AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Jeg leier et sted der internett er inkludert i leien. Problemet er at jeg ikke har internett enda noe som er til veldig stor ulempe for meg. Jeg er helt ny i byen og har ingen kontakter. Jeg vet jeg kan ta med dataen på Starbucks og bruke nett der, men det skal ikke være nødvendig. Jeg trenger nettet til å søke jobber og helst gjøre research før jeg søker. Jeg trenger også nettet til nettstudiet. Jeg jobber også best på kvelds og nattestid på dataen. Det er heller ingen TV i leiligheten så det blir veldig tomt uten noe. Har ikke blitt kjent med noen enda. Jeg må gå på starbucks og lignende hver gang jeg skal ha nett, og da må jeg samtidig betale for kaffe. Så har jeg egentlig krav på noe om det skal være inkludert i husleien? Det hjelper ikke at det blir fikset om noen uker om jeg samtidig skal betale full husleie og kaffe til 50-100kr hver dag. Kan også dra på biblioteket som tar meg 45 min å komme til om jeg medregner tid fra leilighet til busstopp. Huseier er på ferie og virker nesten som om jeg skal være fleksibel og må ''klare meg uten nett en liten periode'', og ''det blir ofte litt kluss i starten, det må man nesten regne med''. Så har jeg kjøpt mer gigabite på mobilen og må bruke det. Huseier kommer med forslag om at jeg kan gå på bibliotek og cafe, så ''får jeg samtidig kommet meg ut litt å bli kjent med byen''. Anonymkode: 7d61f...51a
stan Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Kan du ikke bare bruke mobilen og be huseier dekke en måned med mobilabonnement? Vi gjør det hele tiden på hytta. Jeg deler ut nettet fra mobilen, det holder til det meste av nettbruk. 1
mjauritz Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Ja du har vel krav på det så lenge du har det skriftlig, men hvor mye styr man orker å lage.. Du kan jo sjekke ut hvor mye nettet koster/mnd og be om å få trekt det fra husleien? 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Og du er sikker på at det ikke er din feil? At PC'n din ikke er konfigurert rett? Det kan du jo ikke laste huseier for, du skriver ikke noe om hvorfor nettet ikke virker. Anonymkode: 3c32d...ef2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du er sikker på at det ikke er din feil? At PC'n din ikke er konfigurert rett? Det kan du jo ikke laste huseier for, du skriver ikke noe om hvorfor nettet ikke virker. Anonymkode: 3c32d...ef2 Utleieren har ikke skaffet abonomment innen jeg skulle flytte inn. Det blir bare utsatt og utsatt. Jeg kan ordne det selv, men jeg lurte bare på hvilken rettigheter jeg har. Som fratrekk på husleie for de utgiftene. Anonymkode: 7d61f...51a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #6 Skrevet 13. juli 2016 Du trenger ikke kjøpe kaffe for 50-100kr dagen på starbucks. Du kan låne gratis PC på bibliotek eller navkontor f.eks. Du kan be huseier ordne opp fortest mulig, siden du er ganske avhengig av nett. Og selvsagt få trukket litt av det du skal betale i leie, siden det faktisk ikke funker nå. Har du forresten ikke mobilabonnement med mobildata? Da får du jo søkt etter jobber og gjort det mest nødvendige hvertfall Anonymkode: 53097...a4b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #7 Skrevet 13. juli 2016 Nja. Jeg leste tydeligvis ikke det siste du skrev. Synes huseier må ordne opp nå, selv om de er på ferie. Det skal da la seg gjøre. Anonymkode: 53097...a4b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #8 Skrevet 13. juli 2016 Bestill selv og trekk fra husleien. Spør gjerne huseier om det er ok først, ellers har du faktisk rett til å tilbakeholde leie (til verdien av internett). Anonymkode: ce679...d67
Gjest Raiu Skrevet 13. juli 2016 #9 Skrevet 13. juli 2016 (endret) Irriterende at utleiere fortsatt ikke tar ting som dette seriøst. Har vært i samme situasjon hvor jeg ikke fikk nett som skulle være inkludert på 3 mnd, "fordi det er jo bare internett". Når det var oppe datt det ut hele tiden og huseier gjorde ingenting. Valgte den leiligheten spesifikt pga inkludert Internett så jeg kunne ta nettstudier. Har du sagt til han hva du behøver Internett til? Hvis han fortsatt ikke forstår så ville jeg presset han litt på det og sagt at det var annonsert som med Internett og det er derfor du har valgt den evt. Spurt rett ut om fratrekk for manglende Internett. Hvis huseier er lite villig til å samarbeide ville jeg flyttet. Er ikke kravstor leieboer selv og man hører sjelden ett pip fra meg men jeg skal ha det jeg betaler for. Endret 13. juli 2016 av Raiu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå