Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Hos en bank jeg sjekket kunne man bruke bsu2 beløpet fritt etter man fylte 34. Altså man måtte i bunn og grunn ikke bruke dette til bolig. Er dette vanlig eller er det slik hos alle?

Dette var for så vidt en stor bank - DNB.

Anonymkode: 61620...102

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg har forstått det riktig gjøres BSU2-kontoen om til en vanlig sparekonto etter fylte 34 fordi du ikke har samme skattefordeler på BSU2 som på BSU. Den blir på en måte som en sparekonto med god rente.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Hecubaa skrev:

Hvis jeg har forstått det riktig gjøres BSU2-kontoen om til en vanlig sparekonto etter fylte 34 fordi du ikke har samme skattefordeler på BSU2 som på BSU. Den blir på en måte som en sparekonto med god rente.

Men min lokale bank sier jeg må bruke dette på bolig. Finnes det noe konkret regel på dette? :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hecubaa skrev:

Og din lokale bank er DnB? De må vel være enige på landsbasis, info om BSU2 står i alle fall her: https://www.dnb.no/privat/sparing-og-investering/sparekonto/BSU2.html :)

Nei men var hos DNB jeg sjekket pga tips. Men skal ta kontakt igjen med min lokale og eventuelt flytte pengene til DNB i såfall. Får sjekke litt mer opp i dette:)

Takk for tips om artikkel :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke artikkel men infosiden fra DNB :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den gjøres om til sparekonto når du er 34, men jeg tolket det som at man må bruke det på bolig - ellers får man ikke rentene man har opptjent i bsu2. Men kan være du har rett.

Anonymkode: ba041...1a2

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Den gjøres om til sparekonto når du er 34, men jeg tolket det som at man må bruke det på bolig - ellers får man ikke rentene man har opptjent i bsu2. Men kan være du har rett.

Anonymkode: ba041...1a2

Hos DNB trenger man ikke bruke det til bolig, jeg har snakket med dem. Men ifølge min bank må man det, var i hvertfall det de sa for en stund tilbake..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...