Gå til innhold

Bestem dere, menn!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig kleint å skrive i grunn, så denne får bli som anonym. Men er noe jeg har tenkt på en stund, leser jo alltid her inne og hører menn snakke om det over alt egentlig, at de ikke liker for tynne kvinner, slank er bra, men du skal likevel ha mer å ta i osv. I vekttråder, der jenter skriver samme vekt og høyde som jeg har, får de alltid beskjed av menn om at det er alt for tynt og at de aldri kunne hatt sex med/forhold med en så tynn jente osv. (Jeg er 170 og veier 52 kg)

Men så har det seg slik da, at jeg faktisk er utrolig ettertraktet, blir ofte sjekket opp på gaten, får lange blikk fra menn med dama på armen, får alltid ekstremt mye oppmerksomhet på fest/utested, om vi møter nye folk osv. Nå høres jeg utrolig høy ut på meg selv, men jeg er rett og slett vant til å alltid være den som får mest oppmerksomhet, senest på lørdag var jeg på byen, da var det en fyr som sto å flørter med en jente, sto tett inntil hverandre, hun var tydelig interessert, jeg går forbi og han tar tak i meg og prøver å sjekke meg opp, sier at jeg er noe av det mest nydelige og yndige han noen gang har sett. :vetikke: 

Det jeg ikke skjønner da, ser alltid min kroppstype bli snakket veldig ned om, men i praksis så blir det nesten i meste laget med oppmerksomhet. Har også kjæreste, så er ikke slik at jeg går rundt å flørter med folk, sier alltid tidlig i en samtale at jeg har kjæreste, mange går faktisk bort til kjæresten min etterpå for å si hvor heldig han er til og med. Så ja, hvorfor sier menn at de ikke liker meg, men kaster seg over meg med en gsng de får sjansen? Jeg vet det finnes flere menn enn de som oppsøker meg, men er flere menn på kg også, som først skriver i en tråd at de foretrekker kvinner som veier mer enn meg og at det bare er ekkelt, men plutselig sender meg sex pm'er etter at jeg skrev min vekt og høyde i en tråd. :vetikke: Det samme skjer om jeg har vært på vors/fest, og noen snakker om hvordan jenter de snakker om, senere på kvelden oppsøker de meg. 

(For å ha det oppklart, er ikke slikt at menn tror jeg er lett å ha sex med, får aldri ekkel oppmerksomhet som ekle kommentarer og blir tatt på, får bare hyggelige kommentarer og samtaler) 

Vet dette ble en veldig selvskryt tråd, men jeg lurer oppriktig på dette, hvorfor snakke så nedsettende om min type, så kaste seg over meg etterpå... Slet veldig med dårlig selvtillit før, prøvde å legge på meg og trodde jeg så helt forferdelig ut, så ble veldig lei meg av å lese/høre slike kommentarer, er ikke noe som plager meg nå lenger, men er likevel nysgjerrig på å høre deres tanker. (:

Anonymkode: f617e...614

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kjenner ihvertfall mange som foretrekker veldig slanke jenter, men det er jo ikke politisk korrekt å si at man foretrekker det. Så de som foretrekker noen flere kg roper kanskje høyere.

Nå er jo også veldig slanke jenter litt mangelvare her i landet, så at du får mye oppmerksomhet er ikke overraskende.

Var sammen med ei jente på 175 cm som veide like mye som deg (ikke norsk, fra østeruropa), hun hadde en veldig sexy kropp. Store pupper og en liten men velformet rumpe, ellers veldig slank. Andre ser bede noen kg mer på kroppen. Har også vært borti jenter med betydelig høyere vekt som har hatt en bra kropp. Det som først og fremst tiltrekker menn er feminine former, som kommer i både slanke og litt større utgaver. Personlig syns jeg både tynne modellkropper (ikke de som grenser til anorektisk og ikke har feminine former) og latinakropper med stor rumpe er tiltrekkende.

Kjenner også som har sagt at de foretrekker "litt å ta i", men etter å ha bodd eller tilbrakt mye tid i land hvor veldig slanke jenter er idealet som diverse land i østeuropa og Asia har de endret preferanser.

Endret av LeonardoDiCaprio
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de lyver. Jeg har spiseforstyrrelser og menn løper etter meg selvom jeg har hatt en altfor lav BMI.

Anonymkode: be3b2...278

Skrevet

OHH GAWD... Som om alle menn har samme smak...

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Jeg har selv ganske grei størrelse på puppene, smal midje og ganske grei rumpe også, så det kan jo så klart ha noe med saken å gjøre. Jeg er jo tynn, men ikke underernært på noen som helst måte, smale håndledd, smale skuldre osv. men ikke synlige ribbein og ser ikke ut som et beinrangel. (Mange mener vist at man må det med en slik vekt) 

Nå kler jeg meg også veldig feminint, og utrsrålingen er vel litt "naturlig underdanig" femin, om det gir mening, komplimentene går ofte i at jeg er sexy og yndig og lignende. Men er liksom det da, greit nok at jeg får oppmerksomhet, skjønner jo at jeg gjør det om jeg kan si det selv ( :fnise: ), men hvorfor fra menn som først holder en lang tale om hvor mye de misliker "slike som meg" før jeg plutselig blir drømmedama av samme menn rett etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig kleint å skrive i grunn, så denne får bli som anonym. Men er noe jeg har tenkt på en stund, leser jo alltid her inne og hører menn snakke om det over alt egentlig, at de ikke liker for tynne kvinner, slank er bra, men du skal likevel ha mer å ta i osv. I vekttråder, der jenter skriver samme vekt og høyde som jeg har, får de alltid beskjed av menn om at det er alt for tynt og at de aldri kunne hatt sex med/forhold med en så tynn jente osv. (Jeg er 170 og veier 52 kg)

Men så har det seg slik da, at jeg faktisk er utrolig ettertraktet, blir ofte sjekket opp på gaten, får lange blikk fra menn med dama på armen, får alltid ekstremt mye oppmerksomhet på fest/utested, om vi møter nye folk osv. Nå høres jeg utrolig høy ut på meg selv, men jeg er rett og slett vant til å alltid være den som får mest oppmerksomhet, senest på lørdag var jeg på byen, da var det en fyr som sto å flørter med en jente, sto tett inntil hverandre, hun var tydelig interessert, jeg går forbi og han tar tak i meg og prøver å sjekke meg opp, sier at jeg er noe av det mest nydelige og yndige han noen gang har sett. :vetikke: 

Det jeg ikke skjønner da, ser alltid min kroppstype bli snakket veldig ned om, men i praksis så blir det nesten i meste laget med oppmerksomhet. Har også kjæreste, så er ikke slik at jeg går rundt å flørter med folk, sier alltid tidlig i en samtale at jeg har kjæreste, mange går faktisk bort til kjæresten min etterpå for å si hvor heldig han er til og med. Så ja, hvorfor sier menn at de ikke liker meg, men kaster seg over meg med en gsng de får sjansen? Jeg vet det finnes flere menn enn de som oppsøker meg, men er flere menn på kg også, som først skriver i en tråd at de foretrekker kvinner som veier mer enn meg og at det bare er ekkelt, men plutselig sender meg sex pm'er etter at jeg skrev min vekt og høyde i en tråd. :vetikke: Det samme skjer om jeg har vært på vors/fest, og noen snakker om hvordan jenter de snakker om, senere på kvelden oppsøker de meg. 

(For å ha det oppklart, er ikke slikt at menn tror jeg er lett å ha sex med, får aldri ekkel oppmerksomhet som ekle kommentarer og blir tatt på, får bare hyggelige kommentarer og samtaler) 

Vet dette ble en veldig selvskryt tråd, men jeg lurer oppriktig på dette, hvorfor snakke så nedsettende om min type, så kaste seg over meg etterpå... Slet veldig med dårlig selvtillit før, prøvde å legge på meg og trodde jeg så helt forferdelig ut, så ble veldig lei meg av å lese/høre slike kommentarer, er ikke noe som plager meg nå lenger, men er likevel nysgjerrig på å høre deres tanker. (:

Har samme erfaring som deg (riktignok er jeg 5 cm lavere, med samme vekt). Men det er kvinner som synes jeg er tynn! Noe jeg er drittlei av, for dette er naturlig for meg og jeg er sunn og passelig bra trent. Nå menn har fått i seg litt å drikke får jeg noen ganger vite hva de mener om kroppen min, helt ut av det blå. Og da vanker det mye skryt, for å si det mildt.

Tar visst også denne anonym, janteloven lever tross alt.

Anonymkode: 6a06e...4ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Beeblebrox skrev:

OHH GAWD... Som om alle menn har samme smak...

Skrev det selv i innlegget mitt ;) Men er snakk om at majoriteten av de som snakker negativt om "min type", etterpå henger over meg som en møll på Ronaldo sitt øye.

-TS

• Liker 1
Skrevet

Kanskje på høy tid at kvinner selv bestemmer!?  Jeg har levd en stund, og ett er sikkert, kvinner som stadig spør om hva mannen synes er lekkert og om de er bra nok, er veldig lite tiltrekkende. 

• Liker 7
Skrevet

Hvis du har kjæreste, hvorfor bryr du deg om hva andre menn mener om deg? Du sier jo selv at du får lange blikk fra andre menn, og komplimenter. Du får jo bekreftelse på at du er mer enn god nok, så jeg ser ikke helt problemet her.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev det selv i innlegget mitt ;) Men er snakk om at majoriteten av de som snakker negativt om "min type", etterpå henger over meg som en møll på Ronaldo sitt øye.

-TS

Det er kanskje menn som aldri har hatt noe suksess med damer som deg. ;) Du høres ihvertfall ut som min type, og veldig mange andre menn sin.

Om det er snakk om et gryende forhold synes jeg også det er bedre at jenta er litt i tynneste laget enn motsatt vei (så lenge hun har et sunt forhold til mat og trening). Da er det mindre sjanser for problemet med at hun legger på seg en del kg og man ikke er så tiltrukket lenger, noen som har ødelagt mange forhold både når det er mannen eller jenta som har blitt litt slapp med kostholdet.

Skrevet

Fordi de har ikke alle samme smak på hva de liker. Noen liker damer som er overvektige, noen liker lubne damer, noen foretrekker tynne. Man har jo dette som heter feeder, det er jo gjerne et ord for menn som liker enorme kvinner. Det som likevel blir urealistisk er når man forventer at alle jenter skal være sexy, akkurat som når man forventer at alle gutter skal være ekstremt macho. Alle er rett og slett ikke skapt for å være hot eller slosskjempe. 

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-TS

Kan ikke komme på noe annen enn at disse mennene må være av den spesielle sorten, og at enten tror de at det er et sjekketriks, eller så blir de vel desp og altetende utover kvelden kanskje:vetikke: Høres i alle fall veldig merkelig ut...

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Zienna skrev:

Kanskje på høy tid at kvinner selv bestemmer!?  Jeg har levd en stund, og ett er sikkert, kvinner som stadig spør om hva mannen synes er lekkert og om de er bra nok, er veldig lite tiltrekkende. 

Jeg spør ikke om hva menn syntes er lekkert, skrev at jeg slet med dårlig selvtillit før, men ikke nå lenger. Jeg vet jeg er mer enn nok tiltrekkende for meg selv, og har ikke som mål å være den mest sexye kvinnen for alle menn. :) 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har samme erfaring som deg (riktignok er jeg 5 cm lavere, med samme vekt). Men det er kvinner som synes jeg er tynn! Noe jeg er drittlei av, for dette er naturlig for meg og jeg er sunn og passelig bra trent. Nå menn har fått i seg litt å drikke får jeg noen ganger vite hva de mener om kroppen min, helt ut av det blå. Og da vanker det mye skryt, for å si det mildt.

Tar visst også denne anonym, janteloven lever tross alt.

Anonymkode: 6a06e...4ae

Får også ofte kommentarer av kvinner, spesielt i slike tråder på kg også, men slik kommentarer kan man jo forklare på andre måter. Artig å høre fra andre med samme erfaring, kanskje de tror de trekker flere jenter ved å si slike ting?  

5 minutter siden, mann_86 skrev:

Hvis du har kjæreste, hvorfor bryr du deg om hva andre menn mener om deg? Du sier jo selv at du får lange blikk fra andre menn, og komplimenter. Du får jo bekreftelse på at du er mer enn god nok, så jeg ser ikke helt problemet her.

Jeg bryr meg ikk om hva andre menn mener om meg, så klart er det gøy med oppmerksomhet, kanskje overfladisk, men skal ikke lyve. :) Syntes mer det er en interessant observasjon, å ville høre andres synspunkter og tanker rundt temaet. Jeg hadde i grunn ikke trengt å skrive om meg selv, kunne enkelt å greit skrever: "Hvorfor sier menn at de ikke liker såpass slanke jenter, før de sekunder senere kaster seg over dem og viser det stikk motsatte med hele seg". Men det er nå ikke like morsomt, siden jeg bet et slikt innlegg kan vekke mer følelser hos mottakeren, og da også mer "ærlige" svar.

4 minutter siden, LeonardoDiCaprio skrev:

Det er kanskje menn som aldri har hatt noe suksess med damer som deg. ;) Du høres ihvertfall ut som min type, og veldig mange andre menn sin.

Om det er snakk om et gryende forhold synes jeg også det er bedre at jenta er litt i tynneste laget enn motsatt vei (så lenge hun har et sunt forhold til mat og trening). Da er det mindre sjanser for problemet med at hun legger på seg en del kg og man ikke er så tiltrukket lenger, noen som har ødelagt mange forhold både når det er mannen eller jenta som har blitt litt slapp med kostholdet.

Kan vel hende det, men å være slank betyr jo ikke at man er bedre enn andre. Det kan jo hende at en mann lett kunne fått meg, men en annen jente som er større enn meg ikke var interessert i han. Nå er jeg dog ganske kresen da :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Kan ikke komme på noe annen enn at disse mennene må være av den spesielle sorten, og at enten tror de at det er et sjekketriks, eller så blir de vel desp og altetende utover kvelden kanskje:vetikke: Høres i alle fall veldig merkelig ut...

Foregår her på KG også :) Menn som skriver i flere tråder, hver eneste gang de får sjansen, at de liker større kvinner, og rett etter jeg har skrevet mine mål i en tråd, får jeg plutselig flere meldinger fra disse mennene. Men ja, kan være at de er av den spesielle sorten ja, veldig mulig når jeg tenker meg om, spesielt de som sender pm.

Utover hele kvelden, fra start til slutt, så ikke bare altetende utover kvelden, og det forklarer jo heller ikke hvorfor man går fra å flørte med en jente som er interessert, til å droppe henne i det jeg går forbi, etter å ha snakker hennes kropp opp, og min ned.

Gjest Krigerunge
Skrevet

Menn er forskjellige. I utgangspunktet handler det nok veldig lite om kropp når alt kommer til alt, heller kjemien og tiltrekningen. Det finnes drøssevis av menn som liker slanke og tynne kvinner, også finnes det de som liker at dama har både godt med rumpe og pupper å ta i, samt ekstra rundt både lår og mage. Jeg tviler sterkt på at alle mennene som har lagt an på deg har sagt i forveien, slik at du har hørt det, at de ikke liker tynne kvinner. Jeg skal fortelle deg en hemmelighet - du er nemlig ikke tankeleser. Det er ingen av oss. Du kan lese opp og ned i mente på forumer og nettsider (og man skal alltid ta det som står på nettet med en klype salt, jeg er av den oppfatning at det finnes flere troll enn genuine folk på forumer) men du vet aldri hva hvert eneste mannfolk tenker.

Det er allmennkunnskap å vite at menn har ulik smak. Det samme gjelder for kvinner. Du er overhodet ikke alene om å få så positiv oppmerksomhet, til og med jeg som har stor rumpe og store pupper får den typen oppmerksomhet. Jeg har fått meldinger på FB og Instagram av menn som har vært sykelig betatte og satt meg i "verdens nydeligste" kategorien. Og jeg og du er en av mange kvinner som opplever samme oppmerksomhet. De som ikke får den oppmerksomheten lever høyst trolig isolert, tar ikke vare på seg selv og gjør ikke så mye utav seg selv generelt fordi de ikke ønsker oppmerksomheten. Selv trekker jeg meg unna og er mindre aktiv på sosiale medier da den typen oppmerksomhet blir for overfladisk og påtrengende for meg.

Der finnes ingen fasit. Vi er flotte alle sammen slik vi er. 

Gjest Coolaid
Skrevet

Hvorfor må det enten handle om "tynn/slank" eller "litt mer å ta i" ? 

Noen menn liker det ene, andre det andre - og noen liker det meste. 

Dere kvinner bør slutte å være så opptatt av det - digg deg selv uavhengig av hva andre syns. De fleste menn er superfornøyd med en dame som er seg selv, tar vare på seg selv og er søt og hyggelig. 

Jeg tror dere jenter/kvinner holder diskusjonen kunstig i livet. Slutt med det. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Warchild skrev:

Menn er forskjellige. I utgangspunktet handler det nok veldig lite om kropp når alt kommer til alt, heller kjemien og tiltrekningen. Det finnes drøssevis av menn som liker slanke og tynne kvinner, også finnes det de som liker at dama har både godt med rumpe og pupper å ta i, samt ekstra rundt både lår og mage. Jeg tviler sterkt på at alle mennene som har lagt an på deg har sagt i forveien, slik at du har hørt det, at de ikke liker tynne kvinner. Jeg skal fortelle deg en hemmelighet - du er nemlig ikke tankeleser. Det er ingen av oss. Du kan lese opp og ned i mente på forumer og nettsider (og man skal alltid ta det som står på nettet med en klype salt, jeg er av den oppfatning at det finnes flere troll enn genuine folk på forumer) men du vet aldri hva hvert eneste mannfolk tenker.

Det er allmennkunnskap å vite at menn har ulik smak. Det samme gjelder for kvinner. Du er overhodet ikke alene om å få så positiv oppmerksomhet, til og med jeg som har stor rumpe og store pupper får den typen oppmerksomhet. Jeg har fått meldinger på FB og Instagram av menn som har vært sykelig betatte og satt meg i "verdens nydeligste" kategorien. Og jeg og du er en av mange kvinner som opplever samme oppmerksomhet. De som ikke får den oppmerksomheten lever høyst trolig isolert, tar ikke vare på seg selv og gjør ikke så mye utav seg selv generelt fordi de ikke ønsker oppmerksomheten. Selv trekker jeg meg unna og er mindre aktiv på sosiale medier da den typen oppmerksomhet blir for overfladisk og påtrengende for meg.

Der finnes ingen fasit. Vi er flotte alle sammen slik vi er. 

Nå vrir du deg helt ut av poenget. De fleste menn som viser interesse er sikkert menn som aldri har ytret noe spesielt mot min type kropp, og foretrekker mitt utseende, det er ikke de som er poenget. Poenget er alle de mennene som først snakker negativt om "meg" og positivt om større jenter, plutselig snur helt om når de har sjansen. Dette gir ikke menig hos meg.

Tror på ingen måte st jeg er noe unikum, så klart får de aller fleste kvinner masse oppmerksomhet fra menn, men igjen det er ikke poenget mitt. Som sagt, hvorfor sier noen menn at de misliker tynne jenter, for så å bli helt besatte etter meg, det er spørsmålet mitt, hvorfor lyver de originalt? 

Forvørig, jeg har både pupper og rumpe, man kan ha det selv om man er slank. :) 

Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Mange menn tror det er status å være kresen. Så de later som om de er mer kresne enn de egentlig er.

Endret av Herr Heftig
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, hvorfor sier noen menn at de misliker tynne jenter, for så å bli helt besatte etter meg, det er spørsmålet mitt, hvorfor lyver de originalt? 

Hvorfor spør du ikke de det gjelder?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da er det vel ikke den mannen som har gitt deg lange blikk som skriver at han liker lubne damer

Anonymkode: d130d...b9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...