Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig?

vi har brukt kondom i 9 mnd nå, hver gang da min mann har vært livredd for å få to tette, og vi ikke helt har funnet ut hvilken annen prevensjon som passer oss best.

ikke én gang har vi gjort det uten kondom, den har aldri sprukket, men likevel har jeg nå blitt gravid. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan det er mulig, når vi har vært så forsiktige som vi har vært.

Barnet er velkomment altså, han tok det veldig pent i forhold til hva jeg fryktet mtp hvor redd han har vært for at jeg skulle bli gravid. Det eneste jeg sliter litt med er at han tullet litt med at han lurte på hvem som var faren, og jeg er redd for at han innerst inne er redd ungen ikke er hans... Det er det ingen mulighet for at det ikke er, men det er jo sånn jeg tenker da.

Anonymkode: 6e20c...239

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kondom er vel det sikreste prevensjonsmiddelet. Vi bruker også kondom nå etter fødsel, og her om dagen kom det sprutende ut langs siden på kondomen selv om det ikke var hull i den og jeg hadde fjernet luften fra tuppen. Men det merket vi jo. 

Uansett; Lykke til med ny graviditet :blomst: Mannen din vet nok at det er han som er faren, på tross av den noe ufine spøken. 

Anonymkode: 5869c...be8

Skrevet

Aldri sprukket nei, men en slik sædcelle er ganske så bitteliten, så er ikke store hullet som trengs. Avholdenhet er eneste som funker hvis man ikke vil bli gravid. Dere har tatt sjansen, og gravid er dere. 

Kanskje en tanke å ta opp farsskapet i en seriøs samtale, få på bordet om han faktisk bekymrer seg? For hvis han gjør det, så er det faktisk mulig å ta en dna-test. Problem løst.

AnonymBruker
Skrevet

"Sjansen for graviditet ved riktig bruk er 2-15 prosent for ikke-ammende. Amming har en svak svangerskapsbeskyttende effekt, så risikoen er noe mindre så lenge du fullammer."

Dette står om kondom som prevensjon etter fødsel på http://www.babyverden.no/Baby/Samliv/hvilken-prevensjon-er-riktig-for-deg/

Så kondom er ikke like sikkert som mange tror, så kanskje vis dette til mannen din, så han ikke trenger å tenke tanken du er redd for :) 

Lykke til med graviditeten :) 

Anonymkode: 803f4...013

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte også først i voksen alder at det er mange flere måter det kan gå galt på enn at kondomen sprekker. For eksempel hvis man først forsøker å ta den på feil vei og så vrenger den og tar den på riktig vei.. Men det er jo veldig uflaks da! 

Du kan jo vise han den episoden av friends hvor Ross får vite at han skal bli pappa til Emma :fnise:

lykke til, og håper det ordner seg! <3

Anonymkode: 28125...ca8

Skrevet

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lærte også først i voksen alder at det er mange flere måter det kan gå galt på enn at kondomen sprekker. For eksempel hvis man først forsøker å ta den på feil vei og så vrenger den og tar den på riktig vei.. Men det er jo veldig uflaks da! 

Du kan jo vise han den episoden av friends hvor Ross får vite at han skal bli pappa til Emma :fnise:

lykke til, og håper det ordner seg! <3

Er det folk som ikke vet det? 

Har lest at den største feilen man gjør er å ta den på for sent. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, VinterSnø skrev:

Er det folk som ikke vet det? 

Har lest at den største feilen man gjør er å ta den på for sent. 

Ja, jeg, da, tydeligvis! Tror ikke jeg er den eneste i verden altså :-p 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg, da, tydeligvis! Tror ikke jeg er den eneste i verden altså :-p 

Tror deg når du sier det,  men sliter med å skjønne at man ikke tenker så langt til at det ikke er trygt. Men det er sikkert bare meg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...