Gå til innhold

Tips for førstegangsreisende 18-åringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg og en venn planlegger en tur til Palma de Mallorca neste sommer, for da er vi begge 18. Vi har begge reist veldig mye, og jeg har vært i Palma før, men aldri alene!

Jeg har lyst til å stå for mye av planleggingen selv for å få litt erfaring. Jeg er kanskje litt for godt vandt, og er vandt med luksus og høy standard på reiser, men siden vi er 18år har vi liksom ikke 60-70k å blenge på en liten uke i Palma, så vi trenger litt tips til hvordan vi kan gjøre det billig. Da jeg spurte foreldrene mine mente de jeg måtte regne med minst 25k, men det er vel mulig å få det litt billigere? 

Vi regner med å dra i starten av skoleferien, og være borte i en liten uke. Vi vil gjerne bo sentralt, basseng eller nærhet til strand er et pluss! Og så lurte vi på om det er langt til Magaluf? Vi vil gjerne feste noen kvelder, men ikke hele uken. Eller er utelivet i Palma bra?

Anonymkode: 31b3f...ab2

Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Vet svært lite om Mallorca, men det skal være lett å klare seg på.under 20'000, om dere ikke må bo på hotell og spise ute hver dag. Finn billig overnatting tidlig. Nå vet jeg ikke om det finnes vandrerhjem på Mallorca? Kanskje man finner billige pakkereiser? 

Dra i hvert fall på matbutikk og spis og drikk så mye som mulig på overnattingsstedet. Om dere skal feste mye, kan det fort bli veldig dyrt også.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Linaria skrev:

Vet svært lite om Mallorca, men det skal være lett å klare seg på.under 20'000, om dere ikke må bo på hotell og spise ute hver dag. Finn billig overnatting tidlig. Nå vet jeg ikke om det finnes vandrerhjem på Mallorca? Kanskje man finner billige pakkereiser? 

Dra i hvert fall på matbutikk og spis og drikk så mye som mulig på overnattingsstedet. Om dere skal feste mye, kan det fort bli veldig dyrt også.

Tusen takk for tips! Vi kommer nok til å bo på hotell, litt komfort må vi ha:) Vi skal absolutt ikke feste hver dag, men et par kvelder kanskje. Takk for tips om matbutikk, man kan jo spise brødskiver på hotellrommet🙈

Gjest marizz
Skrevet

25 000 kr for to attenåringer?:ohmy: Lever dere i en annen verden eller? Ikke for å være slem, men hva er det dere er ute etter? Sol, bad, spa, shopping? Vanligvis reiser folk på deres alder på chartertur til rundt 5000 kr+litt ekstra for mat og shopping liksom. Dere kan få MYE for 25 000, men det er jo opp til dere hvor mye dere vil bruke på ferien deres. Jeg synes personlig det høres ekstremt ut, men det er jo selfølgelig opp til dere hva dere prioriterer å bruke penger på :)

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Ikke kjøp mat på matbutikken på Mallorca. Alt (brødet, pålegg) smaker pyton. Da er det faktisk bedre å gå på Burger King.

Gjest Linaria
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips! Vi kommer nok til å bo på hotell, litt komfort må vi ha:) Vi skal absolutt ikke feste hver dag, men et par kvelder kanskje. Takk for tips om matbutikk, man kan jo spise brødskiver på hotellrommet🙈

Hvis man har holdningen ''litt komfort må man ha. Det er tross alt ferie'' koster det lett over 20 000 for en sånn ferie. 

Skrevet (endret)

Ville bestilt reise tidlig for å få lavest mulig pris, her er det også lurt å velge chartertur. All inclusive på hotellet kan i visse tilfeller lønne seg hvis dere absolutt  ha resturant måltider hver dag, men hvis hotellet har halvpensjon (frokost og middag) funker dette toppers. Matbutikker er allerede nevnt, men jeg ville holdt meg unna brød og meieriprodukter her. Frukt, eventuelt tørre kjeks, osv, fungerer fint som lunsj eller som snacks. Shopping tror jeg personlig at det ikke blir så mye av, synes selv at det var dårlig utvalg når det kom til butikker. 

Ville også satset på 3 eller kanskje 4 stjerners hotell, ellers så kan dette fort bli dyrt. 

ps: hoteller som ligger litt utenfor sentrum er også gjerne billigere og buss fungerer jo fint som fremkomstmiddel. 

Endret av Fredsmegleren
AnonymBruker
Skrevet
Den 12. juli 2016 at 17.35, marizz skrev:

25 000 kr for to attenåringer?:ohmy: Lever dere i en annen verden eller? Ikke for å være slem, men hva er det dere er ute etter? Sol, bad, spa, shopping? Vanligvis reiser folk på deres alder på chartertur til rundt 5000 kr+litt ekstra for mat og shopping liksom. Dere kan få MYE for 25 000, men det er jo opp til dere hvor mye dere vil bruke på ferien deres. Jeg synes personlig det høres ekstremt ut, men det er jo selfølgelig opp til dere hva dere prioriterer å bruke penger på :)

Ja jeg syntes selv det er utrolig mye, det er faren min som mente det var dette det ville koste:)) Jeg vil gjerne prøve å få det billigere. 

tusen takk for tips! Foreldrene våre kommer til å dekke en del av reisen så tror vi kommer til å satse på å legge oss på 15.000 totalt:) Men det et mange gode tips her jeg skal ta med meg!

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg syntes selv det er utrolig mye, det er faren min som mente det var dette det ville koste:)) Jeg vil gjerne prøve å få det billigere. 

tusen takk for tips! Foreldrene våre kommer til å dekke en del av reisen så tror vi kommer til å satse på å legge oss på 15.000 totalt:) Men det et mange gode tips her jeg skal ta med meg!

Kan jeg låne foreldrene dine? :P

Anonymkode: 33388...83a

Skrevet

Da jeg og min samboer reiste til bumgaria kostet turen 7500, også kom mat på i underkant av 2000 pga restaurantbesøk. Var også i egypt med all inclusive for under 10 000 :)

Bestill i god tid så blir det bedre pris, og undersøk nøye. Vi bodde på fine hotell, men det var nok 3-4 stjerner og ikke noe fancy greier.

Gjest marizz
Skrevet

Forresten, ikke akkurat dette du spør om men vil bare foreslå Tyrkia om dere tør(pga terror og innpåslitne menn). Man kan få ganske billige turer med all inclusive i store flotte hotellanlegg nå! Jeg tør personlig ikke selv, men regner med det er ganske trygt i de mindre turiststedene :) bare et forslag om dere vil ha mye komfort for pengene

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og to venninner dro til Bulgaria i fjor, vi betalte 16 000kr for 1 uke på med allinclusive tilsammen. Dette var i Sunny Beach. Dit drar jeg igjen med kjæresten om noen uker! Betalte litt over 15 000kr for 2 uker med allinclusive :)
Året før var jeg i Egypt med kjæresten og familien, vi var der i 2 uker, bodde på 5-stjerners hotell  med halvpensjon som kostet 7000kr per pers. 

Om man bestiller god tid i forveien eller veldig nærme reisedato kan man få det rimelig. :)

Anonymkode: 67649...3b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...