AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Hvorfor er det som oftest ikke lov med hund i leiligheter? Ødelegger klørne til hunder parketten? Er utleier redd for andre skader? Anonymkode: a749d...05b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det som oftest ikke lov med hund i leiligheter? Ødelegger klørne til hunder parketten? Er utleier redd for andre skader? Anonymkode: a749d...05b Aner ikke. Pga innbitte surpomper antar jeg. Mye enklere i en haug andre land forøvrig, uten at det hjelper deg. Anonymkode: 27d4f...a01 2
Wenda Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Lukt, pels, kloring, vannskader (under vannskåler osv), tissing og bæsjing inne, bjeffing Det er mange grunner til at utleiere vegrer seg for å leie ut til folk med hund, noe som er forståelig. Har selv hatt hunder hele livet og vet hvor tøft det er å få leid leilighet, men jeg forstår dem likevel 2
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Forstår utleiere. I nabobygget mitt var det en som hadde hund, plutselig hadde han flyttet og det så ikke ut der. Verandaen var bæsjet ned, det var tisset på nesten alt av vegger. Tror aldri det har vært en støvsuger der inne. Dette er jo historier som alle får høre (de positive historiene bli skjeldent snakket om). Så med mindre noen hadde klart å overbevise meg om at de er skikkelige hundefolk så hadde de ikke fått ta med hund inn i leiligheten.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 Men man er da nødt til å vaske leiligheten ordentlig når man flytter ut (det står det uansett i kontrakt og hvis dette ikke gjøres kan utleier bruke depositum på dette)- så akkurat det argumentet med pels, lukt, bæsj og tiss forstår jeg egentlig ikke helt.. For å sette det helt på spissen kan småbarn gjøre akkurat det samme her. Hvis det er i tillegg en separat boenhet hvor bjeffing ikke er noe problem- hva slags argumenter står igjen? Er det noen som har erfaringer med at parkett blir ødelagt av hundeklør? Anonymkode: a749d...05b 2
Wenda Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 Jeg har hatt mange hunder og fått mange skraper i gulvene opp gjennom årene Når en hund tisser inne, gjerne hannhund som markerer, så er det ikke alltid det oppdages tidsnok og det trekker inn bak lister, inn i tapet Lukt setter seg. Man merker det kanskje ikke selv, men det setter seg Har også hatt en hund som fikk seperasjonsangst og gravde hull i en vegg, klort på dører osv Separat boenhet spiller liten rolle så lenge det finnes naboer. Bjeffing er uansett forstyrrende. Siden det er huseier som eier så er det han som er ansvarlig
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 Noen som leier som har erfaring med hundehold og hvordan det har gått? Trist hvis man ikke kan skaffe seg hund før man eier et hus (som fort kan bli ganske mange år) Anonymkode: a749d...05b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Av samme grunn som enkelte ikke vil ha tenåringer eller unger generelt når de leier ut. Personligheter man ikke stoler på og dermed ikke vil gi fritt spillerom i sin eiendom. Anonymkode: 8de38...ea6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Av samme grunn som enkelte ikke vil ha tenåringer eller unger generelt når de leier ut. Personligheter man ikke stoler på og dermed ikke vil gi fritt spillerom i sin eiendom. Anonymkode: 8de38...ea6 Ja det er i hvertfall utleiers marked Anonymkode: a749d...05b
Wenda Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som leier som har erfaring med hundehold og hvordan det har gått? Trist hvis man ikke kan skaffe seg hund før man eier et hus (som fort kan bli ganske mange år) Anonymkode: a749d...05b Jeg har leid siden jeg flyttet hjemmefra og har hatt hund i alle år Har vært griseheldig og ikke blitt kastet ut eller vært nødt for å flytte fort, for det tar tid å finne steder hvor de tillater hund. Hadde jeg opplevd å f.eks bli kastet ut så hadde jeg slitt voldsomt. Så mens jeg har hatt hund så har jeg alliert meg med venner i tilfelle jeg trenger hundepass over en lengre tid
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 Takk @Wenda for utfyllende svar Noen flere som har erfaringer? Anonymkode: a749d...05b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 Min huseier spurte meg om jeg ikke skulle skaffe meg egen hund snart, etter å ha sett meg passe andres. Så da gjorde jeg det må sies at leiligheten er gammel, har inngrodde teppegulv, og er uansett nedslitt, men jeg er veldig glad for positiviteten, da det er ett trangere marked for oss med hund. Gulv blir nedslitte, og min hund slagger en del, og jeg ser det på vegger og overflater at det skvetter. Jeg løser dette med å vaske det letteste, men må male for å bli kvitt flekkene på de verste stedenr (typ gangen). Lettere å søke etter husrom med hund, enn å kontakte de som er til leie. Anonymkode: b5999...059
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #13 Skrevet 13. juli 2016 20 timer siden, HappyWaffle skrev: Forstår utleiere. I nabobygget mitt var det en som hadde hund, plutselig hadde han flyttet og det så ikke ut der. Verandaen var bæsjet ned, det var tisset på nesten alt av vegger. Tror aldri det har vært en støvsuger der inne. Dette er jo historier som alle får høre (de positive historiene bli skjeldent snakket om). Så med mindre noen hadde klart å overbevise meg om at de er skikkelige hundefolk så hadde de ikke fått ta med hund inn i leiligheten. Helt på trynet å bruke en historie om en dyre-mishandler for å nekte normale, oppegående hundeeiere. Ser jeg en eier som "lufter" hund på veranda, ødelegger livet til den stakkars hunden på det viset så anmelder jeg. Anonymkode: 27d4f...a01
NBA Skrevet 26. juli 2019 #14 Skrevet 26. juli 2019 På 12.7.2016 den 3.59, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det som oftest ikke lov med hund i leiligheter? Ødelegger klørne til hunder parketten? Er utleier redd for andre skader? Anonymkode: a749d...05b Er jo ikke husformen som avgjør om dyr er lov eller ikke🙄
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #15 Skrevet 26. juli 2019 1 time siden, NBA skrev: Er jo ikke husformen som avgjør om dyr er lov eller ikke🙄 Hvorfor drar du opp gamle tråder? Anonymkode: 2ba5e...35e
NBA Skrevet 26. juli 2019 #16 Skrevet 26. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor drar du opp gamle tråder? Anonymkode: 2ba5e...35e Hvorfor kaster du stein i glasshus?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #17 Skrevet 26. juli 2019 På 12.7.2016 den 3.59, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det som oftest ikke lov med hund i leiligheter? Ødelegger klørne til hunder parketten? Er utleier redd for andre skader? Anonymkode: a749d...05b Jeg leier ut til folk med hund så lenge hunden ikke står og bjeffer hele dagen, rett og slett av hensyn til naboer. Katt derimot er ikke aktuelt. Katter ødelegger alt. Anonymkode: 51901...c12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå