AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 nei...... ikke for å gå hjemme og spille playstaion og snekere. Lille begynner i bhg i september. Synes egentlig det er litt tidlig da han er 11 mnd. Har skjønt det slik at pappaen kan ta permisjonen sin da fordetom barnet er i bhg, og tenkte det var en fin måte så baby får en rolig start med noen dager fri uken, samt tidlig henting og sen levering osv. Men må pappaen ta 10 uker da?? Tenker det holder med 1 mnd-6uker. Noen som har gjort det slik? For han kan ikke ta sine 10 uker nå imens jeg har også? Jeg har tatt fellesperioden osv. Anonymkode: 15f68...e4f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Far kan gradere sin perm og fordele den utover f.eks dere kan ikke motta foreldrepenger samtidig nei Anonymkode: c3c55...8ae
Gjest Magnifiq Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Bare han søker utsetting kan han ta det til barnet er 3år.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Han han hjemme ja. Idiotisk med pappaperm når tiden skal bli brukt MED barnet. De finnes de som kommer 7 og hentes 17 for far skal sove eller snekre noe. Nei fy. Da burde permen gått kun til mor. Bare spør i bhg rundt om. Der kommer det små babyer for far har det for travelt med perm. Anonymkode: 0e65e...2b9 2
Gjest Magnifiq Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 Dere kan prøve å utsette starten et par mnd da.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han han hjemme ja. Idiotisk med pappaperm når tiden skal bli brukt MED barnet. De finnes de som kommer 7 og hentes 17 for far skal sove eller snekre noe. Nei fy. Da burde permen gått kun til mor. Bare spør i bhg rundt om. Der kommer det små babyer for far har det for travelt med perm. Anonymkode: 0e65e...2b9 Eller mødre som gjør akkurat det samme - går hjem og sove mer, gå til spa, kafe besøk, trene osv og hente barnet så seint som mulig. Ikke bare fedre som utnytter systemet. Anonymkode: 1a679...449 3
MissStiles Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 Samboeren min er nettopp ferdig med permisjonen sin. Datteren vår begynte i barnehagen i februar. Han har tatt henne ut av barnehagen eller hentet henne tidligere for å tilbringe ekstra tid med henne. Fungerte bra for han. Og han har ikke brukt masse tid til å spille ps3 eller PC-spill.
Rararara Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Hva med å gradere permen så barnet kan ha en fridag i uka f.eks? Denne muligheten til å være så mye sammen får de neppe igjen og jeg tror den er veldig veridigfull både for barn og far. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: nei...... ikke for å gå hjemme og spille playstaion og snekere. Lille begynner i bhg i september. Synes egentlig det er litt tidlig da han er 11 mnd. Har skjønt det slik at pappaen kan ta permisjonen sin da fordetom barnet er i bhg, og tenkte det var en fin måte så baby får en rolig start med noen dager fri uken, samt tidlig henting og sen levering osv. Men må pappaen ta 10 uker da?? Tenker det holder med 1 mnd-6uker. Noen som har gjort det slik? For han kan ikke ta sine 10 uker nå imens jeg har også? Jeg har tatt fellesperioden osv. Anonymkode: 15f68...e4f Hvorfor ikke utsette barnehagestarten til november, da har far og barn åtte uker sammen, og de to siste kan brukes til sakte tilvenning. Klarer ikke se en eneste grunn til hvorfor barnet skal i barnehage to måneder før nødvendig når far uansett skal ha perm. La barnet kose seg hjemme med far et par måneder istedet. Anonymkode: 3cb13...382 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 3 timer siden, MissStiles skrev: Samboeren min er nettopp ferdig med permisjonen sin. Datteren vår begynte i barnehagen i februar. Han har tatt henne ut av barnehagen eller hentet henne tidligere for å tilbringe ekstra tid med henne. Fungerte bra for han. Og han har ikke brukt masse tid til å spille ps3 eller PC-spill. Blir helt sjokkert over sånt jeg! Her sitter de aller flest og føler barna sendes for tidlig i barnehage, og så sitter det en far og får penger fra Nav for å ta seg av sitt eget barn, men velger heller å betale en barnehage for å gjøre det! Hvorfor få barn om man ikke ønsker å ta vare på de selv? En ting er når man må tilbake i jobb, men deres barn kunne altså ventet i 4-5 måneder før hun måtte i barnehagen. Anonymkode: 3cb13...382 9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 Jeg jobber i barnehage, og nå og da opplever vi at barn starter i bhg ved 9 mnd alder, har 3 dager med tilvenning og så fulle dager i barnehagen. Pappa som har pappapermisjon er da hjemme alene på dagtid, mens barnet er i barnehagen. Hvorfor de velger å gjøre det på den måten er av forskjellige grunner, men man kan jo spørre seg om hva som er vitsen med å ha pappapermisjon? Er veldig mange småbarn som har lange dager i barnehagen! Vi tar oss av dem på best mulig måte, og gir dem så mye vi kan av både kos, omsorg, trøst, stell og masse positiv oppmerksomhet. De har det veldig godt i barnehagen, og mange av dem vil ikke bli med hjem når de blir hentet.. Jeg synes faktisk litt synd på foreldrene som går glipp av all den fantastiske tiden vi i barnehagen får oppleve med de herlige barna deres! Men det er jo deres valg, og de får selv stå for dem:) Anonymkode: e7241...51e 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #12 Skrevet 13. juli 2016 Enn kan si hva man vil, med mødre og fedre er ikke det samme. Anonymkode: 84476...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #13 Skrevet 13. juli 2016 Nå er det slik at mange steder så kan man ikke betale for en plass i barnehage i flere måneder uten å ta den i bruk, ofte kan man utsette start kun fire uker feks. Dette til alle dere som sier far kan være hjemme med barnet. Har barnet fått plass i barnehage kan det altså være at denne må taes i bruk innen en viss tid. Jeg synes et godt forslag kan være å utsette barnehagestart de ukene man kan gjøre det, da slipper også barnet å begynne i alt kaoset med innkjøring av alle barna. Siden kan han gradere slik at barnet får en lengre oppstart Anonymkode: c3c55...8ae
KatyP Skrevet 13. juli 2016 #14 Skrevet 13. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enn kan si hva man vil, med mødre og fedre er ikke det samme. Anonymkode: 84476...ae6 Nei det har du helt rett i. En er kvinne og en er mann.. Sånn ellers, hva tenkte du på? 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #15 Skrevet 13. juli 2016 1 time siden, KatyP skrev: Nei det har du helt rett i. En er kvinne og en er mann.. Sånn ellers, hva tenkte du på? Du vet hva jeg mente. Mødre har det i seg, fedre er kunnstig opplært. Anonymkode: 84476...ae6
KatyP Skrevet 13. juli 2016 #16 Skrevet 13. juli 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet hva jeg mente. Mødre har det i seg, fedre er kunnstig opplært. Anonymkode: 84476...ae6 Eh nei så absolutt ikke. Det finnes kvinner som er ukomfortabel med morsrollen frem til ungene er store og det finnes fedre som raskt glir inn i rollen. Og omvendt. Som oftest er det vel slik at det er uvant for begge men at de tilpasser seg og mestrer rollen som foreldre til sine barn fantastisk. Det er ikke så svart/hvitt som du skriver der.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #17 Skrevet 13. juli 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet hva jeg mente. Mødre har det i seg, fedre er kunnstig opplært. Anonymkode: 84476...ae6 Vet ikke på hvilket grunnlag du sier dette, men hadde du vært med meg på utallige hjemmebesøk de siste ti årene, til nybakte foreldre, så hadde du garantert ikke sagt det samme! Anonymkode: 2f946...cf5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #18 Skrevet 13. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Enn kan si hva man vil, med mødre og fedre er ikke det samme. Anonymkode: 84476...ae6 Nei, helt enig. Anonymkode: d714b...c34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå