Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har en slektning langt ute som jeg har hatt jevnlig kontakt med siden jeg var liten. Han er lengre ute enn en nevø, bare til info. Jeg er selv 25 år og han ble kun 65. Han har aldri hatt ektefelle, barn eller noe slikt og begge foreldrene hans er døde. Onkler og tanter er også døde. Han han alltid sagt til meg når jeg har vært på besøk eller hjelpt han med noe at den dagen han dør skal all arven hans gå til meg. Dette har han sagt til alle. Mannen var mange millionær og hadde ingen arvinger etter seg. Desverre døde han helt uten for varsel for en uke siden og jeg tror ikke han hadde skrevet testamentet da dette kom så brått og han var ikke syk en gang. Han sovnet bare stille inn.. 

Hvordan er det med arv når en ikke har arvinger? Vil ikke virke grisk nå etter penger men lurte på hvordan det da fungerer siden han i grunn ikke hadde noe særlig kontakt med noen andre og nær familie har han heller ikke.. 

Anonymkode: 3d1e2...d08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han burde vel kanskje ha tenkt på ett testamente, før han faktisk døde da? 

Anonymkode: 5681e...7c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres søkt ut med en mangemillionær som ikke har ordnet seg testamente 

Anonymkode: cf1fe...821

• Liker 29
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det tenkte jeg og, spesielt når han var blitt såpass gammel. Hadde han vært 30 kunne jeg tro det var glemt, men ikke 65.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kan være at han har skrevet testamente, synes også det høres rart ut at en mangemillionær ikke har det uansett alder egentlig. Spesielt hvis han ikke har så mye familie.

Trodde det var vanlig at de sendte kopi til de det gjelder når det blir skrevet eller gjort endringer sånn til info. Det ble det iallefall gjort her i familien. Eller kanskje jeg er helt på bærtur nå.

Anonymkode: ac244...7e3

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har en slektning langt ute som jeg har hatt jevnlig kontakt med siden jeg var liten. Han er lengre ute enn en nevø, bare til info. Jeg er selv 25 år og han ble kun 65. Han har aldri hatt ektefelle, barn eller noe slikt og begge foreldrene hans er døde. Onkler og tanter er også døde. Han han alltid sagt til meg når jeg har vært på besøk eller hjelpt han med noe at den dagen han dør skal all arven hans gå til meg. Dette har han sagt til alle. Mannen var mange millionær og hadde ingen arvinger etter seg. Desverre døde han helt uten for varsel for en uke siden og jeg tror ikke han hadde skrevet testamentet da dette kom så brått og han var ikke syk en gang. Han sovnet bare stille inn.. 

Hvordan er det med arv når en ikke har arvinger? Vil ikke virke grisk nå etter penger men lurte på hvordan det da fungerer siden han i grunn ikke hadde noe særlig kontakt med noen andre og nær familie har han heller ikke.. 

Anonymkode: 3d1e2...d08

Undersøk om der er skrevet testament. Tingretten oppbevarer testamenter dersom den døde har lagt testamentet inn i Tingretten der han bor. Eller ser jeg der er satt inn arverekkefølgen jeg pleier å lenke til i denne typen tråder. Domstol.no har og mer info. 

Anonymkode: 5af29...791

• Liker 2
Skrevet

Følger, interessert i hvordan dette spiller seg ut.

Gjest blomkvisten
Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker ang testamentet, han har sagt han skulle skriv meg i testamentet men jeg vet ikke hva han har gjort. Føler meg frekk og føler det blir feil å søke opp å finne ut av dette. Forventer ingenting men regner med jeg blir kontakta om han har skrevet noe. 

Endret av blomkvisten
Gjest blomkvisten
Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Undersøk om der er skrevet testament. Tingretten oppbevarer testamenter dersom den døde har lagt testamentet inn i Tingretten der han bor. Eller ser jeg der er satt inn arverekkefølgen jeg pleier å lenke til i denne typen tråder. Domstol.no har og mer info. 

Anonymkode: 5af29...791

Får jeg tilgang til dette om jeg kontakter tingretten? Er jo ikke så nær familie og føler meg grisk som oppsøker pengene hans. Men han har jo sagt som han har i alle år og som alle skriver her er det visst unormalt å ikke skrive testament. Jeg vet han har over 2 mill i formue utenom hus og bil. 

-TS

Endret av blomkvisten
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, blomkvisten skrev:

Får jeg tilgang til dere om jeg kontakter tingretten? Er jo ikke så nær familie og eller meg grisk som oppsøker pengene hans. Men han har jo sagt som han har i alle år og som alle skriver her er det visst unormalt å ikke skrive testament. Jeg vet han har over 2 mill i formue. 

-TS

Er det det du kaller mangemillionær?

Anonymkode: 71c47...bb9

• Liker 26
Gjest blomkvisten
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil si du er det om du har over 2 millioner på konto I tillegg til gjeldsfritt stort hus og bil, ja. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han har et gjeldfritt hus til 10-12 mill så er han jo det. 

Anonymkode: e7aa0...cb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han ikke har noen arvinger (noe han har siden du er familie og dermed arving) blir det oppnevnt en bostyrer og så legges det ut annonse i avisene. Da kan du til advokaten legge inn ditt krav om arv.

Anonymkode: 70763...350

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, blomkvisten skrev:

Vil si du er det om du har over 2 millioner på konto I tillegg til gjeldsfritt stort hus og bil, ja. 

Da har du også mer enn 2 mill i formue. Formue er ikke det du har på konto. 

• Liker 3
Gjest blomkvisten
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da har du også mer enn 2 mill i formue. Formue er ikke det du har på konto. 

Min feil :-) da har han nærmere 8-9 mill i formue. 

Endret av blomkvisten
Gjest blomkvisten
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han ikke har noen arvinger (noe han har siden du er familie og dermed arving) blir det oppnevnt en bostyrer og så legges det ut annonse i avisene. Da kan du til advokaten legge inn ditt krav om arv.

Anonymkode: 70763...350

Ja, men leste på nettet at er en lengre ute en nevø/niese så har en ikke krav på arv om det går så langt ned på familie treet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, blomkvisten skrev:

Min feil :-) da har han nærmere 8-9 mill i formue. 

Da er jeg enig med deg at det kan være mangemillionær. Selv om jeg ikke tenker på det før du runder 10 mill;)

Skrevet

Hvilket slektskapsforhold har du til denne slektningen, nøyaktig?

Gjest blomkvisten
Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Hvilket slektskapsforhold har du til denne slektningen, nøyaktig?

Han er tremenning med min mor, så jeg hadde blitt firmenning med hans barn om han hadde hatt noen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...