K9 Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Jeg har tenkt til å overraske kjæresten min med hjemmelaget bløtkake imorra. Spørsmålet er bare om jeg kan lage ferdig alt idag eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Det kan du, men for at kremen ikke skal få en bismak ville jeg brukt laktosefri fløte. Smaker akkurat det samme, men er mer holdbar, prisen er også den samme. Jeg baker alltid kremkaker med laktosefri fløte, holder seg dermed i dagesvis i kjøleskapet. Hvis kaken skal pyntes med frukt/bær ville jeg lagt på det rett før servering, men du kan fint fylle den med frukt/bær dagen før. Anonymkode: 29de6...7b5
K9 Skrevet 12. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan du, men for at kremen ikke skal få en bismak ville jeg brukt laktosefri fløte. Smaker akkurat det samme, men er mer holdbar, prisen er også den samme. Jeg baker alltid kremkaker med laktosefri fløte, holder seg dermed i dagesvis i kjøleskapet. Hvis kaken skal pyntes med frukt/bær ville jeg lagt på det rett før servering, men du kan fint fylle den med frukt/bær dagen før. Anonymkode: 29de6...7b5 Takk for svar da prøver jeg det!
Atea Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Du kan lage den i dag og pynte den i kveld eller tidlig i morn. Bløtkaker blir bedre etter noen timer når de har fått blitt dynket av fløten, fyllet det man dynket bunnen med. 3-5 timer eller mer, men ikke stort mer enn 36 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå