Gå til innhold

Planleggingen må starte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min fridde nylig.:hjerter:

Jeg har ikke i årevis sett for meg drømmebryllupet, har igrunn ikke hatt lyst til å gifte meg før de siste få årene. Da begynte jeg å tenke at jeg vil det, sett for meg hvor vielsen kan være, hvor stort jeg vil det hele skal være osv.

Vil ha mine nærmeste tilstede. Har mange, mange kusiner, fettere, tanter og onkler. Noen av dem har jeg ikke sett på flere år. Er det ok å be de jeg har regelmessig kontakt med, men droppe resten? Det er spesielt en fetter jeg omgås en del, og familien hans. Han og samboeren min er gode venner. Bør jeg invitere søstera hans, som han omgås en del men som jeg kun ser maks en gang i året? Hun er jo kusina mi, men vi kjenner jo ikke hverandre. Kan godt tenke meg å bli mer kjent da, men.

Mange tenker alle eller ingen. Mens jeg vil be de jeg som er nærmest meg mtp. hvor ofte vi omgås. Ikke hvem som bor nærmest og jeg hang mest med da jeg var lita liksom.. Familien min er veldig oppdelt på en måte. Ingen av oss har noe særlig kontakt med andre enn søsken/foreldre stort sett. Vil ikke at bryllupet skal bli gjenforeningsfest hvor folk knapt kjenner igjen bruden, for det er så lenge siden sist.

Jeg har en stund tenkt at mye ikke er så nøye. Men nå når vi faktisk skal begynne å planlegge vil jeg ha kjole, ring, lokale, kake, dekorasjon osv. som er gjennomført og pent.

Jeg synes det er tull å bruke masse penger på bryllupet. Mange sier man gifter seg bare en gang, og bør slå på stortromma. Men jeg vil heller ha et enkelt bryllup med rimelig kjole osv, gjerne ha en bryllupsreise som koster litt mer enn den årlige charterturen, og så spare til husbygging og fremtiden.

Tips til nettsteder med bilder av kjoler, kaker, inspirasjon, ting som setter prikken over ien?

Siden jeg aldri har tenkt så nøye på bryllup og kun vært gjest i et par, så er jeg redd for å glemme en del ting som er ganske viktig for dagen. Samboeren min er utenlandsk og har ikke greie på det typisk norske jeg synes er litt viktig å få med, uten at jeg helt vet hva det er.

Kan noen veldig detaljert skrive litt om sin planlegging og dag? Gjerne om bryllupet var ganske lite. Regnet fort nå, og ser at minst 15 personer fra min krets sikkert dukker opp, maks 25. Så veldig lite blir det ikke. Av samboerens nærmeste kommer sikkert minst 30.

Hvor tidlig begynte dere å planlegge, hvor deltakende var mannen? Hvor deltakende, og hvem, var forloveren deres?

Vi tenker å gifte oss allerede i vinter.

Anonymkode: 6f6b4...c1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit å bare invitere nære. 

Skal dere gifte dere allerede til vinteren bør dere sette igang nå.

Søsteren min var forlover, ikke noe særlig deltagende, men det ville jeg ikke hun skulle være heller. Det var mannen og mitt sitt bryllup, så det var vi som planla det.

Anonymkode: f9ea0...571

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er veldig "Ja, den var veldig fin" når jeg viser bilde av brudebukett for eksempel. Alt er liksom fint og greit av det jeg viser. Selv har han ingen forslag og ideer bortsett fra kjøretøy og musikk. Virker som at festen er viktigst der han er fra. Flott kjole, dans og hygge. Resten er liksom ikke så nøye.

Han visste ikke at det betyr ulykke å se brudekjolen før vielsen f.eks. Sikkert mye sånt jeg ikke er klar over også, tradisjoner som jeg vil følge litt da.

Hvordan er det med noe blått, noe nytt og noe lånt?

Skulle hatt tips fra noen som er litt dreven og bevandret innen bryllup.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er veldig "Ja, den var veldig fin" når jeg viser bilde av brudebukett for eksempel. Alt er liksom fint og greit av det jeg viser. Selv har han ingen forslag og ideer bortsett fra kjøretøy og musikk. Virker som at festen er viktigst der han er fra. Flott kjole, dans og hygge. Resten er liksom ikke så nøye.

Han visste ikke at det betyr ulykke å se brudekjolen før vielsen f.eks. Sikkert mye sånt jeg ikke er klar over også, tradisjoner som jeg vil følge litt da.

Hvordan er det med noe blått, noe nytt og noe lånt?

Skulle hatt tips fra noen som er litt dreven og bevandret innen bryllup.

Skal du følge tradisjon skal han velge bukett 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du følge tradisjon skal han velge bukett 

Det kan gå skikkelig galt i forhold til kjolen, vil jo nesten vært tragedie hvis brudekjole og bukett ikke passer sammen.

Anonymkode: a6084...4fb

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan gå skikkelig galt i forhold til kjolen, vil jo nesten vært tragedie hvis brudekjole og bukett ikke passer sammen.

Anonymkode: a6084...4fb

Alle gutta jeg kjenner som har valgt bukett har klart det med glans.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hvem du ber er jo helt opp til deg.

Vi skal gifte oss sommeren 2018 og vi har planlagt en del allerede, gjesteliste, og kikket på lokaler, må bestille lokaler dette året her eller veldig tidlig neste år, hvis ikke blir det fort fullt. Så vi har begynt planlegging for fullt allerede ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...