AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Jack russell valpen min må med på flytur innenriks, hun er for stor for de små tillatte flyburene i stoff til chihuahuaer, men for liten for stort stål bur. Ca 23 cm høy så får god plass i et mellombur i stoff. Hva er egentlig størrelse grensen på bur eller hund? Hun har alle grunnvaksiner /valpevaksiner (2). Kan jeg fly med hun inne i flyet eller må hun være nede i lasterommet? Må man sjekke inn i tollen eller lignende med hunden eller går man bare på flyet og gjennom kontroller på vanlig vis? Hvor mye ekstra koster det vanligvis å ha med hun innenriks? Anonymkode: ddb93...b55
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Det står Str på veske og vekt på flyselskapets hjemmeside i forhold til i kabinen. Går rett inn, koster rundt 300. Må bookes ved bestilling. Anonymkode: 6c176...34f
Gjest Nanna87 Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 For all del IKKE sett valpen din i lasterommet på flyet. Tenk deg selv om du ble plassert i et lasterom på et fly som baby.. Jeg har sett hunder utvikle generell angst resten av livet knyttet til dette. Får du ikke med deg hunden inn på flyet, så ta buss, tog, trikk, kjør bil, eller ta båt;) Lykke til:)
JHF Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 For å kunne ta hunden med inn på flyet, må buret kunne settes under setet forann deg ellers må de sendes i lasterommet.
Gjest Raiu Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 1 minutt siden, JHF skrev: For å kunne ta hunden med inn på flyet, må buret kunne settes under setet forann deg ellers må de sendes i lasterommet. Jeg forstår at det er regelen men plassen under sete foran er jo kjempe liten! Klarer liksom ikke se for meg hvordan noen kan ha ett bur der med mindre man snakker hamster.
Gjest Nanna87 Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 3 minutter siden, JHF skrev: For å kunne ta hunden med inn på flyet, må buret kunne settes under setet forann deg ellers må de sendes i lasterommet. Å hunden skal ikke inn i lasterommet med mindre det er en superviktig operasjon hunden skal gjennom.
Gjest Nanna87 Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 1 minutt siden, MXB skrev: Jeg forstår at det er regelen men plassen under sete foran er jo kjempe liten! Klarer liksom ikke se for meg hvordan noen kan ha ett bur der med mindre man snakker hamster. Ring flyselskapet å snakk med de, som regel ordner det seg å ha med hunden inn i flyet så lenge ingen på flyet er allergisk. Kjøp heller en litt større reiseveske, som er lov å ta med på fly. Du finner slike vesker på hund som hobby.
JHF Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Et øyeblikk siden, Nanna87 skrev: Å hunden skal ikke inn i lasterommet med mindre det er en superviktig operasjon hunden skal gjennom. Jeg har reist med hund i lasterommet mange ganger og det går faktisk helt fint det også. Eneste vi har valgt bevist er å reise med SAS og ikke Widerø, da vi merket at propellfly stresset hunden noe.
Gjest Nanna87 Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 Et øyeblikk siden, JHF skrev: Jeg har reist med hund i lasterommet mange ganger og det går faktisk helt fint det også. Eneste vi har valgt bevist er å reise med SAS og ikke Widerø, da vi merket at propellfly stresset hunden noe. Det er ikke bra for valper å sitte i lasterommet. Husk at en valp er som et lite barn, de trenger trygghet og trygge omgivelser de første månedene. Og i lasterommet er det mørkt, høye lyder, og det rister mye. Tenk deg selv hvis du hadde sittet i et lasterom som et lite barn uten foreldrene dine, hadde du likt dette? For større hunder går det bedre, da de er tryggere på seg selv og omgivelsene.
Gjest Raiu Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 11 minutter siden, Nanna87 skrev: Ring flyselskapet å snakk med de, som regel ordner det seg å ha med hunden inn i flyet så lenge ingen på flyet er allergisk. Kjøp heller en litt større reiseveske, som er lov å ta med på fly. Du finner slike vesker på hund som hobby. Å er ikke jeg som lurer, bare synes regelen virker så rar
Gjest Nanna87 Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 3 minutter siden, MXB skrev: Å er ikke jeg som lurer, bare synes regelen virker så rar Obs, ble litt kjapp på sende-knappen der gitt;)
ArtyFarty Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 Sherpa medium tillates av flyselskapene fordi den går under setet foran, selv om målene såvidt overstiger grensene. Jeg har flydd med hunder i den bagen mange ganger. Den bør være grei til en JRT.
LadyGrey Skrevet 12. juli 2016 #13 Skrevet 12. juli 2016 Hvor mye veier hun? En JRT-valp mener jeg fint får plass inne i flyet sammen med deg. Tror grensen ligger på 8kg (valp + bur skal ikke veie mer enn 8kg) samt at valpem får plass i en godkjent flybag. Hentet valp med fly, valpen var 8uker og veide 4kg, gikk veldig fint! Fraråder deg å sende liten valp i lasterommet...
Carrot Skrevet 12. juli 2016 #14 Skrevet 12. juli 2016 (endret) 2 minutter siden, iCat skrev: Hvor mye veier hun? En JRT-valp mener jeg fint får plass inne i flyet sammen med deg. Tror grensen ligger på 8kg (valp + bur skal ikke veie mer enn 8kg) samt at valpem får plass i en godkjent flybag. Hentet valp med fly, valpen var 8uker og veide 4kg, gikk veldig fint! Fraråder deg å sende liten valp i lasterommet... enig, i vår familie er voksen som har vært med på fly flere ganger Endret 12. juli 2016 av Carrot skrivefeil
LadyGrey Skrevet 12. juli 2016 #15 Skrevet 12. juli 2016 5 timer siden, MXB skrev: Jeg forstår at det er regelen men plassen under sete foran er jo kjempe liten! Klarer liksom ikke se for meg hvordan noen kan ha ett bur der med mindre man snakker hamster. En liten flybag med valp i får fint plass under et flysete, er større plass der enn man tror
Portvinpiken Skrevet 12. juli 2016 #16 Skrevet 12. juli 2016 Selvfølgelig er det mange det går bra med. Hvis ikke ville vel aldri noen ha satt hunden i lasterommet. Det at ting "går bra" betyr ikke at det er så ok for hunden likevel. Uansett, jeg har i hvert fall sett altfor MANGE problemer etter at valper har blitt sendt med fly. Mange henter seg valp m/fly og en del oppdrettere sender valpene med fly. For å si det sånn; jeg hadde aldri tatt sjansen. Ikke når jeg ser hvor lang tid det tar å trene opp en valp med en dårlig start.
Ringblomsten Skrevet 13. juli 2016 #17 Skrevet 13. juli 2016 Har selv en JRT voksen, har kjøpt Trixie Neopren Bag som er et par cm større en sharpa bag medium. Og det gikk helt fint å fly med. Så lenge hunden og buret ikke veier mer en 8 kg tilsammens og buret går under flysetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå