Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har fått så veldig sår hodebunn etter å ha gått med en litt stram hestehale. Og jeg mener virkelig bare Litt stram, liker ikke å ha den for stramt. Og for ca. en uke siden så hadde jeg håret i dott, og da skjedde det samme etter å ha vært i dott i en del timer. Er det noen som vet hva dette kommer av, og hva jeg kan gjøre for å forebygge det? 

Anonymkode: f1a62...357

Videoannonse
Annonse
Gjest Scorpio_
Skrevet

Nå har jeg kort hår, men opplevde det samme som deg da det var ganske langt! Hadde heller ikke så stram hestehale, men det skal jo ikke så mye til hvis man har hestehale/palme på hodet på samme sted over lengre tid. Mista faktisk litt hår på grunn av det! Og det heter visst traksjonsalopeci.

Det beste er å ikke gjøre så mye med håret. Ha det heller i en så løs flette som mulig..

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hestehlen eller hårknute ødelegger ofte hår sitt integritet og skader på lengre sikt. Håret skal ikke rives eller holdes på så sterk spenning over tid. Men hvis allerede man har gjort sånn i årevis, så er det anbefalt å bruke hår produkter som styrker og gir sikkelig regenerering. Da anbefaler jeg vivese senso duo olje og sjampo

Skrevet

Jeg pleide å forklare det med at halen dro håret i "feil" retning slik at hårsekkene ble ømme og jeg kjente det særlig når jeg tok ut halen.

Jeg opplever det ikke med vanlig hestehale, men om jeg lager en topphale av mesteparten av luggen og håret på toppen av hodet, gjør det jævlig vondt når jeg tar den ut igjen seinere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...