AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Jeg er lei av å bli invitert på øl eller fest, fester ikke lenger og har ikke truffet noen jeg syns virker seriøs nok på lenge pga så casual (eller super tragisk) måte de prøver på. Hvilken arena er det mer vanlig å invitere en dame på en ordentlig date? Der man spiser og pynter seg litt og spør om spørsmål man er oppriktig interessert i om den andre. Er det ok å kreve/foreslå en sånn date med noen man treffer på Tinder eller nettdating? Hvor er gentlemenna? (bor i Oslo forresten) Anonymkode: fdd8c...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 Inviter ut på en slik type date selv Anonymkode: c0794...018 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Jeg tror det er ganske utypisk norsk. Spesielt hvis det er en nettdate du aldri har møtt før. Det sagt så syns jeg det høres veldig fint ut! En fin ramme rundt en setting som noen ganger kan være ganske anspent. Men du må nok foreslå det selv, jeg har aldri blitt bedt med ut på middag av en fyr med mindre vi har datet ganske lenge. Anonymkode: 408e5...64b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 6 timer siden, John_Felipe skrev: Date menn og ikke gutter Så fordi mennene ikke oppfyler TS sine spesifikke preferanser så er de ikke menn, men gutter? Er du helt idiot eller? Anonymkode: cfe95...b4d 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lei av å bli invitert på øl eller fest, fester ikke lenger og har ikke truffet noen jeg syns virker seriøs nok på lenge pga så casual (eller super tragisk) måte de prøver på. Hvilken arena er det mer vanlig å invitere en dame på en ordentlig date? Der man spiser og pynter seg litt og spør om spørsmål man er oppriktig interessert i om den andre. Er det ok å kreve/foreslå en sånn date med noen man treffer på Tinder eller nettdating? Hvor er gentlemenna? (bor i Oslo forresten) Anonymkode: fdd8c...6b7 Hva mener du her ts? At du skal invitere den potensielle mannen ut på date og betale for han, eller at du vil ha ham til å ta deg ut på en eksklusiv middag hvor han dekker alle utgiftene? Uansett så er det en dårlig ide å ta en fin middag ute som første date. Målet ditt først er å kjenne personen bedre, ikke å bli oppvartet og skjemt bort. Anonymkode: 552f0...1ea 2
Inwe Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 Ts vil invitere en dame, ikke en mann på date. Det er uansett urelevant for tråden. Ikke vært på noe veldig fancy da det ikke er meg, men vært to middagsdater med menn fra tinder. Første var klein der jeg bare ville hjem før jeg egentlig var ferdig med å spise. Han andre treffer jeg fortsatt og etter vi hadde spist gikk vi fra sted til sted og drakk øl. Tinder kan fint brukes, men se an dama. Jeg er generelt skeptisk til middagsdater, og hadde jeg måttet pynte meg hadde jeg droppet hele greia.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Første daten til meg og mannen min var middag og kino. Trodde det var helt vanlig? Vi møttes på spraydate, så det bør ikke komme an på hvor man møtes ihvertfall. Anonymkode: a7a93...658 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du her ts? At du skal invitere den potensielle mannen ut på date og betale for han, eller at du vil ha ham til å ta deg ut på en eksklusiv middag hvor han dekker alle utgiftene? Uansett så er det en dårlig ide å ta en fin middag ute som første date. Målet ditt først er å kjenne personen bedre, ikke å bli oppvartet og skjemt bort. Anonymkode: 552f0...1ea Ingen av delene. En fin date avhenger da ikke av hvem som betaler. Gjør man noe sammen så er det vanlig å splitte utgiftene. Og ja, jeg mener man blir mer kjent gjennom en seriøs middagssamtale enn på en bråkete bar hvor man kun snakker om uviktigeting. Å spise mat eller sitte på en rolig plass har ingenting med å kreve å bli oppvartet å gjøre. Virker som du har et veldig enten-eller syn. 7 timer siden, Inwe skrev: Ts vil invitere en dame, ikke en mann på date. Det er uansett urelevant for tråden. Ikke vært på noe veldig fancy da det ikke er meg, men vært to middagsdater med menn fra tinder. Første var klein der jeg bare ville hjem før jeg egentlig var ferdig med å spise. Han andre treffer jeg fortsatt og etter vi hadde spist gikk vi fra sted til sted og drakk øl. Tinder kan fint brukes, men se an dama. Jeg er generelt skeptisk til middagsdater, og hadde jeg måttet pynte meg hadde jeg droppet hele greia. Nei jeg er dame som vil på date med mann. Og ja har selv invitert ut et par kandidater men det er faktisk sjeldent jeg kommer over noen som virker fine og seriøse nok til sånn type date og bli kjent måte (alle skal gjøre ting så sykt casual og uanstrengt for tiden), så hvor finner jeg de? Anonymkode: fdd8c...6b7
Inwe Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av delene. En fin date avhenger da ikke av hvem som betaler. Gjør man noe sammen så er det vanlig å splitte utgiftene. Og ja, jeg mener man blir mer kjent gjennom en seriøs middagssamtale enn på en bråkete bar hvor man kun snakker om uviktigeting. Å spise mat eller sitte på en rolig plass har ingenting med å kreve å bli oppvartet å gjøre. Virker som du har et veldig enten-eller syn. Nei jeg er dame som vil på date med mann. Og ja har selv invitert ut et par kandidater men det er faktisk sjeldent jeg kommer over noen som virker fine og seriøse nok til sånn type date og bli kjent måte (alle skal gjøre ting så sykt casual og uanstrengt for tiden), så hvor finner jeg de? Anonymkode: fdd8c...6b7 Da misforsto jeg HI. Men jeg er ikke den riktige å spørre. Liker best kvelder der man går rundt og kanskje tar et par øl, og særlig de som varer mye lenger enn man tenkte.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Første daten til meg og mannen min var middag og kino. Trodde det var helt vanlig? Vi møttes på spraydate, så det bør ikke komme an på hvor man møtes ihvertfall. Anonymkode: a7a93...658 Spraydate? Det må jo ha vært 50 år siden. Verden har gått fremover siden den gang. Middag og kino er det ingen som gjør på første date lenger. Anonymkode: f8311...c8c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 Alle mine første dater har vært en middag på en hyggelig / romantisk restaurant. Med unntak av en, som var ett glass vin på en bar - men fortsatt ganske hyggelig og intimt. Dette kommer vel hovedsakelig an på mannen. Og hvilke kretser du er i. Kan legge til at jeg har bodd utenlands, og disse mennene har vært franske, britiske, amerikanske - og en nordmann. Menn som tar initiativ til slike dater er jo også ute etter en viss type kvinne. Anonymkode: be172...656
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #13 Skrevet 12. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen av delene. En fin date avhenger da ikke av hvem som betaler. Gjør man noe sammen så er det vanlig å splitte utgiftene. Og ja, jeg mener man blir mer kjent gjennom en seriøs middagssamtale enn på en bråkete bar hvor man kun snakker om uviktigeting. Å spise mat eller sitte på en rolig plass har ingenting med å kreve å bli oppvartet å gjøre. Virker som du har et veldig enten-eller syn. Nei jeg er dame som vil på date med mann. Og ja har selv invitert ut et par kandidater men det er faktisk sjeldent jeg kommer over noen som virker fine og seriøse nok til sånn type date og bli kjent måte (alle skal gjøre ting så sykt casual og uanstrengt for tiden), så hvor finner jeg de? Anonymkode: fdd8c...6b7 Å foreslå en middag som første date virker bare som om du prøver å fiske til deg et gratis måltid. Det skal være en rimelig desperat kar som takker ja til noe slikt på første date. Og at du sier at "man kan splitte" er jo bare pisspreik. Ikke noe gjør kvinner så mugne som å dele på regningen. Anonymkode: f8311...c8c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #14 Skrevet 12. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle mine første dater har vært en middag på en hyggelig / romantisk restaurant. Med unntak av en, som var ett glass vin på en bar - men fortsatt ganske hyggelig og intimt. Dette kommer vel hovedsakelig an på mannen. Og hvilke kretser du er i. Kan legge til at jeg har bodd utenlands, og disse mennene har vært franske, britiske, amerikanske - og en nordmann. Menn som tar initiativ til slike dater er jo også ute etter en viss type kvinne. Anonymkode: be172...656 Der har du grunnen til at de fleste menn ikke gidder slike middagsdates. Og det at for den vanlige mann i gata blir det jævlig dyrt Anonymkode: 67c9c...5ba
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #15 Skrevet 13. juli 2016 Ok, er ikke helt ung (over 30), men invitere ukjent date med på fest? Jeg hadde ikke gått... Vanlig første date her er møtes for en kaffe eller en øl, gå tur, evt annen aktivitet som bowling, biljard... Poenget er jo å ha mulighet til å snakke sammen og bli litt kjent. Fest liksom? Sjekke dama full ig håpe hun blir med til sengs? Er det virkelig sånn de unge gjør det? Ikke rart folk sliter med å få varige forhold... Anonymkode: f5793...13a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #16 Skrevet 13. juli 2016 Og en ting til, det er nå i dag vanlig at man betaler for seg selv på første date. Det at mannen alltid skal spandere er helt utdatert. Med mindre han inviterer på en veldig spesiell eller dyr date da, da spanderer han (eller motsatt om det er hun som inviterer). Anonymkode: f5793...13a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #17 Skrevet 13. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og en ting til, det er nå i dag vanlig at man betaler for seg selv på første date. Det at mannen alltid skal spandere er helt utdatert. Med mindre han inviterer på en veldig spesiell eller dyr date da, da spanderer han (eller motsatt om det er hun som inviterer). Anonymkode: f5793...13a Det må du gjerne tro. Anonymkode: f8311...c8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå