Gå til innhold

homovielser i San Fransisco ødela for Kerry

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

dette opptrinnet sjokkerte og skremte mange konservative amerikanere og førte til en ytterligere mobilisering for Bush.

Dette gikk på fjernsynsskjermene over det ganske land og hadde nok en negativ effekt for demokratene. Mange konservative amerikanere fikk en følelse av at Soddoma og Gomorrah var nær forestående.

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Grov forenkling. Man prøver nå å stemple amerikanere som ekstrem kristne, men nå har det seg slik at så mange millioner som stemte på Bush så er det andre ting som spiller en viktigere rolle.

Gjest Anonymous
Skrevet
Grov forenkling. Man prøver nå å stemple amerikanere som ekstrem kristne' date=' men nå har det seg slik at så mange millioner som stemte på Bush så er det andre ting som spiller en viktigere rolle.[/quote']

disse verdisakene ble uten tvil de viktigste sakene i valgkampen, og selv om jeg er liberaler og stemmer rødt så er jeg veldig mot at homofile skal få gifte seg.

Det er langt flere enn kristenfundamentalistene som reagerte på dette

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor reagere så sterkt på mennesker som er lykkelige? Ikke rart det er krig i verden!

Gjest Valhalla
Skrevet

Bush er vel for civil unions hvis jeg ikke husker feil , men mot ekteskap. 23 prosent av homofile stemte på Bush forresten.

Her er en artikkel som gjør narr av det som foregår i Europeiske media nå etter at Bush vant.

http://www.telegraph.co.uk/opinion/main.jh...1/07/do0704.xml

"Who exactly is being self-righteous here? In Britain and Europe, there seem to be two principal strains of Bush-loathing. First, the guys who say, if you disagree with me, you must be an idiot - as in the Mirror headline "How can 59,054,087 people be so DUMB?" Second, the guys who say, if you disagree with me, you must be a Nazi - as in Oliver James, who told The Guardian: "I was too depressed to even speak this morning. I thought of my late mother, who read Mein Kampf when it came out in the 1930s [sic] and thought, 'Why doesn't anyone see where this is leading?' "

.....

That's fine. But what happens if the European elite should decide a whole lot of other stuff is beyond the pale, too, some of it that B J Kelly is quite partial to? In affirming the traditional definition of marriage in 11 state referenda, from darkest Mississippi to progressive enlightened Kerry-supporting Oregon, the American people were not expressing their "gay-loathin' ", so much as declining to go the Kelly route and have their betters tell them what they can think. They're not going to have marriage redefined by four Massachusetts judges and a couple of activist mayors. That doesn't make them Bush theo-zombies marching in lockstep to the gay lynching, just freeborn citizens asserting their right to dissent from today's established church - the stifling coercive theology of political correctness enforced by a secular episcopate.

Skrevet

Hva er egentlig galt med at homofile gifter seg? De som reagerer på det er tydligvis redde for at de ikke skal få en av de som gifter seg :hoho:

Men fra spøk til alvor. Det er selvsagt ikke naturlig i den forstand at mennesket ikke klarer å formere seg når det er snakk om forsøk på formering av to av samme kjønn. Det lar seg ikke gjøre. Er det da noe galt i at homofile skal få gifte seg? Hva er egentlig kristenfundamentalistene redde for? At en homse skal komme inn på soverommet deres om natten og "plukke blomsten" deres?

Kom på det nå.. Bibelen.. hehehe At en bok, dra gjerne Toraen og Koranen inn i det og, at en bok kan ha så mye makt over så mye mennesker ser jeg på som latterlig... Boka ble skrevet for 2-5000 år siden. Klarer kristenfundametalistene virkelig ikke å innse at boka er foreldet? Appearently not.. derfor de er fundamentalister.. Like ape gærne de som Jihad-gjengen! Sorry! der gikk jeg til angrep på en minoritetsgruppe! Beklager til alle aper for at jeg sammenlignet dere med religiøse fanatikere.. :tunge1:

Gjest Valhalla
Skrevet

Har noe med ekteskapet som har vært slik i 5000 år plutselig skulle bli defininert om igjen. De fleste er for civil unions som vil gi de de fleste av de samme rettighetene , men at man ikke kaller det ekteskap.

Personlig spiller det ingen rolle for meg om de gifter seg eller ikke , men jeg er motstander av adopsjon.

Skrevet

Jeg er ingen kristenfundamentalist, faktisk er jeg knapt nok kristen og heller faktisk mot å være agnostiker. Men ekteskap er definert som en pakt mellom 2 mennesker av FORSKJELLIG kjønn som blir fullbyrdet innenfor gud. Pr. i dag er ikke homofilt ekteskap lov i Norge, kun registrert partnerskap og slik håper jeg det forblir. Jeg har ingen ting imot at folk er homofile heller ,men jeg synes det blir feil når definisjonen på noe så fundamentalt som et ekteskap bare skal endres ettersom det passer oss. Dette er tross alt ikke en liten triviell ting men et av fundamentene i menneskesamfunnet gjennom tusevis av år.

Gjest Valhalla
Skrevet

Har lest en del av det denne mannen skriver. En homofil amerikaner som lever i partnerskap i Norge med en norsk mann. Har gjort meg litt mer moderat kanskje, han er konservativ på mange måter så han appelerer til meg. Hans artikler om homofili er litt ned på siden.

http://www.brucebawer.com/

Gjest Valhalla
Skrevet

Les også artikkelen On political challenges to the norwegian welfare state. Likte den selv om den er fra 2001 da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...