg vet ikke om noe verre en unger som bråker på fly og tog. Jeg har 0 tålmodighet når det gjelder sånt. Sist jeg føy fra Kristiansand til Oslo så fløy jeg med det siste flyet, og det var mørkt og stille der. Deilig... Men så satt det 2 unger til høyre for meg og mora dems satt 4-5 rader lenger frem i flyet. Ungene satt sånn her hele veien: MAMMAAAAAAAAAAA!!! Hvor langt har vi kommet nåååå? Og maste og ropte hvert 5. minutt. og moren svarte tålmodig. Hvorfor i h.... sa ikke mora noe til ungene??? Jeg holdt på å gnage av meg armen jeg, og jeg så at flere på flyet var fly forbanna(dobbel betydning ). Er det noe som irriterer meg mer enn unger som bråker så er det at mora dems ikke reagerer :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 10. november 2004 #18 Del Skrevet 10. november 2004 He-he! Artig tråd. Skjønner begge sider her jeg. Klart unger må få lov til å fly. Så lenge jeg ikke er den som sitter i setet foran. Barneskrik har jeg funnet løsning på. Øreplugger eller høy musikk. (Soving kan man bare glemme hvis man er den som sitter i setet foran.) Men sparkingen har jeg ikke funnet løsning på. Barn som ikke skriker og som er store nok til å rekke frem til setet foran sparker nemlig. Hele tiden. Med små spisse føtter. Og det ser ikke mor alltid. Hun er bare lettet for at barnet ikke skriker. Og koser seg med en bok. Men vi i setet foran må sitte foroverlent for å kunne slappe av. Jadda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 10. november 2004 #19 Del Skrevet 10. november 2004 He-he! Artig tråd. Skjønner begge sider her jeg. Klart unger må få lov til å fly. Så lenge jeg ikke er den som sitter i setet foran. Barneskrik har jeg funnet løsning på. Øreplugger eller høy musikk. (Soving kan man bare glemme hvis man er den som sitter i setet foran.) Men sparkingen har jeg ikke funnet løsning på. Barn som ikke skriker og som er store nok til å rekke frem til setet foran sparker nemlig. Hele tiden. Med små spisse føtter. Og det ser ikke mor alltid. Hun er bare lettet for at barnet ikke skriker. Og koser seg med en bok. Men vi i setet foran må sitte foroverlent for å kunne slappe av. Jadda! Har opplevd det.. Snudde meg rolig rundt og sa: "Unnskyld? men den lille kjøtern din sparker setet mitt hele jævla tida, og det irriterer meg helt grenseløst. Kan du vennligst få ham til å slutte?" Uten å måtte ty til detajler, hun var temmlig småskremt og hvisket noe til ungen sin som ejg ikke gadd å få med meg. Etter det var det stille... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 10. november 2004 #20 Del Skrevet 10. november 2004 Nå i helga reiste jeg med tog til Oslo fra Bergen. Jeg så ikke en unge på mils avstand. Gleden var kortvarig. Brann-supportere er satans verk. Måtte de brenne(!) til evig tid!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå