Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har alltid hatt en "sterk" personlighet. Er ei dame som står på mitt, gjør "som jeg vil" (ikke noe utover hva jeg selv syntes er greit), og jeg syntes det er viktig å være meg selv. Jeg har fått meg kjæreste, vi har vært sammen i circa 2 år, hvor vi tidligere har slått opp en gang fordi jeg følte meg kvelt til slutt.

I det siste har jeg følt at jeg må endre meg for å oppfylle hans "krav", og han får meg til å virke urimelig... Jeg er faktisk veldig usikker på hva som er naturlig å endre når man kommer i et forhold versus det å være singel..... tips?

Anonymkode: 28679...93d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt mer informasjon.

Er det snakk om å føye seg i den forstand at du er hjemme med han en kveld selv om du egentlig vil ut? Eller er det snakk om større ting som å si opp jobben og bli hjemmeværende mamma fordi han ønsker det?

Anonymkode: d3277...1b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger litt mer informasjon.

Er det snakk om å føye seg i den forstand at du er hjemme med han en kveld selv om du egentlig vil ut? Eller er det snakk om større ting som å si opp jobben og bli hjemmeværende mamma fordi han ønsker det?

Måtte studere der han ønsket ellers var det brudd, han sjekker over hva jeg har på meg når vi/jeg skal ut, f.eks pleier jeg å gå en del uten bh fordi jeg syntes det er ubehagelig + jeg har ekstremt små bryster og jeg syntes det får være min sak så lenge det ikke ser vulgært ut. Blir tidvis gretten når jeg prioriterer å være med familie over ham osv. Prioriterer jobb over vår avtale (sier jo fra) når jeg sårt trenger penger osv.

AnonymBruker
Skrevet

Om du føler deg kvelt og at du er urimelig for å være  deg, så er kanskje ikke dere to en bra match. Dere ser kanskje begge etter noe annet?

Det er jo veldig ulikt hvordan folk er i forhold. Jeg feks er avhengig av å ha min egen hobby og fritid og den tar mye tid og jeg reiser mye - både i jobb og hobby. Tid sammen og med familie prioriteres om det blir lagt inn i planene i god tid. Vi er gift, ingen barn (selvvalgt). Hadde det noen gang vært sure miner over at jeg er borte mye, hadde vi hatt det bedre hver for oss. 

Hvordan den enkelte vil ha det i sitt forhold tror jeg hver må bestemme for seg selv. Man skal jo ha det bra og føler seg respektert som den en er - ellers er det jo ikke noen vits. Må man endre seg for å passe et annet bilde, så er det kommer noen andre de er interessert i.

Anonymkode: 6c545...bd7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Måtte studere der han ønsket ellers var det brudd, han sjekker over hva jeg har på meg når vi/jeg skal ut, f.eks pleier jeg å gå en del uten bh fordi jeg syntes det er ubehagelig + jeg har ekstremt små bryster og jeg syntes det får være min sak så lenge det ikke ser vulgært ut. Blir tidvis gretten når jeg prioriterer å være med familie over ham osv. Prioriterer jobb over vår avtale (sier jo fra) når jeg sårt trenger penger osv.

Å true med brudd om man ikke får viljen sin synes jeg i utgangspunktet er en uting.

Dette samme med at han skal inspisere deg før du går ut. Det virker jo bare kontrollerende. Hvis det er slike ting skjer ofte ville jeg vært veldig skeptisk. Så her synes jeg du skal holde på ditt.

Samme med å prioritere jobb og familie til tider. Så lenge det ikke er noe som sjer hele tiden burde det ikke være et problem. Alle må jobbe for å få penger, og det bør den andre parten forstå. Skjer dette ofte? Er det slik at du ofte jobber sene kvelder og lange helger, eller er det en gang i blandt greie?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt at man gir og tar på forskjellige områder, og at man selvsagt føyer seg i ett forhold, men det finnes grenser! Men dette her høres mer kontrollerende ut, og mer usunt.  Får du være med venner? Er det mer han vil endre på?

Bestemte han hva du skulle studere? :o Dette er for meg en stor dealbreaker.. Oppførselens hans er langt unna normale føyelser og kompromisser man kan gjøre i ett forhold. Vær forsiktig videre.. Tenk deg godt om, kan og vil du leve med dette resten av livet? Du sier jo selv at du egentlig har sterke meninger. Ikke mist deg selv!

Anonymkode: 19265...71f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Å true med brudd om man ikke får viljen sin synes jeg i utgangspunktet er en uting.

Dette samme med at han skal inspisere deg før du går ut. Det virker jo bare kontrollerende. Hvis det er slike ting skjer ofte ville jeg vært veldig skeptisk. Så her synes jeg du skal holde på ditt.

Samme med å prioritere jobb og familie til tider. Så lenge det ikke er noe som sjer hele tiden burde det ikke være et problem. Alle må jobbe for å få penger, og det bør den andre parten forstå. Skjer dette ofte? Er det slik at du ofte jobber sene kvelder og lange helger, eller er det en gang i blandt greie?

Han jobber 08-16 med en del jobbreiser som går over flere dager, jeg jobber skift. Det skjer ikke ofte at det kræsjer eller at jeg er blakk til det punket hvor en ekstra vakt betyr så mye, men noen ganger så gjør det det og det forventer jeg liksom å bli respektert på. Er ikke på et punkt i livet hvor jeg tjener i 500 000-kroners klassen slik som han. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at man gir og tar på forskjellige områder, og at man selvsagt føyer seg i ett forhold, men det finnes grenser! Men dette her høres mer kontrollerende ut, og mer usunt.  Får du være med venner? Er det mer han vil endre på?

Bestemte han hva du skulle studere? :o Dette er for meg en stor dealbreaker.. Oppførselens hans er langt unna normale føyelser og kompromisser man kan gjøre i ett forhold. Vær forsiktig videre.. Tenk deg godt om, kan og vil du leve med dette resten av livet? Du sier jo selv at du egentlig har sterke meninger. Ikke mist deg selv!

Anonymkode: 19265...71f

Ikke hva, men hvor. Endte opp med å bo nærme hjembyen når jeg egentlig ønsket meg til et annet studiested pga han jobber i hjembyen enda.

Føler meg kvelt, selv om vi har det bra også. Lurer på om jeg bare er veldig "vanskelig" å please

AnonymBruker
Skrevet

Han jobber 08-16 med en del jobbreiser som går over flere dager, jeg jobber skift. Det skjer ikke ofte at det kræsjer eller at jeg er blakk til det punket hvor en ekstra vakt betyr så mye, men noen ganger så gjør det det og det forventer jeg liksom å bli respektert på. Er ikke på et punkt i livet hvor jeg tjener i 500 000-kroners klassen slik som han. 

Nei jeg synes ikke du skal "føye deg" på disse punktene. Om noe så høres han kontrollerende ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slik han gjør er bare kontrollerende. Ikke mist  deg selv. 

Anonymkode: 6c545...bd7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du i forhold da? Var i forhold med en som bare skulle gjøre sin egen greie, måtte jobbe ekstra så han hadde råd til ditt og datt, la masse planer uten å involvere meg. Det gadd jeg rett og slett ikke mer. Slutt å være i et forhold hvis ikke du vil  gi det som skal til!

Anonymkode: f9cc2...24b

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke direkte bra ut..nettopp ferdig med en mann som var kontrollerende selv-jeg synes det er en psykisk dårlig egenskap..

Anonymkode: 308ea...66b

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg ikke at er naturlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok forskjellig fra person til person hva man opplever som innafor eller om man opplever det som for kontrollerende. Å bli stilt et ultimatum, vel, jeg ville tenkt meg om to ganger om det virkelig er verdt det - mister du deg selv hvis du føyer deg for den andre parten? Og det med å sjekke hva du har på deg - hva i alle dager?! Er det ikke viktigere hva du gjør og sier og hvordan du er enn hva du har på deg?

Ikke glem deg selv og ikke mist deg selv! Er det verdt det på lang sikt, å gjøre som han vil? Kan du leve med det han krever av deg? Hvis ikke, høres ikke han ut som mannen for deg...

Anonymkode: 0b689...2c1

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du i forhold da? Var i forhold med en som bare skulle gjøre sin egen greie, måtte jobbe ekstra så han hadde råd til ditt og datt, la masse planer uten å involvere meg. Det gadd jeg rett og slett ikke mer. Slutt å være i et forhold hvis ikke du vil  gi det som skal til!

Anonymkode: f9cc2...24b

Prisen for å benytte  egne levde opplevelser som råd til TS, går til anonymbruker f9cc2...24b. Gratulerer!🎉🍾💃

Når skal enkelte folk på KS lære!? Et konsekvent bruk av egne opplevelser egner seg ikke som råd i en annens situasjon, iallefall ikke din som er totalt forskjellig fra det TS opplever i ditt forhold. Si meg, leste du egentlig beskrivelsene til TS om forholdet før du gulpet opp bitter gørr!?

Anonymkode: 3792d...95b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prisen for å benytte  egne levde opplevelser som råd til TS, går til anonymbruker f9cc2...24b. Gratulerer!🎉🍾💃

Når skal enkelte folk på KS lære!? Et konsekvent bruk av egne opplevelser egner seg ikke som råd i en annens situasjon, iallefall ikke din som er totalt forskjellig fra det TS opplever i ditt forhold. Si meg, leste du egentlig beskrivelsene til TS om forholdet før du gulpet opp bitter gørr!?

KG

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

KG

• Liker 1
Skrevet

Her tror jeg det er snakk om personlighet mer enn noe annet. Kun du kan si noe om hva som er rett for deg. 

Jeg har ei venninne som er veldig opptatt av sin "plass" - det er ikke mye som skal til før hun føler seg kvalt, eller tråkket på tærne osv. Hun har hatt utallige forhold som alltid ender med at hun ikke får nok "plass". Og så blir hun veldig lei seg fordi det hun ønsker seg aller mest er et stabilt godt forhold. 

Jeg skriver dette fordi jeg tenker det er en mulighet for at du er lik henne (men jeg kan like gjerne ta feil!!) og da er det kanskje først og fremst hos seg selv man skal se etter mulighet for endring.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja.. at han ikke vil ha et avstandsforhold er jo en ærlig sak. At han blir irritert når du bryter avtaler er også naturlig. At han sjekker hva du har på deg virker litt spesielt, men akkurat det med BH kan jeg på en måte forstå. 

Jeg synes ikke dette høres alarmerende ut. Det høres mest ut som en liten persinlighetskræsj eller dårlig kommunikasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

😊

Anonymkode: 746b0...0bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...