Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske langt glatt hår, som jeg synes er livløst og kjedelig. Jeg ønsker meg looken til jenta på bildet under, men lurer på hvordan jeg skal få til dette! Tenker at å ta krølleperm vil gjøre håret alt for småkrøllete, det er bølgene jeg ønsker meg.. Har lekt med tanken på å flette håret, for så å "ta perm" slik at håret blir sånn bølgete som når man har hatt flette i håret en hel dag.. Noen kloke tips? :)

hår2.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest uN91s
Skrevet

Sånn hår vil jeg også ha! :strix:Har kjempe krøllete hår så tenker å rette det og kanskje krølle det igjen for at det skal bli bølgete. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Har funnet ut hvordan jeg skal holde det rett i hvert fall og driver å pleier det nå for at det skal bli så glansfullt som mulig. Resten er jeg usikker på.

Skrevet

Håret mitt blir omtrent slik jeg vil ha det når jeg har gått med "kinaflette" (som starter oppå hodet og går bakover) en hel dag, og tar den ut om kvelden - om jeg da bruker permanentvæske, tror dere det vil bli likens?

Er redd for å ødelegge hele manken...:sprettoy:

Skrevet

Her var det ikke mye respons å få :/ Noen flere?

AnonymBruker
Skrevet

Var innom frisør i går å spurte om dette (etter å ha sett denne tråden :P). Fikk beskjed om at det var krøller eller ingenting  :( 

De kunne ikke lage permanente slike bølger :dry:

Anonymkode: e0a27...346

Gjest uN91s
Skrevet

Hva slags hår har du? Søsteren min har så tykt har at hvis hun fletter fiskeflette på kvelden får hun det håret på morgningen. Da trenger hun bare å spraye litt hårspray i håret (ikke børste gjennom) og det holder seg slik som på bilde hele dagen. 

Håper det funker på meg også :) Må bare lære meg å flette fiskeflette først. 

Skrevet
33 minutter siden, uN91s skrev:

Hva slags hår har du? Søsteren min har så tykt har at hvis hun fletter fiskeflette på kvelden får hun det håret på morgningen. Da trenger hun bare å spraye litt hårspray i håret (ikke børste gjennom) og det holder seg slik som på bilde hele dagen. 

Håper det funker på meg også :) Må bare lære meg å flette fiskeflette først. 

Jeg har langt tykt rett hår. Så akkurat det der funker på meg også :) Det er bare at jeg ikke liker å sove med flette om natten, også er det så enkelt å greit å våkne med rufselooken uten å tenke noe mer over det, hehe. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var innom frisør i går å spurte om dette (etter å ha sett denne tråden :P). Fikk beskjed om at det var krøller eller ingenting  :( 

De kunne ikke lage permanente slike bølger :dry:

Anonymkode: e0a27...346

Tusen takk for svar :) Og for at du spurte! Hvis man tar permanente krøller med store nok ruller, er vel kanskje det det nærmeste man kommer.. ? Jeg får bare prøve å se hvordan det går! Det vokser jo uansett ut igjen :tongue: Før eller siden...

Gjest uN91s
Skrevet (endret)

Det finnes en behandling: Beach waves permanent. Koster 750 kroner.

Aner ikke hvor man får gjort det. 

Ikke noe for meg da jeg må rette håret fordi jeg har alt for mye krøller.

Endret av uN91s
Skrevet
3 minutter siden, uN91s skrev:

Det finnes en behandling: Beach waves permanent. Koster 750 kroner.

Aner ikke hvor man får gjort det. 

Ikke noe for meg da jeg må rette håret fordi jeg har alt for mye krøller.

Nice! Altså, jeg tror det skal gå an å få til noe, kanskje ikke heeelt som på bildet, men ihvertfall noe liknende. Kan poste et bilde etter jeg har forsøkt i kveld, så får vi se om det ble totalt katastrofe eller vellykket :tongue:

Skrevet

Eh... okei...:ph34r: Dét funka ikke noe særlig! Hadde kjøpt hjemme-perm (jess da...) og fletta håret som vanlig og fulgt bruksanvisninga. Men, det ga ikke noe resultat i det hele tatt! Ble kanskje litt mer "slitt", men ellers ingen hverken krøller eller bølger. Teit! :dry:

Jeg gir opp. Ferdig med dette :tongue: Håret for være som det er!:)

Skrevet

Jeg får sånne bølger av å bruke en stor krølltang. Har denne. Remington big curl. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Lunde skrev:

Eh... okei...:ph34r: Dét funka ikke noe særlig! Hadde kjøpt hjemme-perm (jess da...) og fletta håret som vanlig og fulgt bruksanvisninga. Men, det ga ikke noe resultat i det hele tatt! Ble kanskje litt mer "slitt", men ellers ingen hverken krøller eller bølger. Teit! :dry:

Jeg gir opp. Ferdig med dette :tongue: Håret for være som det er!:)

Har du stylet det slik som det sto i artikkelen?

Det sto om diverse produkter og ting man måtte gjøre for å få frem bølgene.

Anonymkode: 31748...2fd

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du stylet det slik som det sto i artikkelen?

Det sto om diverse produkter og ting man måtte gjøre for å få frem bølgene.

Anonymkode: 31748...2fd

Ja, men det ble så liten effekt av behandlingen at tyngden fra produktene bare retter ut håret :icon_frown: Jaujau... Sånn e nu live

Gjest Scorpio_
Skrevet

''Heatless curls'' Masse videoer på youtube! :)

AnonymBruker
Skrevet

Om du har veldig glatt hår blir det gjerne lite bølger om en fletter og... og det er ikke alltid permanent virker heller. En venninne av meg tok permanent, men det funka ikke :(

Selv har jeg glatt hår, men med lett fall, og når jeg fletter det blir det krøll :)

Finest krøller syns jeg at jeg får når jeg fletter to fletter, jeg fletter de stramt og sover med det. Helst skal håret være halvtørt når man fletter. Kna gjerne litt skum inn i flettene. Børst ut håret forsiktig dagen etter og en får bølger. 
Spray over med en spray for ekstra hold.

Anonymkode: cd3d9...377

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...