Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 20-årene, nyskilt, har barn og har greid å bli håpløst forelsket i en i 40-årene.. Det med alderen er jo greit nok! Men mannen er en egoist.. Dette er ikke bare mine ord men alle som kjenner han vil nok si det samme da han har et yrke som krever at man er litt selvsentrert og alltid gjør som han vil selv. Han viser også den siden ved at han tydelig helst vil prate om seg selv og jeg har følt at han nyter å ha kontrollen over at han har meg der han vil.. Vi har masse felles kjente og møttes via de, han har hele tiden sagt at han syns at jeg er både vakker,veldig spennende og han har vært veldig på meg.Men på lørdag når jeg sendte melding svarte han ikke og jeg har ikke hørt noe fra han siden. Han har vanligvis sendt masse meldinger hver dag men nå er det helt stille.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget egentlig men trenger å lufte det. Jeg er så ufattelig forelsket men vil ikke ta dumme valg av den grunn pga barna mine.. En del av meg har lyst til å slette han fra Facebook for å slippe å se han men siden vi har felles venner og treffes titt og ofte så blir det litt for dumt..? Hva gjør jeg? Jeg har igrunn ikke lyst til å ta kontakt med han først nå fordi jeg vil ikke at han skal føle at han har overtaket på meg.. Dette er ikke vanlig for meg.. Jeg er helt opphengt.. 

Anonymkode: 0a4d9...b66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i slutten av 20-årene, nyskilt, har barn og har greid å bli håpløst forelsket i en i 40-årene.. Det med alderen er jo greit nok! Men mannen er en egoist.. Dette er ikke bare mine ord men alle som kjenner han vil nok si det samme da han har et yrke som krever at man er litt selvsentrert og alltid gjør som han vil selv. Han viser også den siden ved at han tydelig helst vil prate om seg selv og jeg har følt at han nyter å ha kontrollen over at han har meg der han vil.. Vi har masse felles kjente og møttes via de, han har hele tiden sagt at han syns at jeg er både vakker,veldig spennende og han har vært veldig på meg.Men på lørdag når jeg sendte melding svarte han ikke og jeg har ikke hørt noe fra han siden. Han har vanligvis sendt masse meldinger hver dag men nå er det helt stille.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget egentlig men trenger å lufte det. Jeg er så ufattelig forelsket men vil ikke ta dumme valg av den grunn pga barna mine.. En del av meg har lyst til å slette han fra Facebook for å slippe å se han men siden vi har felles venner og treffes titt og ofte så blir det litt for dumt..? Hva gjør jeg? Jeg har igrunn ikke lyst til å ta kontakt med han først nå fordi jeg vil ikke at han skal føle at han har overtaket på meg.. Dette er ikke vanlig for meg.. Jeg er helt opphengt.. 

Jeg er gift med en som er sånn og sier bare; Styr unna! Det blir aldri bedre.

Anonymkode: 3888d...abb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her, ja du har vel rett... Det er bare så vanskelig å gi slipp og glemme han.. 

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ikke bra ut. En 40 åring som er som dette, kommer aldri til å endre seg. 

Anonymkode: 3c35e...d80

Skrevet

bare styr unna, ikke sjekk, fb hans eller noen ting , gå date andre i mens, det går over

AnonymBruker
Skrevet

Han har, med sin manipulasjon, klart å få deg hekta. Du har brått ingen egne selvstendige meninger igjen. Styr unna. 

Jeg var med en slik fyr for et år siden og jeg sliter fortsatt med dette. 

Anonymkode: 30c2c...d28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TAKK for at dere tar dere tid til å svare meg! Trengte det virkelig.. Jeg orker ikke snakke med venninnene mine om sånt som dette for jeg er vanligvis hun som er mest laidback i forhold til menn, men ikke denne gangen.. 

Jeg er lost.. Og det er vel nettopp det han driver med nå siden han gir meg the silent treatment? Mitt håp nå er at han skal kjenne litt på å miste kontrollen over meg siden jeg ikke er på han lenger.. 

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg gjør rett i å ikke ta kontakt overhode..? Si at det er rett... Vil han forstå at han ikke har kontroll over meg lenger? TS

AnonymBruker
Skrevet

Du velger selv hva du skal bruke livet ditt på. Jeg hadde aldri sløst vekk min dyrebare tid på en sånn tulling. Greir at man lærer sånt når man er veldig ung, men siden du er snart 30 så er det viktig å være selektiv med hvem du slipper inn i livet ditt. Man lærer at forelskelse ikke er nok til å starte et forhold, det må mer til i form av gjensidig respekt og positive følelser forbundet med forholdet. Det skal ikke være en fullstendig skjevfordeling det den ene alltid tilpasser seg den andre. 

Anonymkode: 0f21e...495

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg gjør rett i å ikke ta kontakt overhode..? Si at det er rett... Vil han forstå at han ikke har kontroll over meg lenger? TS

Glem ham. 

Pust rolig og ikke send ham noenting. 

Anonymkode: 262da...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han sitter og venter på at du skal sende...?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde løyet om jeg hadde sagt at jeg ikke ønsker at han skal sitte der og savne meg om så bare litt.. Jeg vet bare ikke om han er istand til det.. Han har barn med to forskjellige damer og det virker som at han ikke har noe særlig godt forhold til de, og det er vel et faresignal i mine øyne? TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et lite faresignal i hvert fall. 

Men om han mener seriøst med deg så må han ta initiativ. 

Jeg vet hvordan dette savnet er. Jeg savner selv ett år etter selv om fyren var dust. Men de tar liksom over kontrollen og man mister seg selv helt. Man tror hekt er forelskelse og savn. Men alt er bare feil. 

Anonymkode: 30c2c...d28

• Liker 1
Gjest Raptuza
Skrevet

Høyrest ut som ein narsisist. Eg syns eg kjenner den lusa på gangen...Mitt råd er å innsjå at han er eit dårleg blad, og du vil ikkje bli hverken glad eller respektert eller satt pris på. Google narsisistisk personlegdomsforstyrring.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på hekt og forelskelse da? Akkurat nå så er jeg bare utenfor alt jeg har vært borti før... Trenger noen som rister meg til vett slik at hva det nå enn er går over.. 

Jeg er 30 om noen år, og det knyter seg i magen når jeg ser navnet hans eller at han er pålogget på fb, hvor patetisk er ikke det...?

De som kjenner han sier at han er en veldig snill mann men at han kjører sitt eget løp og vil alltid gjøre det han vil uansett hva andre måtte mene og tenke.. Det bryr han seg ikke om.. 

Skulle så ønske jeg skjønte hva som foregikk i hodet hans, først var jeg omtrent for vakker til at han skjønte at jeg overhode var interessert i han og at han drømte om at jeg var hans, nå er det helt stille... Jeg ser han muligens til helgen og det gruer jeg meg til sånn som det er nå...

Skrevet

Det er lett å la seg blende, men for barna dine og ikke minst din egen selvrespekts skyld så bør du ikke involvere deg mer i denne mannen. Egosentrisme er et ytterst dårlig karaktertrekk, og du fanger det opp så tidlig i kontakten med han. Det er ikke godt å si hva annet grums som dukker opp hvis du skulle innlate deg med denne mannen. Du fortjener å bli møtt med respekt, så gå ut og fokuser på å bli kjent med menn som gir deg opplevelsen av å bli respektert!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, NuckingFutz skrev:

Det er lett å la seg blende, men for barna dine og ikke minst din egen selvrespekts skyld så bør du ikke involvere deg mer i denne mannen. Egosentrisme er et ytterst dårlig karaktertrekk, og du fanger det opp så tidlig i kontakten med han. Det er ikke godt å si hva annet grums som dukker opp hvis du skulle innlate deg med denne mannen. Du fortjener å bli møtt med respekt, så gå ut og fokuser på å bli kjent med menn som gir deg opplevelsen av å bli respektert!

Ja du har nok rett... Jeg er nok bare blendet av denne mannens sjarm (for det har han nok av...!)! Hva skal jeg si dersom jeg møter han eller han spør hvorfor jeg ikke har kontakt?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja du har nok rett... Jeg er nok bare blendet av denne mannens sjarm (for det har han nok av...!)! Hva skal jeg si dersom jeg møter han eller han spør hvorfor jeg ikke har kontakt?

Da synes jeg du skal du fortelle han hvordan du opplever han og situasjonen. Du skriver:

"Skulle så ønske jeg skjønte hva som foregikk i hodet hans, først var jeg omtrent for vakker til at han skjønte at jeg overhode var interessert i han og at han drømte om at jeg var hans, nå er det helt stille..."

En slik vingling og fram og tilbake-atferd skaper usikkerhet, og han bør jo ha en veldig god forklaring! En god forklaring er et minimum. Hadde jeg vært deg hadde jeg fortalt denne mannen nøyaktig hva jeg synes om slik oppførsel og at jeg har fått nok og at han kan se langt etter videre kontakt. Men det er meg... :)

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i slutten av 20-årene, nyskilt, har barn og har greid å bli håpløst forelsket i en i 40-årene.. Det med alderen er jo greit nok! Men mannen er en egoist.. Dette er ikke bare mine ord men alle som kjenner han vil nok si det samme da han har et yrke som krever at man er litt selvsentrert og alltid gjør som han vil selv. Han viser også den siden ved at han tydelig helst vil prate om seg selv og jeg har følt at han nyter å ha kontrollen over at han har meg der han vil.. Vi har masse felles kjente og møttes via de, han har hele tiden sagt at han syns at jeg er både vakker,veldig spennende og han har vært veldig på meg.Men på lørdag når jeg sendte melding svarte han ikke og jeg har ikke hørt noe fra han siden. Han har vanligvis sendt masse meldinger hver dag men nå er det helt stille.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget egentlig men trenger å lufte det. Jeg er så ufattelig forelsket men vil ikke ta dumme valg av den grunn pga barna mine.. En del av meg har lyst til å slette han fra Facebook for å slippe å se han men siden vi har felles venner og treffes titt og ofte så blir det litt for dumt..? Hva gjør jeg? Jeg har igrunn ikke lyst til å ta kontakt med han først nå fordi jeg vil ikke at han skal føle at han har overtaket på meg.. Dette er ikke vanlig for meg.. Jeg er helt oppVethengt.. 

Vet ikke om denne er noe for deg, men har akkurat lest den og den har hjulpet meg å se hvem som er verdt å bruke tid på og hvem som ikke er det, hvordan treffe flere menn så man har flere muligheter, og hvordan finne ut om noen er klar for et forhold etc...."Get the Guy" er litt misvisende tittel egentlig, for han skriver også om hvordan komme over noen som ikke er verdt tiden ens, egenverdi og andre ting. Veldig bra bok (for meg).

https://www.amazon.co.uk/Get-Guy-Secrets-Attract-Ideal/dp/0593070755/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1468342807&sr=1-1

Anonymkode: 363bd...d3a

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke tatt kontakt eller svart hvis han tar kontakt. Ut i fra det du skriver så går narcissist alarmen.

Anonymkode: f9930...2ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...