AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Del Skrevet 11. juli 2016 Jeg liker sølv veldig godt, har aldri hatt sans for gull. Men har alltid tenkt at om jeg skal gifte meg, så må jeg vel bare finne meg i gullring for giftering=gullring. Men er det "greit" med sølvring som giftering? Er det mer vanlig enn før? Jeg og kjæresten kommer antakelig ikke til å være forlovet i mer enn maks 6 mnd før vi gifter oss. Er det "ok" å bruke forlovelsesringen som giftering? Gjør noen det? Hva andre gjør er jo ikke så nøye, men vil gjøre ting "riktig" Anonymkode: 0f215...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #2 Del Skrevet 11. juli 2016 Er det gult gull du ikke liker? Eller bare gull generelt? Det gå jo an å kjøpe en ring i hvitt gull da, en sølvring vil slites mye mer enn en gullring. Men det er ikke noe i veien for å bruke en sølvring altså, det er jo helt opp til dere. Anonymkode: 975cc...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. juli 2016 #3 Del Skrevet 11. juli 2016 Hvitt gull er jo kjempefint, kanskje det kunne vært noe? Eller titan? http://www.chanti.no/P-Gifteringer_Forlovelsesringer-I_titan?gclid=CKSN1ouq7M0CFeThcgod2F4NZg#P-Gifteringer_Forlovelsesringer-I_titan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #4 Del Skrevet 11. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det gult gull du ikke liker? Det gå jo an å kjøpe en ring i hvitt gull da, en sølvring vil slites mye mer enn en gullring. Men det er ikke noe i veien for å bruke en sølvring altså, det er jo helt opp til dere. Anonymkode: 975cc...496 Typisk gullfarge ja. Så hvitt gull kan jo funke. Tenkte ikke over at sølv lettere slites. Har dere linker til nettsider med forlovelsesringer/gifteringer? Vil gjerne ha med en liten diamant, ganske enkel. Anonymkode: 0f215...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. juli 2016 #5 Del Skrevet 11. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Typisk gullfarge ja. Så hvitt gull kan jo funke. Tenkte ikke over at sølv lettere slites. Har dere linker til nettsider med forlovelsesringer/gifteringer? Vil gjerne ha med en liten diamant, ganske enkel. Anonymkode: 0f215...ffc Sjekk den linken jeg la ut, der er det endel ringer, både gifteringer og forlovelsesringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #6 Del Skrevet 11. juli 2016 10 minutter siden, skruf skrev: Sjekk den linken jeg la ut, der er det endel ringer, både gifteringer og forlovelsesringer Sitter og ser der nå Anonymkode: 0f215...ffc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 11. juli 2016 #7 Del Skrevet 11. juli 2016 Vi har gifteringer i hvitt gull 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 11. juli 2016 #8 Del Skrevet 11. juli 2016 En ring i hvitt gull og den samme modellen i gult gull kan ligge på omtrent samme pris men, hvitt gull blir dyrere i lengden! Hvitt gull har nemlig rhodinering som bør fornyes etterhvert hvis du vil holde den fin og unngå det gulaktige gullet under. Står det stener i ringen så koster rhodineringen mer enn en enkel ring uten steiner i. Hos for eks Gullfunn ( er dog en av de dyreste på dette) så koster rhodinering av en enkel ring bortimot 1000kr. Må en hvittgull ring størrelsesforandres så trengs også en rhodinering hvis man ønsker å skjule arbeidet, med andre ord dyrt! En gult gull ring kan poleres for å holde den fin og det samme gjelder sølvringer. En har jo også platina ringer som alternativ hvis man ikke like gult gull eller rose gull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #9 Del Skrevet 11. juli 2016 Av de jeg har sett i hvitt gull er de enten for enkle, eller med for mye mønster, diamanter og spjåk. http://www.gullfunn.no/bryllup/gifte-forlovelsesringer/hvitt-gull&ShopBy=1;4 her fant jeg en jeg syntes var fin, men som er dyr (13000) og har en diamant for mye. Hvor lenge holder en sølvring i forhold til en gullring? http://www.chanti.no/P-Gifteringer_Forlovelsesringer-I_titan?gclid=CKSN1ouq7M0CFeThcgod2F4NZg#Gifteringer_i_titanium_0_05_ct|47T200T507T200DT40 Denne var litt fin, men feil farge og ikke helt riktig. Har definitivt sett flest sølvringer som jeg liker Anonymkode: 0f215...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #10 Del Skrevet 11. juli 2016 2 minutter siden, Forundret.. skrev: En ring i hvitt gull og den samme modellen i gult gull kan ligge på omtrent samme pris men, hvitt gull blir dyrere i lengden! Hvitt gull har nemlig rhodinering som bør fornyes etterhvert hvis du vil holde den fin og unngå det gulaktige gullet under. En gult gull ring kan poleres for å holde den fin og det samme gjelder sølvringer. En har jo også platina ringer som alternativ hvis man ikke like gult gull eller rose gull. Så det er like greit å gå for sølv, med andre ord? Skal se litt på platina nå.. Anonymkode: 0f215...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 11. juli 2016 #11 Del Skrevet 11. juli 2016 Ja, hvis du liker sølv. Ville gått for vanlig sølv i dp tilfelle og ikke oksydert sølv. Titan er jo også en mulighet, det er litt gråere i fargen. Har hørt at titanringer ikke kan størrelsesforandres, usikker på om det stemmer. Det er jo greit at en kan forandre størrelse på ringene om det skulle være nødvendig. Fingrene forandrer seg jo med tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #12 Del Skrevet 11. juli 2016 13 minutter siden, Forundret.. skrev: En ring i hvitt gull og den samme modellen i gult gull kan ligge på omtrent samme pris men, hvitt gull blir dyrere i lengden! Hvitt gull har nemlig rhodinering som bør fornyes etterhvert hvis du vil holde den fin og unngå det gulaktige gullet under. Står det stener i ringen så koster rhodineringen mer enn en enkel ring uten steiner i. Hos for eks Gullfunn ( er dog en av de dyreste på dette) så koster rhodinering av en enkel ring bortimot 1000kr. Må en hvittgull ring størrelsesforandres så trengs også en rhodinering hvis man ønsker å skjule arbeidet, med andre ord dyrt! En gult gull ring kan poleres for å holde den fin og det samme gjelder sølvringer. En har jo også platina ringer som alternativ hvis man ikke like gult gull eller rose gull. Hvitt gull er ikke gulaktig under rhodineringen, det er gråtthvitt. Det stemmer at rhodineringen blitt slitt etterhvert, men man snakker om noen år i så fall. Den store ulempen med hvitt gull er at riper synes letter enn på gult gull pga rhodineringen, men man vil ha det samme problemet med sølvringer. Man kan polere sølvringer så mye man vil for å holde dem blanke og fine, men det hjelper ikke så mye når sølvet etter hvert slites vekk, da holder gull mye lengre. En sølvring vil også trenge å pusses oftere (=mer slitasje på sølvet) enn en gullring, fordi sølv oksiderer. Anonymkode: 975cc...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 11. juli 2016 #13 Del Skrevet 11. juli 2016 I forholdt til rhodineringen så er gullet under den ikke som gult gull men gulaktig. Stemmer det at sølvet ikke er like slitesterkt som gull men en enkel glatt sølvring som brukes hele tiden oksiderer som oftest ikke noe særlig så det blir nok ikke behov for å pusse den ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #14 Del Skrevet 11. juli 2016 18 minutter siden, Forundret.. skrev: I forholdt til rhodineringen så er gullet under den ikke som gult gull men gulaktig. Stemmer det at sølvet ikke er like slitesterkt som gull men en enkel glatt sølvring som brukes hele tiden oksiderer som oftest ikke noe særlig så det blir nok ikke behov for å pusse den ofte. Jeg gjentar; det er ikke noe gulaktig ved hvitt gull altså, rhodineringen er veldig hvit, men det hvite gullet under er grått. Sølvsmykker som brukes mye oksiderer jo de også, så lenge sølv utsettes for luft og svette vil det oksidere, og i tillegg slites ringer mye raskere enn et anheng, dermed vil den ripes opp og bli 'matt' og mer grålig raskere. Anonymkode: 975cc...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #15 Del Skrevet 11. juli 2016 Om jeg noen gang kommer til å gifte meg så dropper jeg ringen og går for en tattovering på fingern Håper bare at den jeg gifter meg med vil det samme! Tattovering symboliserer 4ever Anonymkode: 77a1d...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 12. juli 2016 #16 Del Skrevet 12. juli 2016 Vi hadde forlovelsesringer i sølv, ble brukt i ca ett år. De ble VELDIG slitte, mye hakker og riper. Siden det var forlovelsesringer var jo det litt av sjarmen, da, men ville ikke hatt det som gifteringer. Nå var disse på 8 mm, så ganske brede, noe som gir større overflate for slitasje som synes godt. Syns jo ikke like godt på en smal ring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #17 Del Skrevet 12. juli 2016 Jeg er heller ikke spesielt glad i gult gull og vi valgte derfor ringer i hvitt gull. Ellers er titan også veldig fint synes jeg. Har ingen erfaring med sølvringer, men jeg hadde ikke stusset over at noen valgte ringer av sølv. Kan ikke huske å ha fått spørsmål om hva ringene våre er laget av heller, når jeg tenker meg om. Anonymkode: a43e9...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 12. juli 2016 #18 Del Skrevet 12. juli 2016 (endret) Vi bruker samme ringer som forlovelses- og gifteringer. Så ikke noe behov for nye ringer Endret 12. juli 2016 av VinterSnø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lingua franca Skrevet 12. juli 2016 #19 Del Skrevet 12. juli 2016 Både sølv og hvitt gull blir mye mer slitt enn gult gull (sølv enda mer enn hvitt gull da). Så det er en god grunn til at mange går for gult gull. Gult gull bruker også å være en tusenlapp billigere enn hvitt gull. Dere velger jo selv, er ingen regler. Men du må nok regne med en del slitasje og vedlikehold på sølvringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #20 Del Skrevet 3. oktober 2016 Sølvringer til forlovelses/bryllupsringer kaller jeg for "vennskapsringer" ikke giftering... jeg synes man skal ha gull, hvordan gull er jo opp til deg, men gull. Og forlovelsesring til giftering er det vi skal Anonymkode: 0778b...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå